تبیان، دستیار زندگی
رئیس كمیته جهانی المپیاد كامپیوتر 2017 تهران، گفت: از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی كامپیوتر استفاده شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی كامپیوتر، استفاده شده

رئیس كمیته جهانی المپیاد كامپیوتر 2017 تهران، گفت: از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی كامپیوتر استفاده شده است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

از ظرفیت برگزیدگان جهانی، در طراحی سؤالات المپیاد جهانی كامپیوتر، استفاده شده است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، پیش از ظهر امروز محمدعلی آبام در نشست خبری برگزاری المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 كه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار كرد: در كمیته جهانی كامپیوتر، سه كمیته «بین المللی» ، «علمی» و «فنی» وجود دارد كه در هركدام از این كمیته ها، دارندگان مدال های جهانی كامپیوتر از جمهوری اسلامی ایران عضو هستند، كه این اعضا برای میزبانی ایران جلسات متعددی را با دیگر اعضای كمیته ها داشته اند.

وی با بیان این كه در سال 2013 با میزبانی المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 در تهران موافقت شد، تصریح كرد: اعضای این كمیته ها در بهمن ماه سال 95 به تهران آمدند و از نزدیك روند اجرایی این رویداد جهانی را بررسی كردند.

آبام درخصوص تمهیدات برگزاری این المپیاد، خاطرنشان كرد: طراحی سه سامانه «آماده سازی سؤالات»، «ترجمه سازی به زبان های مختلف» و «پایش شبكه» از ویژگی های منحصر به فرد این دوره از المپیاد است و می تواند در دوره های بعدی نیز مورداستفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینكه آزمون علمی شركت كنندگان این المپیاد در دو نوبت انجام می شود، گفت: در هر نوبت از آزمون ، 3 سؤال در اختیار شركت كنندگان قرار می گیرد  كه زمان برگزاری هر آزمون، 5 ساعت در نظرگرفته شده است.

رئیس كمیته المپیاد جهانی كامپیوتر 2017 تهران، با بیان اینكه این دوره از المپیاد،  بیست و نهمین دوره از المپیاد جهانی كامپیوتر است ، گفت: ایران سومین بار است كه در المپیادهای جهانی میزبان رقابت ها بوده و علت انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان میزبان، درخشش دانش‌ آموزان سطوح علمی المپیادهای دیگر، به ویژه كامپیوتر است .

آبام با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران جزو 10 كشور برتر حیطه المپیاد كامپیوتر قرار دارد، تصریح كرد: ایران تاكنون توانسته  است، مدال های رنگارنگی را در زمینه المپیادهای جهانی به ویژه كامپیوتر ، كسب كند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش