تبیان، دستیار زندگی
وزیر پیشنهادی: مسیری که آموزش و پرورش ما طی می کند به مقصد نمی رسد. آنچه در مدرسه ها آموزش می دهیم با آنچه در جامعه وجود دارد متفاوت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محتوای آموزشی مدارس با واقعیت جامعه متفاوت است

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم گفت: مسیری که آموزش و پرورش ما طی می کند به مقصد نمی رسد. آنچه در مدرسه ها آموزش می دهیم با آنچه در جامعه وجود دارد متفاوت است.

مرکز یادگیری سایت تبیان

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا، سید محمد بطحایی در دیدار با استادان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران اظهارکرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که زنگ مدرسه می خورد یک عده دانش آموز که گویی محکوم به حبس ابد بوده اند می خواهند فرار کنند و این نشان می دهد که این نظام آموزشی متلاشی است. آثار این مساله را در ناهنجاری هایی که در بیرون است می بینیم.

در این نشست استادان دانشگاه راه کارهایی برای تحکیم ارتباط میان مدارس و مراجع علمی بیان کردند و بطحایی نیز با اشاره به هجمه های سیاسی که وزیر آینده آموزش و پرورش را تهدید میکند از اساتید خواست تا هرجا راه را گم کرد به او مشورت دهند.

بطحایی ادامه داد: این آموزش و پرورش است که به مراجع علمی و اساتید نیاز دارد. آنچه در کتاب های ترجمه شده آمده است به درد ما نمی خورد بلکه این شما اساتید دانشگاه هستید که باید به من بگویید چه چیزی به درد آموزش و پرورش فعلی ما می خورد.

وی افزود: من در نظر دارم تا با یک ساز و کار مستمر بتوانم از ظرفیت علمی اساتید برای حل مسایلی که به بن بست رسیده استفاده کنیم. نیاز است به دور از هرنوع تشریفات، دورهمی هایی داشته باشیم و البته از دانشکده های دیگر در سایر شهرها هم حضور داشته باشند. من بیایم به شما مساله ای که دارم به راحتی بگویم و شما راهکار ارایه دهید.

بطحایی اظهار داشت: وارد آموزش و پرورش شدم 19 ساله بودم جذب مراکز تربیت معلم شدم. معلم علوم تربیتی، مدیر مدرسه، کارشناس و معاون دفتر بودم.

در شورای عالی آموزش و پرورش بودم و بعد قائم مقام وزیر و سپس معاون مالی وزارتخانه شدم. مدت کوتاهی سرپرست وزارتخانه بودم و اکنون معاون سازمان برنامه وبودجه هستم. کوچه و پس کوچه های این نهاد را به خوبی می شناسم. این مساله شرط لازم هست اما کافی نیست. ما با دریایی از مشکلات در آموزش و پرورش مواجه هستیم که یک فرد به تنهایی نمی تواند کار کند مگر اینکه همه مراجع علمی و سیاسی در کنار هم قرار به اعتلای آموزش و پرورش در این نظام فکر کنند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزرات آموزش و پرورش