تبیان، دستیار زندگی
ند نماز شكوهمند جمعه در مناطق مختلف كشور با شركت گسترده مردم مومن و حزب الله برگزار شد. ائمه جمعه طی خطبه های نماز به اوضاع لبنان و فلسطین اشاره كردند و با توجه به جنایات گسترده اشغالگران قدس در به شهادت رساندن مردم مظلوم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ائمه جمعه با تجلیل از مقاومت حزب الله , خواستار پشتیبانی عملی جهان اسلام از مردم لبنان و فلسطین شدند

نماز شكوهمند جمعه در مناطق مختلف كشور با شركت گسترده مردم مومن و حزب الله برگزار شد.

ائمه جمعه طی خطبه های نماز به اوضاع لبنان و فلسطین اشاره كردند و با توجه به جنایات گسترده اشغالگران قدس در به شهادت رساندن مردم مظلوم این دو كشور , از مقاومت حزب الله لبنان كه در خط مقدم ایستاده است تجلیل كرده و خواستار پشتیبانی عملی جهان اسلام از مردم لبنان و فلسطین شدند.

ائمه جمعه بر وحدت مسلمین تاكید كرده و با توجه به ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها , از عامه مسلمین و ارادتمندان آن حضرت خواستند اخلاق فاطمی را در جامعه اسلامی پیاده كنند.

خلاصه اخبار واصله در مورد نماز جمعه شهرستانها به شرح زیر است .

قم ـ امام جمعه موقت قم تاكید كرد : مسلمانان جهان نباید درمقابل جنایات رژیم اشغالگر قدس در لبنان و فلسطین سكوت كنند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسامی , آیت الله جوادی آملی در خطبه های نماز جمعه قم افزود : وحدت امت اسلامی در شرایط موجود ضروری است و مسلمانان باید در مقابل فتنه انگیزی های استكبار جهانی موضع واحدی را اتخاذ نمایند. وی همچنین بر ضرورت كمك و یاری بیش از پیش مسلمانان جهان به مردم مظلوم لبنان و فلسطین تاكید كرد و گفت : مطمئنا این بار نیز مقاومت لبنان افتخار و سربلندی را برای امت اسلامی به ارمغان خواهد آورد. وی درادامه از بی تفاوتی سران كشورهای اسلامی نسبت به جنایات اسراییل غاصب انتقاد كرد و گفت : دولت های اسلامی باید بیدار شوند و بدانند كه سیاست سكوت , باعث می شود كه در آینده آنان از فتنه انگیزی های رژیم اشغالگر قدس در امان نمانند. آیت الله جوادی آملی همچنین سكوت مرگبار سازمانهای بین المللی در قبال جنایات اسراییل در لبنان و فلسطین را مورد انتقاد قرار داد و گفت : حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس , دل هر انسان را به درد می آورد اما حامیان حقوق بشر چشمان خود را در قبال جنایت علیه بشریت بسته اند. وی درعین حال به این نكته اشاره كرد كه هیچ امیدی به سازمانهای به اصطلاح بین المللی و حقوق بشر نیست و تنها مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید نسبت به این حملات كور به مردم لبنان و فلسطین واكنش نشان دهند. خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران , وحدت در میان گروههای دلسوز نظام را ضروری دانست و گفت : ما باید دراین شرایط با كنار گذاشتن اختلافات , در مسیر الهی حركت كرده و آرمانهای مقدس امام راحل را در جامعه پیاده كنیم . وی افزود : اگر كسی با انقلاب بازی كند و به دنبال منیت ها و خودخواهی ها باشد , مطمئنا مشكلاتی برای نظام جمهوری اسلامی بوجود می آورد. وی یادآور شد , ما نباید همیشه بیگانگان را عامل اختلافات و مشكلات بدانیم بلكه باید , درونیات خود را نیز مورد بازبینی قرار داده و افرادی كه با خودخواهی های خود , عامل این مسایل می شوند را سرجایشان بنشانیم . آیت الله جوادی آملی بااشاره به حوادث 30 تیر و 28 مرداد 1332 خاطرنشان كرد : اگر ما مواظب و هوشیار نباشیم , دشمنان توطئه های خود را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی پیاده می كنند.

مشهد ـ امام جمعه مشهد گفت : مقاومت حزب الله لبنان برابر جنایات اسراییل متجاوز , عزت و عظمت را برای اسلام و مسلمین آفرید. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام « سیداحمد علم الهدی » در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود : همچنین این مقاومت سرسختانه حزب الله لبنان مقابل صهیونیسم غاصب چهره متجاوز كفر و الحاد را هر چه بیشتر برای جامعه جهانی روشن ساخت . وی خواستار حمایت بیشتر كشورهای اسلامی از مردم مظلوم فلسطین و لبنان برابر جنایات اسراییل غاصب و اشغالگر شد و گفت : در شرایطی كه ملتهای اسلامی حمایت خود را از مردم فلسطین و لبنان اعلام كردند , سران كشورهای اسلامی در این ارتباط هیچ عكس العملی نشان ندادند. وی افزود : مستكبران به اسم آزادی حقوق بشر همواره حامی رژیم متجاوز اسراییل هستند و امروزه مردم فلسطین و لبنان با اتكا به خداوند متعال مقابل جنایتهای اسراییل از خاك وطن خود دفاع می كنند. وی از اسراییل به عنوان مولود نامشروع استكبار و جهانخواران ستمگر یاد كرد و گفت , امیدواریم اسراییل نیز مانند طالبان و صدام كه دست پرورده استكبار بودند , روزی مایه خفت و خواری آمریكا شود.

شمیرانات ـ امام جمعه شهرستان شمیرانات رژیم صهیونیستی را پوشالی , ببر كاغذی و محكوم به نابودی توصیف نموده تاكید كرد : امروز مقاومت اسلامی لبنان در پرتو خدامداری وپایداری وتكیه ساختاری براندیشه وانگیزه انقلابی با نقش آفرینی مجاهدان لبنانی , حمایت بی دریغ مسلمانان ایرانی و به نمایندگی از مسلمانان جهان بارژیم پوشالی و ببر كاغذی موسوم به اسرائیل مبارزه میكند. حجت الاسلام والمسلمین دعاگو افزود : جبهه پایداری كشورهای غربی واشغالگران فلسطین اسلامی را در طوفان مرگ بار موشكهای حزب الله گرفتار می سازد وریزش عرق شرم از چهره حاكمان بی درد و درك جهان عرب وسیاستمداران وسرمایه داران كشورهای اسلامی را بسترسازی می كند. خطیب جمعه درخشش حزب الله در عرصه های پایداری را بی اعتبار سازی افسانه كارآئی نظامی , شكست ناپذیری و بازدارندگی سدهای دفاع موشكی رژیم صهیونیستی تحلیل نمود و گفت : پایداری شگفت انگیز و تحسین آمیز حزب الله لبنان در برابر ارتش مجهز و تا دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس افسانه كارآئی قدرت نظامی , شكست ناپذیری رژیم صهیونیستی و بازدارندگی وامنیت آفرینی موشك های ضد موشك آمریكائی را باطل ساخت . آقای دعاگو بسیج همه امكانات وتوان جهان اسلام برای دفاع از حزب الله وحماس و رویاروئی با جامعه جهانی صهیونیسم را رسالتی دینی , به هنگام ترین گزینه منطقی وضروری ترین رویكرد انقلابی نامید و گفت : امروز اقتدار سیاسی واعتبار بین المللی جهان اسلام در دستان اعجاز آفرین واعجاب برانگیز مجاهدان ایثار گر وشهادت طلب و در گروپیروزی حزب الله وحماس بر اهریمنان ولشكریان شیطان است باید جهان اسلام با همه امكان وتوان برای دفاع از حزب الله وحماس بسیج شود. وی اضافه كرد : مناسبات سیاسی واقتصادی كشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع وبا آمریكا وكشورهای اروپائی حامی اسرائیل تنزل یابد وجبهه تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی , آمریكا و كشورهای اروپائی حامی آنها جهان اسلامی وجهانی شود. آقای دعاگو در نگاه تحلیلی به شرائط سیاسی , نظامی وجغرافیایی مناطق درگیری پیروزی حزب الله وشكست اسرائیل را قطعی دانسته گفت : رژیم صهیونیستی در بیست هزار كیلومتر از سرزمینهای اشغالی در محاصره كشورهای اسلامی و تیررس موشكهای رزمندگان لبنانی وفلسطینی قرار دارد و در برابر مجاهدان تاب مقاومت ندارد باید اراضی اشغالی را تخلیه نماید ومهاجران صهیونیست و شرانگیزان فاشیست را به وطنهای نخستین شان برگرداند وتشكیل حكومت مستقل فلسطین در سرزمین آبا واجدادی فلسطینیان را بپذیرد. خطیب جمعه شهرستان شمیرانات گرفتاری های امروزین ملت فلسطین وجهان اسلام را نتیجه بی توجهی به تعالیم اسلامی , بیگانه گرائی و وابستگی سران قدرت طلب عرب به دشمنان اسلام وامت اسلامی دانست . امام جمعه شهرستان شمیرانات پافشاری جمهوری اسلامی بر حقوق هسته ای وپیشبرد فن آوری صلح آمیز اتمی را منطقی ترین سیاست راهبردی و خردمندانه ترین راهبرد سیاسی توصیف نمود و گفت : فشارهای سیاسی برای ساماندهی شتاب نسنجیده جمهوری اسلامی در پاسخگوئی به بسته پیشنهادی كشورهای اروپائی است ایران اسلامی هیچ چاره ای جز پافشاری بر حقوق هسته ای وپیشبرد فن آوری صلح آمیز اتمی ندارد وقدرتهای زورمدار واثر گذار بر معادلات جهانی هیچ گزینه ای مناسب تر از شكیبائی وبه رسمیت شناختن حقوق ایران اسلامی در راهبرد سیاست خارجی شان ندارند. آقای دعاگو كشورهای غربی را به خرد ورزی , شكیبائی سیاسی وتكیه ساختاری بر پروژه گفتمان سیاسی برای بهره مندی شایسته از بسته پیشنهادی به جمهوری اسلامی فرا خواند.

مینودشت ـ حجت الاسلام حسینی امام جمعه مینودشت پیرامون سیره و رفتار نبوی در ارتباط با جهاد گفت : رسول خدا در طول ده سال مدینه منوره , قریب به هشتاد غزوه و سریه داشته است یعنی نزدیك به هشتاد جنگ كوچك و بزرگ انجام داده است و در تمام این جنگ ها اصول انسانی را محترم شمرده و در سخت ترین مراحل جنگ استقامت و پایداری را از مسلمانان درخواست می كرد و در برابر این استقامت و از خودگذشتگی خداوند پیروزی را به مسلمانان عطا می كرد. امروز هم مردم مسلمان لبنان با استقامت و پایداری در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده اند و افتخار بزرگی برای عالم اسلام ایجاد كرده اند. حجت الاسلام حسینی به مبارزه بی امان ملت شجاع و رشید لبنان اشاره كرد و گفت : حزب الله لبنان ثابت كرد كه اسرائیل در كاخ شیشه ای زندگی می كند , آنها كه مدعی بودند با ضدموشك های آمریكائی اجازه ورود هیچ موشكی را به فضای اسرائیل نمی دهند امروز اسرائیل را دچار سردرگمی كرده اند. امام جمعه مینودشت در ادامه خطبه ها در ارتباط با انرژی هسته ای گفت : ملت ایران هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد و با هیچ مشوقی حاضر نیست دست از غنی سازی بردارد و همچنان در این راه مقتدرانه ایستاده است .

شهر قدس ـ حجت الاسلام میراحمدی ضمن محكوم نمودن حملات وحشیانه اسرائیل با حمایت امریكا به فلسطین و لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته همگان را به رعایت تقوای الهی و ترك گناهان و معاصی دعوت نمود. وی پیرامون سلسله بحثهای گذشته به مناسبت سال پیامبر اعظم (ص ) پیرامون رفتار و كردار نبی معظم اسلام و سنت نبوی به بحث پیرامون جهاد پرداخت و از جهاد به عنوان بالاترین رتبه و جایگاه در مكتب اسلام نامبرده و گفت همه انسانها در همه حال به هر طریق ممكن با قلم یا زبان یا قدم و یا سلاح در جهاد میباشند و این تلاش و كوشش به زمان خاص خودش بستگی دارد. وی با محكوم نمودن حضور اسرائیل غاصب در كشورهای فلسطین و لبنان با حمایت آمریكا , جهاد را بهترین وسیله ممكن در جهت نابودی غاصبان دانست و گفت : باید به هر صورت ممكن تنفر و انزجار خود را از این جانیان و متجاوزین و دشمنان قسم خورده اعلام نمائیم و به جنگ بر علیه آنان بپاخیزیم و امروز شاهدیم كه تنفر و انزجار جهانی از آمریكا و اسرائیل قوت بیشتری گرفته و اسلام و انقلاب و حزب الله جان تازه ای یافته است .

مراغه ـ حجت الاسلام پورمحمدی امام جمعه مراغه در خطبه های این هفته نماز جمعه مراغه ضمن نقل آیاتی از كلام الله مجید و احادیثی از امام محمدباقر(ع ) و گوشه هائی از مواعظ پیامبر اكرم (ص ) در زمینه آثار استقامت و تقویت بنیه روحی در راه تقوای الهی , گفت : اخلاص در عمل و پایداری در راه هدف , و صبر و مقاومت در برابر ناملایمات و سختیها و گریز از تنبلی انسانها را توانمند , و رحمتهای پروردگار را شامل حال ایشان می گرداند. امام جمعه مراغه جنایات صهیونیستهای اشغالگر و كشتار وحشیانه مردم مظلوم و بیدفاع فلسطین و لبنان بدست جلادان متجاوز اسرائیلی را بشدت محكوم نموده و افزود : سكوت مجامع بین المللی و طرفداران حقوق بشر و سران كشورهای اسلامی در برابر این جنایات تعجب آور است . گویا مردم مظلوم فلسطین و لبنان بشر نیستند! كه اینگونه قتل عام میشوند! و آمریكا و مدعیان دموكراسی در برابر كشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین و لبنان ساكت , و حتی جلادان اسرائیلی را حمایت می كنند. اسرایئل با حمایت همه جانبه آمریكا جنایاتی را مرتكب میشود كه روی هیتلر را سفید كرده و گویا وجدان انسانیت خوابیده و طرفداران حقوق بشر و اینهمه سران كشورهای مسلمان و عرب فقط به محكوم نمودن بسنده میكنند!

میاندوآب ـ حجت الاسلام قهرمانی امام جمعه میاندوآب در خطبه های نماز با اشاره به جنایات وحشیانه اسرائیل در طول 55 سال گذشته كه از تاسیس این حكومت غاصب تا به امروز ادامه داشت و همچنان بشریت شاهد جنایت و آدم كشی و غصب و غارت و تجاوز به ملت مظلوم فلسطین و لبنان است و با تاسف باید گفت این جنایتها و كشتارهای بی رحمانه و نابودی همه ملت فلسطین و تجاوز و قتل و غارت مردم لبنان همه و همه این ستم ها و ظلمها بوسیله سردمداران حقوق بشر و مدعیان آزادی انسانها توسط كشورهای اروپا به ویژه آمریكای جنایتكار و انگلیس مزدور می باشد و اگر حمایتهای شیطان بزرگ و دیگر قدرتهای ستمگر نبود امروز قدرت تجاوز به ملتهای مظلوم را نداشت و حتی در برابر حزب الله هم قدرت ایستادگی رانداشت وقایع هفته اخیر در لبنان یكبار دیگر به جهانیان ثابت كرد كه رژیم جنایتكار اسرائیل با ماهیت پلید خود برای هیچیك از قوانین بین المللی مشروعیتی قائل نیست وبرای رسیدن به اهداف نامشروع خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی كند و امروز بر مردم مسلمان آزاده و غیرتمند لازم است از حزب الله مظلوم لبنان وفلسطین حمایت كند.

محمودآباد ـ حجت الاسلام موسوی امام جمعه محمودآباد در خطبه های نماز ضمن سفارش به تقوای الهی . به اوضاع لبنان و فلسطین اشاره كرد و گفت : این روزها دنیا شاهد دو نوع برخورد در منطقه خاورمیانه میباشد. از یك سو رژیم جعلی و غاصب با حمایت مستقیم آمریكا و دیگر قدرتهای جبار جهان با پیشرفته ترین امكانات و تجهیزات نظامی به كشتار مردم بی دفاع پرداخته و زیر ساختهای این كشور مظلوم را منهدم كرده و بر این اقدام خود اصرار داشته و متاسفانه آمریكا این را دفاع اسرائیل از خود دانسته وحتی در حد یك بیانیه توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد با وتوی آمریكا و انگلیس مواجه شده است . این جبهه گشوده در خاورمیانه چهره دیگری هم دارد و آن چهره مقاومت لبنان و حزب الله قدرتمند است . امام جمعه محمودآباد گفت : امروز مقاومت حزب الله با حمله به عمق استراتژیك اسرائیل هیمنه این حكومت غاصب و مجعول را شكسته است و علیرغم حمایت قدرتمندان دنیا از نظام غاصب متزلزل و ترس جبهه صهیونی را در برگرفته حزب الله امروز به سمبل مقاومت جهان اسلام بر علیه كفر جهانی و صهیونیست خون آشام تبدیل شده است و حزب الله سپر بلای ملت های مسلمان و خصوصا ملت مظلوم فلسطین محسوب شده وقلب جهان اسلام به عشق به این فرزندان اسلام می تپد و مقاومت جمعی جانباخته و معتقد , یك رژیم آهنین را به زانو در آورده و اگر جهان اسلام خصوصا كشورهای عربی به مقاومت بپیوندند قطعا آمریكا و اسرائیل در منطقه تسلیم شده و هویت اسلامی خاورمیانه و تشكیل كشور مظلوم و مستقل فلسطین محقق خواهد شد.

قره ضیاالدین ـ حجت الاسلام نور پور امام جمعه شهرستان قره ضیاالدین , ضمن تبریك فرارسیدن ماه رجب و سالروز ولادت با سعادت باقرالعلوم (ع ) به جنایات اسرائیل اشاره كرد و افزود : رژیم غاصب اسرائیل غده چركین , سرطانی , وشیطانی است كه حیات خود را در قتل و تجاوز می داند و بر همگان لازم است كه این جرثومه را از ریشه و بن بكنند و نابود كنند و گر نه همواره وضع مسلمانان همین خواهد بود كه هست . دنیا بداند آمریكا و انگلیس درجنایات اسرائیل شریك اند و در حقیقت این آمریكاست كه كودكان و زنان لبنان را می كشد. آمریكا با وتو كردن قطعنامه های شورای امنیت ثابت كرد كه حقا شیطان بزرگ است و در دفاع از حقوق بشر دروغ می گوید. مردم بدانند , امروز سرزمین عراق , فلسطین و لبنان نمایشگاه دمكراسی آمریكائی است . هر كس می خواهد آمریكا و غرب و اروپا وسازمان ملل را بشناسد نگاه كند به لبنان , نگاه كند به فلسطین تا ثابت شود كه شعار دفاع از حقوق بشر , شعار موكراسی و شعار آزادی كه از حلقوم جلادان آدم نمای آمریكائی و انگلیسی و... بیرون می آید جز دروغ و تزویر چیز دیگری نیست .

فریدونكنار ـ حجت الاسلام جلالی خطیب نماز جمعه فریدونكنار با اشاره به مناسبتهای هفته , به سالگرد قیام آیت الله كاشانی و اهمیت جایگاه علما در دین , آغاز ماه رجب در هفته آینده , به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ومردم بی گناه فلسطینی اشاره كرد و این حركت را محكوم نموده و بیداری ملل اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان را خواستار شد. وی سكوت شورای امنیت و سازمان ملل متحد را راجع به رویدادهای اخیر را محكوم نموده و خواستار فشار سازمان ملل برای جلوگیری از حملات اسرائیل شدند وی در پایان ترس مردم و دولت اسرائیل را از حزب الله و مقاومت جانانه آنها متذكر شد و ملت ایران و جهان اسلام رابرای انسجام هر چه بیشتر جهت پشتیبانی و دفاع از حزب الله لبنان و مردم فلسطین دعوت نمود.

زاهدان ـ حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به اینكه رژیم صهیونیستی به دو جنایت جدید یعنی حمله به باریكه نوار غزه و دوم هجوم به جنوب لبنان رو آورده اظهار داشت : این سئوال برای افكار عمومی مطرح است كه رژیم غاصب اسرائیل با همه شرایط تلخ داخلی خود از لحاظ سیاسی واقتصادی چگونه به هزینه جدیدی برای حمله به لبنان وفلسطین تن داده است وی ادامه داد : طی یك ماه گذشته بالغ بر 600 میلیون دلار هزینه حملات رژیم صهیونیستی بوده كه حتما رضایت به تحمیل این هزینه , انگیزه هایی دارد. او گفت : شروع حملات اخیر به بهانه اسارت یك سرباز اسرائیلی توجیهی برای انجام منویات شوم صهیونیست و اهداف پشت پرده است . وی افزود : رژیم جنایت پیشه اسرائیل با این حمله وسیع درصدد نابودی دولت برخاسته از اراده مردم فلسطین بنام دولت حماس است كه به خاطر داشتن پایگاه قوی مردمی از قدرت بالای ملی برخوردار است . خطیب نمازجمعه به نقش دولت استكباری آمریكا در تهدید و ارعاب كشورهایی كه با حماس اعلام همكاری نموده اند اشاره كرد و اظهار داشت : آنهایی كه داعیه آرا مردمی را سر می دهند و به اصطلاح طرفدار دموكراسی هستند علنا به دیكتاتوری دولتی رو آورده و با دموكراسی مخالفت می كنند. حجت الاسلام سلیمانی هدف دیگر اسرائیل از حمله به لبنان وفلسطن را به سازش كشاندن سران برخی دولتهای ترسوی عربی در تقسیم سرزمین فلسطین اعلام كرد و گفت : اسرائیل با اقدامات خود خواست به این سران عربی بفهماند كه در صورت تسلیم نشدن سرنوشتی همانند لبنان و نوار غزه خواهند داشت . وی بیان داشت : هدف دیگر ایجاد یك كمربند وسیع امنیتی برای منطقه اشغالی است تا توجیه گر حضور نیروهای نظامی صهیونیستی باشد و زمینه تداوم حمله به مناطق بالادست كشور سوریه فراهم گردد. نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد : قدرت صهیونیست ها به سلاح آمریكاست اما قدرت حزب الله به ایمان و باور به خداست . وی در پایان اظهار داشت : حزب الله لبنان غیرتمندترین حماسه را آفرید وما دل به سمت آنان داریم و برای پیروزی آنان بعد از هر نماز به درگاه خداوند دعا می كنیم .

نور ـ حجت الاسلام اسماعیلی ضمن گرامیداشت هفته تامین اجتماعی و بهزیستی این هفته را به مسئولین و كارمندان این دو اداره تبریك گفت و توفیق روزافزون آنها را از خداوند خواستار شد و از عملكرد این دو نهاد در قبال مددجویانشان تشكر نمود. وی با اشاره به جنایت اسرائیل غاصب در فلسطین ولبنان گفت : امروز همه عالم می گویند مردم اسرائیل پست ترین مردم روزگارند. پایمان شدن ارزشهای انسانی در فلسطین ولبنان بار دیگر ثابت كرد كه وجود صهیونیستها در منطقه یك وجود شیطانی , سرطانی است و خود این رژیم یك غده چركین و تهدیدی برای تمام جهان اسلام است .

قائمشهر ـ حجت الاسلام معلمی با اشاره به جنایات صهیونیستها و حمایت آمریكائیها از آنها و سكوت بعضی از كشورهای اسلامی گفت : اسرائیل كه مناطق مسكونی و بی دفاع لبنان را وحشیانه بمباران میكند تعجب ندارد , چون از رویاروئی با رزمندگان حزب الله عاجز مانده است و ناكامی خود را اینگونه جبران میكند و به هیچیك از موازین اخلاقی و انسانی و بین المللی تعهدی هم ندارد , تعجب از سكوت خفت بار روسای كشورهای اسلامی است ! آمریكائیها هم هر چه زمان میگذرد و جنایات اسرائیل بیشتر میشود ماهیت پلید خود را آشكارتر میكنند , از منظر آمریكائیها فقط اسرائیل حق دارد از خود دفاع كند نه هیچ ملت دیگر , اگر فلسطینیها و لبنانیها از خوددفاع كنند تروریستند !! آمریكا از ترس اینكه مبادا كشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند و دست بدست هم و متحد گردند سعی میكنند در تبلیغات خود حزب الله لبنان را به سوریه ولبنان منتسب كنند و از پدید آمدن یك اتحاد كارساز اسلامی علیه اسرائیل جلوگیری نمایند اما مسلمانها باید بدانند اگر اسرائیل فرصت پیدا كند همه كشورهای عربی سرنوشتی مشابه فلسطین خواهند داشت .

نیكشهر ـ حجت الاسلام سرگزی با اشاره به ولادت باسعادت حضرت امام محمد باقر(ع ) گفت : امام باقر(ع ) مایه خیر و رحمت برای امت اسلامی هستند. پیروان و محبان اهل بیت (ع ) باید ضمن تقویت ارتباط قلبی و روحی خود با این ستارگان درخشان قدر آنان را بدانند زیرا این ارتباط معنوی وسیله ای برای كسب فیض معرفت , محبت و كمال و رشد است . وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و لبنان وسكوت مجامع بین المللی و حمایت آمریكا و اروپا گفت اسرائیل یكبار دیگر به جهانیان ثابت كرد كه باماهیت پلید خود برای هیچ یك از قوانین بین المللی مشروعیتی قائل نیست و برای رسیدن به اهداف نامشروع خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی كند ولی این بار دفاع جانانه حزب الله در مقابل ارتش تا به دندان مسلح رژیم اشغالگر قدس چشمان جهانیان را خیره كرد و عمق ضعف و ناتوانی این رژیم را به نمایش گذاشت و طعم تلخ شكست را به اسرائیلی های غاصب چشاند.

گلوگاه ـ حجت الاسلام والمسلمین درزیان با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس گفت : مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر از انعكاس اخبار این جنایات جلوگیری می كنند این نشان می دهد كه پدید آورندگان شورای امنیت , مدافعان رژیم اشغالگر قدس هستند و از تصویب قطعنامه محكومیت جلوگیری می كنند. وی گفت : حضرت امام در بیانی فرمود « اسرائیل دشمن بشریت است » امروز مسلمانان , مسیحیان و حتی یهودیان ازصهیونیست های اشغالگر شاكی هستند. رژیم اشغالگر قدس با حمایت های بی حد آمریكا به هر جنایتی دست می زند. اسرائیل مدعی داشتن قوی ترین ارتش منطقه به حول و قوه الهی در مقابل ایستادگی یك گروه مردمی و دین دار یعنی حزب الله متوقف شد. حزب الله بازوی پرتوان جهان اسلام است كه توانسته است , خانه عنكبوتی صهیونیست ها را تهدید به محو شدن نماید. وی سكوت دولت های اسلامی را در مقابل این همه جنایت اسرائیل خفت بار دانست و گفت : علی رغم سانسور خبری , ملت های جهان در حال بیداری هستند آنان حامی ملت مظلوم فلسطین ولبنان هستند.

مهربان ـ حجت الاسلام احمدی امام جمعه مهربان در خطبه های نماز به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره نمود و افزود : رژیم صهیونیستی با آغاز دور جدید حمله به لبنان به اشتباهی بزرگ دست زده است و حزب الله و نیروی مقاومت مردمی لبنان , اكنون چنان در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده است و چنان پاسخ قاطعی به حملات این رژیم نامشروع داده است كه شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی در اثر آن به شهر ارواح مبدل گشته اند. وی افزود : باید توجه داشت كه صهیونیست های یهودی و مسیحی دشمن های واقعی امت اسلامی می باشند و آنها هستند كه در بدبختی های بشریت نقش داشته اند و تحریف های تاریخی و افسانه سازی ها , ترور و پاشیدن بذر خشونت و جنگ را در جهان ترویج و هدایت می كنند.

گیلان غرب ـ حجت الاسلام الهی نژاد با محكوم كردن جنایات رژیم صهیونیستی و انتقاد از بی تفاوتی دولتمردان و مجامع جهانی گفت : جهان اسلام باید از مبارزه پر افتخار حزب الله لبنان تا محو اسرائیل از صفحه روزگار حمایت كند. وی تاكید كرد هیچ قدرتی نمی تواند سلاح شهادت طلبی و مبارزه را از حزب الله بگیرد. ایشان با تاكید بر حق بهره مندی ایران اسلامی از سوخت هسته ای از بهانه جوئی اروپا و آمریكا انتقاد كرد و گفت : غربیها مطمئن باشند ما هیچگاه از حق مسلم خود دست برنمی داریم و به مذاكره با آنان نیازی نداریم . امام جمعه گیلان غرب با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه در تهران گفت : همه باید با برنامه ریزی و تلاش نماز جمعه را كه سنگر مقابله با تهاجم همه جانبه دشمن است , تقویت كنیم .

محلات ـ حجت الاسلام مقدسی ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا گفت : ماه عبادت و دعا و توجه بیشتر به خدا در پیش است و لذا ذكر خدا و توجه بیشتر به ایمان الهی با شناخت اگر باشد ضمانت اجرائی دارد. وی افزود : دنیای اسلام مورد هجمه كینه توزانه اسرائیل متجاوز قرار گرفته و اگر عده ای مجاهد و از جان گذشته نبودند رژیم صهیونیستی مسلمانان را به خاك و خون میكشید و همه را نابود میكرد و امروز حزب الله لبنان به رهبری سیدحسن نصرالله مردانه جلو این رژیم غاصب ایستاده و مجامع بین المللی و كشورهای مسلمان و عربی در خواب غفلت بسر می برند و ما امیدواریم بامقاومت حزب الله این رژیم غاصب صهیونیستی هرچه زودتر نابود شود.

فومن ـ حجت الاسلام دهقان امام جمعه فومن در خطبه های نماز با بیان آیاتی از كلام الله مجید اظهار داشت : خداوند كریم در قرآن می فرماید ای اهل ایمان رعایت تقوا كنید , یعنی دامن شما به گناه آلوده نشود گناه آدمی راذلیل و خوار می كند با انسانهای راستگو در تماس باشید. وی همچنین گفت : پیامبر اكرم (ص ) نزد مردم شخصی صادق و امانتدار بود وی جنایات اسرائیل غاصب در نوارغزه را محكوم و افزود : این تجاوز بار دیگر حقیقت را برای جهانیان روشن نمود كه اسرائیل غاصب دشمن بشریت است ودنیا این را فهمیده است كه رحم به هیچكس نمی كند. وی گفت : پاسخ حزب الله به حملات اسرائیل نشان داد كه اسرائیل طبل توخالی است .

نوشهر ـ حجت الاسلام مشایخ امام جمعه نوشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام , بر ضرورت مشاركت اقشار غنی و فقیر در این امر مهم تاكید كرد و ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی , خواستار همكاری مردم با صندوق تازه تاسیس مهر رضا شد.خطیب جمعه نوشهر در ادامه با بزرگداشت سالگرداقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی درمورد عدم وجود بانك در بخش كجور و لزوم تامین شعبه بانكی در این بخش مطالبی بیان داشت و بااشاره به وقوع جنگ فلسطین اشغالی ولبنان به تشریح علل وقوع این جنگ پرداخت .حجت الاسلام مشایخ دراین رابطه بااشاره به ناتوانی اسرائیل در جنگ با حزب الله لبنان سكوت مجامع بین المللی در برابر وقایع لبنان و فلسطین را محكوم كرد و افزود : متاسفانه خیلی از سران كشورهای اسلامی به جای حمایت از حزب الله لبنان از اسرائیل حمایت می كنند.

كرمان ـ امام جمعه كرمان ضمن محكوم نمودن جنایات و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان گفت : این جنایتكاران به شقاوت , قساوت و سنگدلی معروفند و شما هر روز شاهد اخباری هستید كه گویای ویرانی , تلفات و خسارات فراوانی از جانب صهیونیستها نسبت به ساكنین فلسطین و لبنان است . حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به ویرانی زیرساختهای این دو كشور توسط اسرائیل یادآور شد درحالیكه بیش از 10 هزار نفر از مردم مظلوم لبنان و فلسطین در زندانهای مخوف اسرائیل بسر می برند , رژیم صهیونیستی به بهانه اسارت دو سرباز اسرائیلی این همه جنایت می كند و دنیایی كه به دروغ مدعی دمكراسی و حقوق بشر است هیچ عكس العملی نشان نمی دهد و سكوت كرده است . وی با تقدیر از برادران مومن و شجاع حزب الله لبنان كه با شهامت , رشادت و قداست به دشمنی ها و حمله های سنگین اسرائیل جواب دندان شكن داده اند گفت : امروز حزب الله لبنان برای جهان یك افتخار است كه با اقدام شجاعانه خود اسرائیل را مستاصل كرده است . خطیب جمعه كرمان با انتقاد از سران كشورهای عرب و سكوت آنها در مقابل جنایات اسرائیل اظهار داشت : اتحادیه عرب براساس میل آمریكا بیانیه صادر می كند و این بسیار جای تاسف دارد.

كومله ـ حجت الاسلام شكسته دل امام جمعه كومله در خطبه های نماز ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی درخصوص اهمیت جهاد براساس آیات و روایات اسلامی سخنانی بیان كرد. وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین اظهار داشت : اگرچه رژیم صهیونیستی با حمایت آمریكا مناطق مسكونی لبنان را به خاك و خون كشیده است اما ابتكار عمل حزب الله لبنان كاری كرد تا اسرائیل از مشكلی كه خود بوجود آورده دست و پا بزند و از كشورهای اروپایی خواسته تا او را از این صحنه نجات دهند. وی سكوت مجامع بین المللی در مقابل جنایت بی شرمانه اسرائیلی ها و شهادت و تخریب اموال مسلمین را غیرانسانی دانست و تصریح كرد : مسلمانان فلسطینی و شیعیان حزب الله لبنان در طی این روزها چنان دلهره ای در تل آویو ایجاد نمودند كه حكام صهیونیست با عقب نشینی مفتضحانه ای به تماشا نشسته اند و اینك حمایت مجدد آمریكا از جنایات نخست وزیر رژیم صهیونیستی , پرونده ننگین تجاوزات استكبار جهانی را قطورتر كرده است .

كاشان ـ حجت الاسلام سیدحسن یثربی ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیزكاری به فضائل و اعمال این ماه اشاره نمود وی در مورد سالروز قیام خونین مردم مسلمان ایران به رهبری آیت الله كاشانی , میلاد امام باقر , اقامه اولین نماز جمعه در تهران و افتتاح صندوق مهر رضا نیز مطالبی بیان كرد. وی در ادامه ضمن محكوم كردن تجاوزات رژیم اسرائیل و حمایت و پشتیبانی از مردم و رزمندگان حزب الله گفت : ریشه اصلی این درگیریهای اخیر همان ظلم تاریخی رژیم اشغالگر به فلسطین و لبنان است اصلی ترین عامل شروع این درگیریها خودداری رژیم صهیونیستی از تن دادن به خواست مشروع مردم خصوصا حزب الله می باشد. اسرائیل بزرگترین اشتباه تاریخی خود را با حمله مستقیم به لبنان مرتكب شد و اینك نیز در یك گرداب هولناك قرار گرفته كه ادامه دادن جنگ با حزب الله مصادف با نابودی اوست و خاتمه دادن به جنگ هم برایشان شكست است . وی گفت : پیروز حقیقی و واقعی این جنگ مردم بی دفاع فلسطین , لبنان و حزب الله می باشد وی از سكوت دولتهای اسلامی و مجامع بین المللی بشدت انتقاد كرد. امام جمعه كاشان در بخش دیگر خطبه ها گفت از همه مسئولین كشور بخصوص از نماینده شهر كاشان می خواهیم مسئله قطار برقی از كاشان را با توجه به وجود 2500 كارخانه بزرگ و كوچك ـ فرودگاه و دانشگاهها كه خیلی حائز اهمیت می باشد , پیگیری نماید.

فیروزآباد ـ حجت الاسلام هاشمی زاده ضمن توصیه بتقوای گفت هر كس در مسیر تقوا قرار گیرد هم در دنیا و هم در آخرت مورد عنایت خداوند قرار میگیرد. وی سپس در ادامه بحث حقوق از دیدگاه امام سجاد(ع ) مطالبی كرد . وی در ادامه خطبه ها میلاد با سعادت امام باقر را تبریك گفته و سپس 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی را گرامی داشت . وی سپس به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان اشاره كرد و گفت : از جمله نتایجی كه این جنگ ده روزه حزب الله اسرائیل داشت نمایش قدرت اسلام و جرات دادن به مسلمانان برای ایستادگی در مقابل آمریكا و اسرائیل است . وی افزود : حزب الله توانست بدنیا ثابت كند كه اسرائیل آسیب پذیر است و ضربات نیروی مقاومت اسلامی باعث برهم زدن تحلیلهای موجود در رابطه با توان دفاعی اسرائیل شد.

هفشجان ـ حجت الاسلام عربی امام جمعه هفشجان ضمن تبریك ولادت امام باقر(ع ) و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات پیروز مرصاد به بیانات مقام رهبری درباره جنایات اخیر اسرائیل در جنوب لبنان و فلسطین اشاره كرد و گفت : كسانی كه كعبه آمال آنها امریكا و غرب است و آن را مظهر دموكراسی و حقوق بشر می دانند در برابر وتوی امریكا در شورای امنیت , كه باعث استمرار جنایات اسرائیل شده چه جوابی دارند وی با اشاره به پیروزی حزب الله در لبنان گفت : دولتهای جهان اسلام و عرب به هوش باشند كه اسرائیل از نیل تا فرات را فراموش نكرده است , استكبار جهانی خاورمیانه بزرگ را فراموش نكرده است ولی امروز شرائط به گونه ای است كه آنها نمی توانند دنبال تحقق آنها باشند و بنابر این باید حزب الله را كمك كرد تا پیروزی نهایی بدست آید والا آن روزی كه این غده چركین و سرطانی تمامی جهان اسلام و عرب را تصاحب كرد آن روز بسیار دیر و پشیمانی سودی ندارد. وی درباره مسائل هسته ای ایران گفت : استكبار جهانی خواهان سربلندی ما نیست و تنها راه چاره تعلیق معاهده ان پی تی و خارج شدن از مقررات آژانس است .

قروه ـ حجت الاسلام رحمانی امام جمعه موقت شهر قروه در خطبه های نماز جمعه به بحث ذكر و آثار آن اشاره ای داشت و آن را در زندگی كارساز خواند. امام جمعه موقت قروه با محكوم كردن رفتار رژیم صهیونیستی با مردم فلسطین و لبنان جمله ای از امام را یادآور شد كه اسرائیل با تبانی و همفكری دولتهای استعماری برای سركوبی دولت اسلامی زاییده شده است . حجت الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به سخنانی مقام معظم رهبری كه فرموده اند : « رژیم صهیونیستی غده سرطانی است » , گفت : تنها راه سركوبی رژیم صهیونیستی اتحاد مسلمین است وی از مردم خواست ضمن دعا , به مردم مظلوم فلسطین و لبنان كمك كنند.

شهر فیروزه ـ حجت الاسلام شرعی امام جمعه شهر فیروزه در خطبه های نماز با محكوم نمودن جنایات صهیونیستها در فلسطین و لبنان گفت : ریشه اصلی درگیریها در لبنان و فلسطین خوی ظالمانه صهیونیستهاست وی گفت : اسرائیل نامشروع بوجود آمد و از پستانهای كثیف ترین دایه ها از قبیل آمریكا ارتزاق نموده و همیشه درحال چاقوكشی است متاسفانه در دنیا قدرتها بخاطر حمایت آمریكا , با اسرائیل برخورد نمی كنند , لذا چاره ای جز جهاد مسلمین علیه این دشمن بشریت نیست . شرعی گفت : حزب الله لبنان ثابت كرد كه صهیونیستها هیچ قدرت و ریشه ای ندارد و زمان نجات فلسطین و نابودی اشغالگران فرا رسیده است خطیب جمعه فیروزه گفت : امروز باید تمام مسلمین از حزب الله حمایت نمایند. زیرا حزب الله به نمایندگی از تمام مسلمین می جنگد همانگونه كه صهیونیستها به نمایندگی از طرف تمام دشمنان اسلام و بشریت بدترین جنایات را مرتكب می شود. شرعی گفت : اروپا و غرب اگر به دنبال صلح جهانی هستند چرا جلوی اسرائیل را نمی گیرند و تمام توان خود را برای محروم كردن ایران از فن آوری صلح آمیز گذاشته اند. وی افزود : اروپا و آمریكا بدانند تفكر حاكم بر ملت ایران آزادی خواهی و استقلال طلبی است لذا تسلیم نخواهد شد پیشنهاد تعلیق فعالیتهای هسته ای ایران با خواسته تمام ایرانیان در تضاد است . شایان ذكر است بعد از نماز جمعه مردم شهر فیروزه با شعار مرگ بر امریكا و اسرائیل جنایات صهیونیستها را محكوم كردند.

لنگرود ـ حجت الاسلام صدیق امام جمعه لنگرود در خطبه های نماز به تشریح صفات متقین پرداخت وی گفت : در شرع اسلام و قوانین آن تمام تلاش در تحكیم ثبات خانواده بوده كه می تواند در تربیت فرزندان و در نهایت در سلامت جامعه اهمیت به سزایی داشته باشد. وی با تشریح وقایع تاریخی سالروز كودتای 28 مرداد و خیانتهای بوقوع پیوسته در دولت مصدق و ناهمگونی با روحانیت و مرجع تشیع آیت الله كاشانی گفت : موج تبلیغاتی علیه روحانیت به نفع نظام نیست و شما می توانید حضور گسترده و مقاومت كم نظیر حزب الله و ملت مقاوم آن كشور را با هدایت دكتر سید حسن نصرالله یك روحانی جوان شیعه در مقابل اسرائیل غاصب مشاهده كنید. ناطق افزود : نقش روحانیت در مقاومت حزب الله لبنان , توانست اسرائیل غاصب را به زانو درآورد اما متاسفانه مجامع بین المللی و كشورهای دنیا خصوصا اعراب و مسلمانان در مقابل این همه جنایت سكوت اختیار كرده اند و سكوت در مقابل جنایتهای ظالم , همدستی با اوست . ملتها باید متحد شوند و در مقابل جنایات صهیونیستها و مظلومیت فلسطینی ها بپاخیزند.

فولادشهر اصفهان ـ حجت الاسلام فكری در خطبه های نماز فولادشهر اصفهان ضمن تاكید و توصیه به تقوای الهی گفت : یكی از آثار مهم تقوا وحدت است . همه مردم مسلمان دارای تمام ملیت ها و قومیت ها و سلیقه ها در سایه اسلام باید متحد شوند الان شما ببینید جهان اسلام دچار چه بلیه ای شده است . استكبار جهانی با قباحت كامل از رژیم اشغالگر قدس كه غاصب حق فلسطینیان است و سرزمین اسلامی را به اشغال درآورده و علنا به نسل كشی پرداخته حمایت می كند. مسلمانان باید دست به دست هم دهند اما مع الاسف سران كشورهای اسلامی غفلت كردند كشورهای اسلامی را استعمار قطعه قطعه كردند تا اینها وحدت هدف نداشته باشند , لذا با این جدایی ها كم كم دشمن آمد قلب كشورهای اسلامی را اشغال كرد , اما به فضل الهی نوید پیروزی این روزها به گوش می رسد , جرقه حركت حزب الله و مقاومت لبنان نشان داد كه اسرائیل هرچند ادعا می كرد ششمین ارتش بزرگ دنیا را داراست اما ملاحظه كردید چگونه زمینگیر شد , یك عده جوانهای پاك و با ایمان و با اخلاص آگاه و بیدار توانستند با وحدت كلمه در سایه ایمان در مقابل دشمن سرسخت و مورد حمایت آمریكا ایستادگی كنند چون اگر ایمان الهی آمد , وحدت آمد « كم من فئه قلیله غلبت فئه كثیره باذن الله » اما آن حركت و آن تلاش كه باید از طرف جهان اسلام به پشتیبانی اینها مشاهده شود هنوز مشاهده نمی شود , امیدواریم آن وحدتی كه خدا خواسته هرچه زودتر در جهان اسلام تحقق پیدا كند تا شاهد آن باشیم كه ریشه اسرائیل كنده شود و آمریكا هم نابود گردد و مسلمانان انشاالله طعم شیرین پیروزی را بچشند و این از بركت انقلاب اسلامی ماست چون در واقع حزب الله لبنان پرورش یافتگان فرهنگ انقلاب اسلامی هستند.

نصیرآباد ـ حجت الاسلام شائق اولین امام جمعه شهر جدید نصیرآباد در خطبه های نماز به دوری از گناهان و به بحرانهای اخیر كه رژیم غاصب اسرائیل برای حزب الله لبنان بوجود آورده اشاره كرد و افزود : رژیم اسرائیل به عنوان یك غده سرطانی تاكنون به چنین روزهای تلخی در مقابل حزب الله لبنان برخورد نكرده بود چرا كه نیروهای حزب الله لبنان سرزمین های اسرائیل را به جهنمی تبدیل كرده اند. وی تصریح كرد , رژیم اسرائیل كه همیشه تشنه امنیت بود امروز توسط نیروهای مقاومت لبنان این امنیت در آن برچیده شده و زیر موشك های حزب الله لبنان دست و پنجه نرم می كند و برخی كشورهای اروپایی از این یورش وحشیانه اسرائیل حمایت می كنند و از اقدامات اخیر حزب الله عزادار هستند.

لاهیجان ـ امام جمعه لاهیجان گفت : با توجه به مشكلاتی كه در دنیای اسلام هست اگر كسی جهاد و ایستادگی را ترك كند خداوند او را خوار می سازد و بلاها را بر او فرو می ریزد و این ریشه در كلام امیرالمومنین (ع ) دارد. امروزه مستكبرین در مقابل كشورهایی كه ایستادگی ندارند خط و نشان كشیده و آنها را كوچك و حقیر می كنند و رام خود می گردانند. در جهاد درون هم اگر كسی مبارزه را ترك كند خدا قلبش را رها می كند كه این بهترین حالت برای فرد است كه دیگر هیچ معنویتی و تذكری در او راه ندارد. وی در ادامه گفت : پنجشنبه آینده اول ماه رجب و ماه ولایت در پیش است , عهد كنید در این ماه , گناه از زندگی شما رخت بندد و نیز سحرها و ساعاتش را غنیمت شمارید. حجت الاسلام رنجبر افزود : آغاز بكار صندوق مهر رضا(ع ) یك حركت مقدسی است كه از بزرگترین جهادها برای دولتمردان در نظام اسلامی است كه اشتغال را تا آنجا كه می توانند در كشور مهیا كنند. وی درباره مساله فلسطین و لبنان و صهیونیزم گفت : امروز ما هرچه داریم از بیداری است كه امام خمینی (ره ) در جهان اسلام ایجاد كرد لذا خیلی از كشورهای غیرمسلمان برای فلسطین راهپیمایی می كنند هرچند متاسفانه بعضی مسلمانهای همسایه لبنان حركتی ندارند.

اصفهان ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت : مقاومت حزب الله لبنان در مقابل ارتش اسرائیل جنایتكار به دنیا ثابت كرد كه اسرائیل اینقدرها هم كه ادعا می كند قوی نیست . آیت الله سیدیوسف طباطبایی در خطبه های نماز افزود : صهیونیستها فكر می كردند در عرض یك هفته خیلی جاهای لبنان را می توانند تصرف كنند و اگرچه خسارات زیادی به اماكن و تاسیسات زیربنایی لبنان وارد كردند و مردم بسیاری را بشهادت رساندند اما به لطف الهی حزب الله جلوی آنها ایستادگی كرد و خسارات زیادی به متجاوزین وارد نمود كه در طول 57 سال مبارزات ملت لبنان سابقه نداشت كه اسرائیل گرفتار چنین مقاومتی شود و به قول دبیركل حزب الله لبنان , صهیونیستها از تار عنكبوت هم سست تر هستند. وی اضافه كرد : غم انگیزتر از جنایات اسرائیل علیه لبنان و فلسطین سكوت سازمان های بین المللی است كه فهمیدیم هیچ اختیاری ندارد و نوكران دست بسته آمریكا می باشند. خطیب جمعه اصفهان بااشاره به وتوكردن تصمیم سازمان ملل در محكومیت جنایات صهیونیست ها توسط آمریكا و انگلیس گفت : استكبار جهانی فكر می كند با حمایت از اسرائیل جنایتكار می تواند حزب الله را ضعیف كند. كسانی كه افتخارشان شهادت و پیروی از امیرالمومنین است را نمی توان با این اقدامات كور ضعیف نمود. و