تبیان، دستیار زندگی
ند یازدهمین دوره آموزشی دانش افزایی اساتید بومی اعزامی به کشورهای هند، پاکستان و افغانستان در سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور برگزار شد. به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد سعیدی - مسئول برگزاری این دوره گفت: در را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اساتید حوزه های علمیه خارج از کشور با شیوه های نوین پاسخگویی به شبهات آشنا شدند

یازدهمین دوره آموزشی دانش افزایی اساتید بومی اعزامی به کشورهای هند، پاکستان و افغانستان در سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور برگزار شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد سعیدی - مسئول برگزاری این دوره گفت: در راستای ارتقاء علمی حوزه های علمیه و مراکز آموزشی وابسته، این سازمان اقدام به اعزام اساتید به کشورهای مخلتف کرده است.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با جدیدترین شبهات مطرح شده علیه تشیع، ارائه شیوه های نوین پاسخگویی و افزایش مهارت های تدریس بر شمرد وافزود: اساتید برگزیده پس از گزینش و ارزشیابی علمی با مهمترین مباحث کلامی، فنون مشاوره، جریان شناسی فرهنگی ایران، روش های تحقیق و تدریس قرآن و فقه، مباحث تربیتی و روانشناسی و اصول گزارش نویسی در طول یک ماه آشنا شدند.

مدیر کل امور اساتید سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور با اشاره به ضرورت برگزاری دوره های دانش افزایی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان مراکز آموزشی توانایی علمی مطلوبی دارند ولی به دلیل عدم آشنایی با فنون نوین تدریسی و مدیریتی نمی توانند پاسخگوی شبهات وارده به دین باشند که دراین راستا برگزاری دوره های دانش افزایی ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر لزوم وجود تناسب میان سطح علمی اساتید و مراکز آموزشی مربوطه گفت: این سازمان با برنامه ریزهای کلان، وضعیت معیشتی اساتید اعزامی را بهبود بخشیده و با سطح بندی علمی اساتید درجهت افزایش کیفیت گام برداشته است.

مسئول برگزاری این دوره خاطر نشان کرد: این سازمان در سال های آتی ظرفیت پذیرشی خود را افزایش خواهد داد و اساتید توانمند بیشتری را منتناسب با نیاز کشور های متقاضی جذب خواهد کرد.

بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، وی از برگزاری گردهمایی مدیران واساتید این سازمان خبر داد و یادآور شد: این گردهمایی با هدف ارزیابی وضعیت تحصیلی مراکز آموزشی خارج از کشور و برنامه ریزی کلان درجهت همسوکردن مدیران و اساتید مرداد ماه جاری در قم برگزار خواهد شد.