تبیان، دستیار زندگی
یكی از نکات بسیار مهم در جلسات خواستگاری این است که فرد تا چه حد میتواند اسرار زندگی خود را به فرد مقابل بیان نماید؟ آیا اگر خطا و اشتباهی یا مسئله ای در زندگی اش رخ داده است، اجازه دارد آن را با نامزدش مطرح ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رازهای خطرناکی که باید به خواستگارتان بگویید

یكی از نکات بسیار مهم در جلسات خواستگاری این است که فرد تا چه حد میتواند اسرار زندگی خود را به فرد مقابل بیان نماید؟ آیا اگر خطا و اشتباهی یا مسئله ای در زندگی اش رخ داده است، اجازه دارد آن را با نامزدش مطرح کند یا نه؟ مبادا بیان این اسرار دست مایه‌ای برای سركوب وی توسط همسرش در زندگی زناشویی آینده گردد؟

فرآوری: پاک نهاد – بخش کلوب ازدواج تبیان
خواستگاری، پنهان کاری، زندگی مشترک، اعتماد، دروغ ، انتخاب

یکسری اسرار در زندگی هر کسی وجود دارد که نیازی به گفتن آنها نیست اما برخی از اسرار هم هست که نگفتنش باعث نابودی یک زندگی می شود که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد.

رازهای خطرناك قبل از ازدواج

بیماری‌های پنهان شده

مسئله‌ی مهمی که ممکن است افراد از گفتنش هراس داشته باشند، بیماری است. افرادی که با صداقت تمام مسائل را در مورد سلامتی و یا عدم‌سلامتی خود بیان می‌کنند، می‌توانند اعتماد طرف مقابل را نسبت به خود جلب کرده و حتی به او

صداقت مهمترین مسئله‌ای‌ست که هر فرد برای آغاز زندگی مشترک باید به آن توجه داشته باشد

فرصت دهند او نیز اگر دچار مشکل و یا بیماری خاصی است بتواند به راحتی آن را بیان کند. درست است این احتمال وجود دارد طرف مقابل پا پس بکشد اما ازدواجی که با پنهان کردن چنین مسئله‌ی مهمی شکل بگیرد دوام چندانی نخواهد داشت.

خلق‌وخوی ناگفته

شخصیت و رفتار دختر و پسر نیز مورد دیگری است که احتمال دارد از دید طرف مقابل پنهان بماند. بسیاری افراد در جلسه خواستگاری واقعا آن کسی نیستند که نشان می‌دهند. این افراد برای جلب رضایت، همچون بازیگری توانا طوری رفتار می‌کنند که کاملا خود را فرد ایده‌آل طرف مقابل نشان دهند. اما پس از گذشت زمان رفتارها و شخصیت واقعی آنها رو خواهد شد. چرا که حتی یک بازیگر ماهر هم روزی از نقش بازی کردن خسته خواهد شد.

جیب‌های خالی

گاهی افراد به خصوص پسرها مشکلات مالی خود را از خانواده‌ی همسر آینده‌شان پنهان می‌کنند. این مسئله به خصوص برای افرادی اتفاق می‌افتد که از شرایط مالی همسانی برخوردار نیستند. آنها از ترس اینکه طرف مقابل را از دست بدهند وضع مالی خود را بهتر از آنچه که هست نشان می دهند و تا زمانی که زندگی مشترک خود را آغاز نکرده‌اند، سعی می‌کنند هر ترفندی را در پیش گیرند تا رازشان فاش نشود. شاید چنین افرادی بتوانند به کسی که برای رسیدن به او تلاش می‌کنند، برسند اما مطمئنا پس از ازدواج که شرایط واقعی برای طرف مقابل آشکار ‌شود، زندگی‌دچار مشکل خواهد شد.

ناگفته های خطرناک

مواردی که نام بردیم گاهی جزو ناگفته های رابطه و ازدواج هستند و به خودی خود می توانند باعث آشفتگی در روابط، از بین رفتن اعتماد و بهم خوردن ازدواج شوند. اما موارد دیگری هم هستند که به شکل خطرناکی، فاش شدن آنها می تواند جدایی را به همراه داشته باشد. مواردی که اصطلاح فقهی اش می شود تدلیس و در بیان خودمان، گنجشک را رنگ کردن و جای قناری جا زدن است.

ازدواج قبلی، بیماری های مهم و معلولیت های پنهان، اعتیاد، اختلالات روانی و... از جمله‌ مسائلی هستند که ممکن است هر ازدواجی را بهم بزنند. خانه‌ای که بر پایه‌های دروغ و نقش و نقاب ساخته شود، لرزان است و احتمال فروریختن آن بسیار است. صداقت مهمترین مسئله‌ای‌ست که هر فرد برای آغاز زندگی مشترک باید به آن توجه داشته باشد. آدم‌های صادق، اعتقادات قلبی عمیقی دارند که در گفتار و رفتارشان پیداست و البته تحقیق نیز مسئله‌ی مهمی است که باید آن را در حین انتخاب مدنظر داشت.

برای اینکه از وفاداری او مطمئن شوید، می‌توانید در مورد عمل و ارتباطات او در محل کار، محل زندگی و... تحقیق کنید

بسیاری افراد در جلسه خواستگاری واقعا آن کسی نیستند که نشان می‌دهند. این افراد برای جلب رضایت، همچون بازیگری توانا طوری رفتار می‌کنند که کاملا خود را فرد ایده‌آل طرف مقابل نشان دهند. اما پس از گذشت زمان رفتارها و شخصیت واقعی آنها رو خواهد شد

مواردی که می توان نگفت

در کنار همه این موارد، مسائلی هم هستند که می توانید درباره آنها سکوت کنید و با همسر آینده تان مطرح نسازید. این موارد عبارتند از: اشتباهاتی که در گذشته انجام داده اید و آنها را جبران کرده اید و دیگر تاثیری در زندگی تان ندارند و مطمئنید دیگر فاش نخواهند شد. گناهانی که مرتکب شده اید و توبه کرده اید و بین شما و خدایتان بوده است. اختلافات و مشکلاتی که در خانواده شما وجود دارد و تاثیری در زندگی مشترک تان نخواهد داشت.

در نهایت چگونه باید اعتماد کنیم؟

برای اعتمادکردن به افراد یک فرآیند اتفاق می‌افتد که بستگی به رفتار، گفتار و عمل طرف مقابل دارد. برای اینکه از وفاداری او مطمئن شوید، می‌توانید در مورد عمل و ارتباطات او در محل کار، محل زندگی و... تحقیق کنید و همچنین زمانی را برای آشنایی بگذارید تا شخصیت کنونی او را بفهمید.

آیا با گذشته‌ی او کنار آمده‌اید؟

قبل از اقدام به ازدواج با چنین فردی باید اول مطمئن شد که آیا می‌توانیم صداقت و درستی فرد را بپذیریم یا خیر؟ چقدر وجود چنین رابطه‌ای در گذشته‌ی همسرمان برای ما اهمیت دارد؟ بعضی افراد هستند که با این قضیه هیچ مشکلی ندارند و گذشته‌ی فرد را چیزی جز همان گذشته نمی‌بینند و برایشان اهمیتی ندارد ولی اگر جزوه این دسته افراد نیستید بهتر است تا وقتی به پشیمانی فرد ایمان پیدا نکردید و اعتمادتان به او صد در صد نشده اقدامی نکنید. زیرا زندگی مشترک بدون اعتماد با یک تردید همیشگی همراه خواهد بود و شما با یک چالش بزرگ رو به رو می‌شوید. زیرا هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است ولی در این صورت هرگز آن را به دست نمی‌آورید. پس بهتر است در نهایت به خودتان رجوع کنید و بفهمید این قضیه چقدر برایتان حل شده است.


منابع : آخرین خبر / عصر ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.