تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان سیاست ها و برنامه های اتخاذ شده برای این وزارتخانه پرداخت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای وزارت آموزش و پرورش سفارش جدی می‌کنم

رئیس‌جمهوری در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان سیاست‌ها و برنامه‌های اتخاذ شده برای این وزارتخانه پرداخت.

مرکز یادگیری سایت تبیان

معرفی « سید محمد بطحائی» به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به دفاع از سید محمود بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت و ضمن تقدیر از فانی و دانش آشتیانی وزرای پیشین این وزارتخانه در دولت یازدهم و آرزوی موفقیت برای آن‌ها اظهار داشت:  برای وزارت آموزش و پرورش آقای سید محمود بطحایی را در نظر گرفته‌ام. ایشان سابقه بسیار طولانی در آموزش و پرورش دارند و در سمت‌های مختلف این وزارتخانه خدمت کرده‌اند و رشد سازمانی او درهمین وزارتخانه بوده است و از رده‌های مربی و دبیری تا همه رده‌ها آشنا به زیروبم این وزارتخانه هستند.

وی خاطرنشان کرد: بطحایی در سند تحول بنیادی زحمات بسیاری کشیده است و نظام مدیریت مدرسه محور جزو تلاش‌های ایشان بود. او در سمت معاونت توسعه مدیریت آموزش و پرورش خدمت کرده است و اخیرا نیز رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه بوده است.

وی با تاکید بر این‌که «وزارت آموزش و پرورش مهم ترین و بزرگترین وزارتخانه است»، گفت: هرچه در این وزارتخانه کار تلاش و سرمایه گذاری کنیم شاهد نتایج بهتری برای جامعه وکشور خواهیم بود.

رییس‌جمهور اظهار داشت:  من همانطور که انتظار دارم همه 17 وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد کسب کنند، برای وزارت آموزش و پرورش سفارش جدی می‌کنم؛ چراکه دلم می‌خواهد وزیر این وزارتخانه بسیار قوی و با حمایت نمایندگان و مجلس مسئولیت بسیار سخت و پیچیده آموزش و پرورش را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده برای وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تقویت زیربناهای فکری برای زندگی اخلاقی و دین مداری، تقویت هویت ایرانی-اسلامی دانش آموزان، تربیت انسان‌های خلاق و سازگارتر با نیازمندی های جامعه، توانمند سازی ذهنی و جسمی دانش آموزان، ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و وضع معیشتی آنها، متناسب سازی نیروی انسانی آموزش و پرورش با نیازمندی‌های کشور به لحاظ کمی و اکیفی  از جمله اولویت‌های اتخاذ شده برای این وزارتخانه است.

رئیس‌جمهوری چابک‌سازی تشکیلات و کاهش تصدی‌گری را از جمله دیگر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: من به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفته‌ام که از او می‌خواهم که کاری کند که خروجی  آموزش و پرورش بعد از 12 سال با گذشته متفاوت باشد.

وی خاطر نشان کرد: ضمن سپاس از همه معلمان اعلام می‌کنم که ما برای جامعه پیچیده آینده نیازمند دانش آموزانی هستیم که چامعه را بشناسند و بتوانند در آن کار کنند و از هویت فرهنگی دخود به طور کامل دفاع کنند. من می‌خواهم که به دانش آموزان محفوظات تحویل ندهیم تا پس از خدمت سربازی نیمی از آنها به فراموشی سپرده شود.

منبع: ایسنا