تبیان، دستیار زندگی
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان از راه یابی 38 طرح دانش آموزان استان به مرحله کشوری نوزدهمین دوره جشنواره خوارزمی خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه یابی 38 طرح دانش آموزان استان به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان استان از راه یابی 38 طرح دانش آموزان استان به مرحله کشوری نوزدهمین دوره جشنواره خوارزمی خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

راه یابی 38 طرح دانش آموزان استان به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان آذربایجان غربی، شهروز الهوردی زاده، اظهارکرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی، فرآیند اجرائی نوزدهمین جشنواره خوارزمی با برگزاری جلسات توجیهی و مسابقات ایده نویسی در مناطق 24 گانه استان آغاز شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان استان آذربایجان غربی افزود: در این فرآیند تعداد 78 طرح با لحاظ شرایط مورد نیاز از مناطق 24 گانه آموزشی استان به دبیرخانه استانی ارسال شد.

الهوردی زاده ادامه داد: این طرح ها در قالب 10 گروه داوری و 10 رشته مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در نتیجه آن تعداد 38 طرح شرایط لازم برای حضور در مرحله کشوری را کسب کردند که نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

وی در خصوص اهداف این جشنواره گفت: جشنواره جوان خوارزمی در جهت هدایت و پشتیبانی علمی پژوهشگران، مبتکران و نوآوران دانش آموز و به منظور فراهم نمودن زمینه های مساعد و لازم برای حضور دانش آموزان و هنرجویان دوره متوسطه در عرصه پژوهش، نوآوری، ابتکار و اختراع و همچنین تبلیغ، ترویج و تعمیق روحیه پژوهش و نوآوری در بین آنان، رشد کمی و کیفی طرح ها و اجرای مطلوب بخش دانش اموزی هر ساله برگزار می شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش