تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: نرخ سرویس های مدارس قرار است 10 درصد افزایش پیدا کند که البته هنوز به ما ابلاغ نشده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش والدین در نظارت شوراهای انجمن اولیا و مربیان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران گفت: نرخ سرویس‌های مدارس قرار است 10 درصد افزایش پیدا کند که البته هنوز به ما ابلاغ نشده است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

نقش والدین در نظارت شوراهای انجمن اولیا و مربیان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، کامیاب صدری رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران ، با بیان اینکه کارگروه ماده 18 در بحث سرویس مدارس، چند سال در سطح استان تهران تشکیل نشده بود، اظهار داشت: سال‌ ها به جای تشکیل این کارگروه به توافق‌ نامه‌ ای بین 5 نهاد بسنده می ‌شد اما برای ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده از 2 هفته پیش اولین جلسه کارگروه ماده 18 را تشکیل دادیم .

وی افزود: این جلسه با حضور معاونت راهور، نماینده معاونت ترافیکِ شهرداری و نماینده‌ای از ستاد و انجمن تشکیل شد و پیشنهاد شد که شرکت ‌های تاکسیرانی را با توجه به بافت بومی انجمن‌های مدارس و نوع ارزشیابی که هرساله انجام می‌دهیم، انتخاب کنیم و مصوباتی هم داشتیم که ابلاغ شد .

صدری ادامه داد: نرخ سرویس با توجه به نوع خودرو، زمان و طول مسیر تعیین می‌شود و نهایتاً آن را شورای شهر تصویب و ابلاغ می‌کند و آموزش و پرورش تنها آن را اجرا می‌کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران عنوان کرد: اگر بخواهیم نرخ واقعی و دقیق را تعیین کنیم باید کارگروه مدرسه با توجه به شرایط مدرسه و مسیرهای آن، خودشان با یک ضریب مشخص قیمت را تعیین کنند؛ در واقع اعضای انجمن خودشان در تعیین نرخ نقش داشته باشند .

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد از زمانی که نرخ‌ها ثابت شد، دیگر قیمت‌ها واقعی نیست، اضافه کرد: نرخ سرویس‌ها در برخی نقاط خیلی پایین و در برخی نقاط خیلی بالاست .

صدری تصریح کرد: نرخ سرویس‌ها امسال قرار است 10 درصد افزایش پیدا کند البته هنوز به ما ابلاغ نشده است .

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه والدین مخیر هستند با هرکسی که می‌خواهند برای سرویس قرارداد ببندند، گفت: اگر آنها از سرویس معرفی شده توسط مدرسه استفاده نکنند باید حین ثبت‌نام به این مسئله اذعان کرده و برگه‌ای را امضا کنند که سرویس مدرسه نمی‌خواهند و مسئولیت رفت‌وآمد دانش‌آموز با خود آنهاست .

وی با تأکید بر اینکه توصیه نمی‌کنیم از کانالی غیر از آموزش و پرورش برای انتخاب سرویس استفاده شود، خاطر نشان کرد: تلاش داریم امسال نقش والدین را در نظارت، بالاخص نظارت شوراهای انجمن اولیا و مربیان پررنگ کنیم .

صدری با اشاره به «مجلس والدین»، بیان داشت: برای ایجاد وحدت رویه بین مربیان و والدین تلاش داریم تا مجلس والدین را هر 3 ماه یکبار برگزار کنیم؛ این ایده قبلاً در مشهد انجام شده و ایده موفقی هم بوده است .

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران افزود: سعی داریم والدین حضور پررنگ‌تری در کنار کادر مدارس داشته باشند؛ سال گذشته 6 نشست عملیاتی با رؤسای انجمن مدارس در تالار فرهنگ برگزار کردیم و تلاش داریم امسال تمرکز را بر مدیران ببریم و رویکرد مدیران را به پذیرش مشارکت تغییر دهیم .

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم «مجلس والدین» امسال تشکیل شود، گفت: ابتدا باید شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران را تشکیل دهیم و در گام بعد از بین شورا‌های مرکزی مناطق که سال گذشته تشکیل دادیم به دنبال ایجاد مجلس خانواده‌ باشیم .

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزرات آموزش و پرورش