تبیان، دستیار زندگی
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به بیان گوشه ای از ملاك های دختر نمونه پرداختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دختر نمونه و نخبه از نگاه یک مرجع تقلید

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به بیان گوشه ای از ملاك‌های دختر نمونه پرداختند.

دختر نمونه و نخبه از نگاه یک مرجع تقلید

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر  در پاسخ به سؤالی به بیان برخی از ملاك‌های دختر نمونه پرداخت که سوال و پاسخ این مرجع تقلید به این شرح است

بسمه تعالی

محضر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ادام الله ظلكم

سلام علیكم؛

احتراماً به استحضار می‌رساند سال‌هاست كه اول ذیقعده میلاد با سعادت بانوی كرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به عنوان روز دختر نامیده شده است.

در این روز، ادارات و نهادهای مختلف كشور با برگزاری همایش‌ها و جشن‌هایی با ملاك‌هایی، دختران جوانی را به عنوان دختر نخبه و نمونه مسلمان معرفی می‌كنند و از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آورند.

سؤال اینجاست كه به نظر اسلام عزیز، دختر نمونه و نخبه كیست؟ آیاداشتن شغل و یا مدرك دانشگاهی از ملاك‌های برتری دختران است؟ آیا داشتن حجاب و پوشش از معیارهای انتخاب دختر نمونه است؟ آیا قهرمانی در رشته‌های ورزشی می‌تواند ملاك صحیحی برای انتخاب دختر نمونه باشد؟ منتظر جواب شما هستم. خداوند سایه مراجع عظام این نواب حضرت ولی عصر علیه السلام را بر سر همگان مستدام بدارد.

باتشكر واحترام/یكی از مقلدین حضرتعالی

بسم الله الرحمن الرحیم

علیكم السلام و رحمة الله

بر حسب آنچه از هدایت‌های قرآنی، روایات شریفه، احادیث متواتره و سیره مسلمین خلفاً عن سلف استفاده می‌شود، دختر نمونه دختری است كه به صفات ده‌گانه ارزشی اسلامی كه در سوره احزاب آیه 35 بیان شده آراسته، و حجاب و پوشش كامل اسلامی داشته باشد، و در برنامه‌ها و مسابقاتی كه معرض نظر نامحرمان و بداندیشان قرار می‌گیرد شركت ننماید و عفّت، كرامت و مقام و منزلت بالایی را كه اسلام برای بانوان شناخته است، حفظ نماید. والعاقبة للمتقین.

لطف الله صافی

منبع: حوزه نیوز