تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404 می باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404 می باشد

مدیرکل آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404 می باشد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

کار آفرینی، ویژگی مدارس در افق 1404 می باشد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی، سید مصطفی آذر کیش در نخستین جشنواره مرکز رشد کارآفرینی آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزاری این جشنواره ها را نقطه عطفی برای رشد کارآفرینی عنوان کرد و افزود: بر اساس تمام اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش روحیه کار آفرینی متناسب با اقتصاد مقاومتی باید در دانش آموزان ایجاد و تقویت گردد.

مدیرکل آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش کارآفرینی را یکی از ویژگی های اصلی مدرسه در افق 1404 دانست و عنوان کرد: راه اندازی این مرکز به ایجاد کارآفرینی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مدرسه درافق 1404به عنوان جلوه ای از تحقق مراتب حیات طیبه کمک شایانی خواهد نمود.

وی از خلاقیت، ریسک پذیری و انعطاف پذیری به عنوان ویژگی های اصلی کارآفرینان یادکرد و اظهار داشت: کارآفرینی معادل ارزش آفرینی است و هرجا که کارآفرینی ورود پیدا کند منجربه تولید ثروت می شود ولذا دفتر آموزش های کار دانش وزارت آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر ایجاد فرهنگ مهارت گرایی به جای مدرک گرایی برای تولید ثروت و توسعه پایدار است.

آذركیش ادامه داد: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی در حوزه های ساختاری شورای سیاست گذاری و دبیرخانه کارآفرینی را فعال کردیم تا بتوانیم به پذیرش فرهنگ کارآفرینی در آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی خاطرنشان كرد: اجرای برنامه های طرح کاشف برای 1 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه و تعریف درس کار آفرینی برای دانش آموزان رشته های کار دانش، نظری و فنی و حرفه ای از اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش‌ های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از حمایت همه جانبه هنرجویان کارآفرین خبرداد و تصریح کرد: در دو استان ایجاد اتاق کارآفرینی را در شورای مشورتی برنامه و بودجه برای حمایت همه جانبه از هنر جویان کارآفرین تصویب کرده ایم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش