تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: 270 هزار فرهنگی در 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی کشور به تعلیم و تربیت دانش آموزان، اشتغال دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در کشور

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: 270 هزار فرهنگی در 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی کشور به تعلیم و تربیت دانش آموزان، اشتغال دارند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

فعالیت 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در کشور

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گیلان، حسن مسعودی درگردهمایی موسسان مدارس غیردولتی گیلان با اعلام این خبرگفت: 14 هزار و 500 مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد و نزدیک به 270 هزار فرهنگی وظیفه آموزش یک و نیم میلیون دانش آموز را درکشور به عهده دارند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در حال حاضر 11.5  درصد دانش آموزان کشور در مدارس دولتی درس می خوانند و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، این رقم به 15 درصد برسد.

وی با اشاره به کارکرد مثبت مدارس غیر دولتی گفت: این مدارس باعث کاهش تصدی گری دولت و هم چنین استفاده از ظرفیت های مردمی در تعلیم و تربیت می شود.

مسعودی افزود: همه ما مکلف به اجرای قانون هستیم و با رعایت ضوابط، باید زمینه مشارکت و رقابت سازنده را درجامعه فراهم کنیم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش