تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع رانش زمین در کشور سیرالئون با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی وزارت خارجه با دولت و مردم سیرالئون ابراز همدردی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی وقوع رانش زمین در کشور سیرالئون با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.

بخش سیاست تبیان

بهرام قاسمی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا؛ بهرام قاسمی با ابراز تاسف از وقوع رانش زمین در سیرالئون که صدها کشته و مفقود و هزاران آواره برجای گذاشت با دولت و مردم این کشور ابراز همدردی کرد. صلیب سرخ سیرالئون روز دوشنبه 23 مرداد در پی وقوع رانش زمین در این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آمار تلفات این حادثه از مرز 300 نفر گذشته است.

سیناه کاکارا از پرسنل بیمارستانی در فری تاون در گفت وگو با رسانه های محلی تا ظهر دوشنبه به وقت محلی آمار قربانیان را 312 نفر اعلام و پیش بینی کرد این تعداد هر لحظه بیشتر و بیشتر شود. وی از کمبود امکانات بیمارستانی برای مجروحان و حتی سردخانه برای کشته های این حادثه خبر داد و افزود: در این بین آمار تلفات کودکان بیش از انتظار است، چرا که توانایی آنها در برابر سیل کمتر از بزرگسالان است.

سیرالئون کشوری است کوچک به مساحت ۷۱٬۷۴۰ کیلومتر مربع که در غرب آفریقا و در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد. ۷۱٬۶۲۰ کیلومتر مربع از خاک این سرزمین در خشکی و ۱۲۰ کیلومتر مربع از آن در دریاست. این کشور از شمال و شرق‌ با گینه ‌به ‌طول ۶۵۲ کیلومتر و از جنوب شرقی با لیبریا ۳۰۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.

آب و هوای سیرالئون حاره‌ای و پرباران و درجه حرارت آن معمولاً بین ۱۶ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است. ۵۱ درصد از مردم این کشور آنیمیست، ۴۰ درصد مسلمان (اهل تسنن و شیعه) و ۹ درصد مابقی مسیحی می‌باشند.


منبع‌: ایرنا