تبیان، دستیار زندگی
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در آیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷، این المپیاد رایکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش جوانان نخبه درزمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ برای آموزش جوانان نخبه در زمینه فناوری اطلاعات

معاون علمی فناوری رئیس جمهور در آیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷، این المپیاد رایکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش جوانان نخبه درزمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانست.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ برای آموزش جوانان نخبه در زمینه فناوری اطلاعات

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصرامروز درآیین اختتامیه المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ درسالن اجلاس سران، سورنا ستاری ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان این دوره از مسابقات اظهارکرد: خوشحالیم که افتخار میزبانی شمارا در ایران داشتیم

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر توانسته چهره جهان امروز را با تسهیل ارتباطات و تبادل ایده ها بین افراد جامعه بشری به شدت عوض کند، تصریح کرد: این امر باعث عبور از مرزهای سنتی بین ملیت ها فرهنگ ها و قلمروهای مختلف علمی و تجاری شده است.

ستاری ادامه داد: نخبگان ایرانی در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات پیشرفت های چشمگیری داشته اند و درحال حاضر شرکت های دانش بنیان زیادی در زمینه های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و اینترنت فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در بعد علمی نیز جمهوری اسلامی ایران در دهه ‌های اخیر پیشرفت های زیادی داشته و هم اکنون به یکی از مهم ترین کشورهای تاثیر گذار درمنطقه بدل شده است.

وی با بیان اینکه المپیاد کامپیوتر یکی از محورهای کلیدی برای تشخیص و آموزش بهتر جوانان نخبه در زمینه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات است، گفت: سیستم آموزشی کشور ایران از المپیادهای علمی بهره فراوانی برده است و میزبانی این دوره از مسابقات راهی برای جبران این موضوع بوده است .

ستاری خاطر نشان کرد: بسیاری از شما شرکت کنندگان جوان المپیاد جهانی کامپیوتر در ابتدای راه خود برای ایفای نقش تعیین کننده در مسیر علم و فناوری هستید و امیدوارم که بتوانید از استعداد خود نه تنها برای پیشرفت علم و فناوری بلکه برای ایجاد فردایی بهتر و صلح آمیز برای تمام جامعه بشری استفاده کنید .

گفتنی است؛ درپایان این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاونین وزارت آموزش و پرورش و دیگر برگزار کنندگان این دوره از المپیاد به 152 نفر از برگزیدگان بیست و نهمین دوره از المپیاد جهانی کامپیوتر 26 طلا،50 نقره و76 برنز اهدا کردند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش