تبیان، دستیار زندگی
وزیرآموزش وپرورش درجمع اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش وپرورش استان های كشور بر تلاش برای شناسناندن جایگاه رفیع آموزش وپرورش در جامعه، تأكیدكرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش در توسعه كشور، نقش كلیدی دارد

وزیر آموزش و پرورش درجمع اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش وپرورش استان های كشور بر تلاش برای شناسناندن جایگاه رفیع آموزش و پرورش در جامعه، تأكید كرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

آموزش و پرورش در توسعه كشور، نقش كلیدی دارد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش ازظهرامروز فخرالدین دانش آشتیانی، در گردهمایی مشترك اعضای شورای معاونان و مدیران كل آموزش و پرورش استان های كشور درسالن جلسات ساختمان شهید رجایی، اظهاركرد: مهم نیست هریك از ما در چه سمتی باشیم، آنچه مهم است تلاش ما برای شناساندن جایگاه رفیع آموزش و پرورش به جامعه می باشد.

وی افزود: درمدت مسئولیتم همواره تلاش كردم نقش كلیدی آموزش و پرورش را برای مسئولان تشریح كنم و اهمیت آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت كشور را تبیین كنم كه البته این وظیفه از وظایف تك تك فرهنگیان است.

دانش آشتیانی، تصریح كرد: دولت باید به جایگاه رفیع آموزش و پرورش بیش از پیش اهمیت دهد و حمایت خود را از آموزش و پرورش افزایش دهد، با انتخاب یك وزیر، مشكلات و چالش های موجود حل نخواهد شد، وحدت و یكپارچگی، همه مسئولان می تواند مشكلات آموزش و پرورش را مرتفع سازد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در مجموعه آموزش و پرورش باید سعی شود مدیران با مسائل درگیر شوند و با مشاركت تمامی فرهنگیان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، زمینه را برای حل چالش ها، فرهم نمایند.

وی ادامه داد: مشاركت فرهنگیان در تصمیم سازی، نیازمند تغییر ساختار فعلی است به عبارتی رشد و تعالی درآموزش و پرورش اتفاق نمی افتد مگر آن كه با مشاركت همه افراد در حل و فصل مسائل موجود آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

عضوكابینه تدبیروامید عنوان كرد: یكی از چالش های آموزش و پرورش، تمركز در تصمیم گیری ها بود كه در مدت وزارت اینجانب، تلاش نمودیم با تمركز زدایی و تفویض اختیار به استان ها، تصمیم گیری دركف مدرسه صورت گیرد وحوزه ستادی وزارتخانه تنها سیاست های كلی را مشخص كند.

وی ضمن تبریك به سیدمحمد بطحایی به عنوان گزینه انتخابی رئیس جمهور، گفت: بطحایی از بدنه آموزش و پرورش است و برای مجموعه آموزش و پرورش ساخته شده است، امید است با همكاری فرهنگیان، سكان هدایت این وزارتخانه را برعهده گیرد و باتوجه به سختی كار در این وزارتخانه، آرزوی توفیق وسرافرازی برای ایشان دارم.

وزیر آموزش و پرورش در روزهای پایانی خدمت خود در آموزش و پرورش، خدمت در آموزش و پرورش را بهترین نوع خدمت در راه خدا دانست و افزود: از همه معاونان، مدیران وسایر افرادی كه در این مدت همكاری داشتند، تشكر و به خاطر كمبودها و نواقص، طلب بخشش می نمایم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش