تبیان، دستیار زندگی
در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: زیر ساخت و زیر بنای توسعه کشور آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده ساز جمهوری اسلامی است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، همایش آموزش برگزاری شورای نظارت مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران با حضور خانم گرد معاون وزیر و رییس مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی , واسعی مشاورحقوقی , مسعودی مدیرکل مدارس غیردولتی , باقری مدیرکل ، نیک فطرت رئیس اداره مشارکت های مردمی شهر تهران ، روسای مناطق و اعضای شورای نظارت بر مراکز غیر دولتی آموزش و پرورش شهر تهران در محل خانه معلم منطقه 6 برگزار شد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است

در ابتدای این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: زیر ساخت و زیر بنای توسعه کشور آموزش و پرورش و تربیت نسل آینده ساز جمهوری اسلامی است .

باقری با اشاره به اهمیت مشارکت در آموزش و پرورش افزود: تعلیم و تربیت کار دشواری است, اگر یک نفر درست تربیت شود ثمرات آن در جامعه بسیار مفید خواهد بود.

وی دستیابی به توسعه پایدار را از طریق تقویت رکن خانواده و همراهی با آموزش و پرورش قملداد نمود و گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش نیازمند عزم ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یکی از مصادیق بارز مشارکت توسط مردم را تاسیس مراکز غیردولتی دانست و افزود: این همایش به منظور آموزش دست اندکاران و تبین موضوع و تفویض اختیار در امر تقویت فعالیت های مراکز و مدارس غیر دولتی به مناطق برگزار شده است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل دانش آموزان و فرهنگیان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خدمات و فعالیت های آموزش و پرورش با هیچ ارگان دیگری قابل قیاس نیست. آموزش و پرورش در همه زمینه ها از ابتدای انقلاب سهم خود را ادا کرده است.. در زمان دفاع مقدس تنها دستگاهی که در زمان جنگ، هم در خط مقدم و پشتیبانی جنگ وظیفه انقلابی خود را به بهترین نحو انجام داد آموزش و پرورش بود .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه از مجموع یک میلیون دانش آموز تهرانی , 200 هزار نفر آنها در مراکز و مدارس غیردولتی در حال تحصیل هستند ابراز امیدواری نمود تا نتیجه این همایش در راستای تقویت و عملیاتی نمودن تفویض اختیار به مناطق مفید واقع شود.

وی بر نظارت هرچه بیشتر در تفویض اختیار به مناطق تصریح کرد و افزود: تفویض اختیار می بایست از کف مدرسه در تمامی سطوح آموزش و پرورش تا کف مدرسه تحقق یابد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش