تبیان، دستیار زندگی
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، عباسعلی باقری در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: وظیفه رسانه ها و مجامع فرهنگی این است که این موضوع را فرهنگ سازی کنند ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسانه ها و مجامع فرهنگی هدایت تحصیلی دانش آموزان را فرهنگ سازی کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، عباسعلی باقری در مورد هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهارکرد: وظیفه رسانه ها و مجامع فرهنگی این است که این موضوع را فرهنگ سازی کنند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

رسانه ها و مجامع فرهنگی هدایت تحصیلی دانش آموزان را فرهنگ سازی کنند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: 60 درصد حاضران در کنکور در رشته تجربی شرکت می کنند یعنی از 930 هزار نفر 580 هزار نفر به این رشته تمایل دارند اما ظرفیت دانشگاه ها فقط  20 هزار نفر است. بنابراین 560 هزار دانش آموز بیرون می مانند و این موضوع سرخوردگی به بار می آورد .

باقری با بیان اینکه بازار کار خصوصی رشته تجربی بالا نیست، بیان کرد: فرهنگ سازی باید صورت بگیرد تا دانش آموزان به دلیل فضاهای جامعه به سمت رشته تجربی نروند .

به نیروی مرد در تهران نیازمندیم

وی با بیان اینکه در شهر تهران به تعداد نیروی آقا بیشتر نیاز است، ادامه داد: جذب خانم ها در آموزش و پرورش شهر تهران 70 درصد و جذب آقایان 30 درصد بوده است .

 ایجاد ظرفیت برای ورود دانش آموزان به رشته تجربی

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران ادامه داد: با این وجود که می دانیم گرایش به سمت رشته تجربی کارشناسی نیست، اما به دلیل نیاز ، ظرفیت هایی را برای ورود دانش آموزان به رشته تجربی در شهر تهران ایجاد کرده ایم .

باقری عنوان کرد: اگر فردی به جای گرایش به رشته تجربی، به سمت رشته فنی و حرفه ای و ریاضی برود می تواند شغل خوبی را پیدا کند. این اطلاع رسانی صحیح به خانواده و دانش آموزان باید مورد توجه باشد .

وی همچنین اضافه کرد: 3 درصد افرادی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند، به خواسته و شغل مورد نظر خود می رسند اما در رشته های فنی و حرفه ای این موضوع برعکس است .

وی هم چنین در خصوص تجهیز هنرستان ها، اشاره کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش بیشترین اعتبار را در خصوص تجهیز هنرستان ها داریم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش