تبیان، دستیار زندگی
حدود ۱۰۰۰ تظاهرکننده روز یکشنبه در مرکز شهر مسکو راهپیمایی کردند تا علیه تدابیر محدودیت آمیز قانونی دولت روسیه علیه اینترنت اعتراض کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تظاهرات در مسکو علیه محدودیت اینترنت

حدود ۱۰۰۰ تظاهرکننده روز یکشنبه در مرکز شهر مسکو راهپیمایی کردند تا علیه تدابیر محدودیت‌آمیز قانونی دولت روسیه علیه اینترنت اعتراض کنند.

بخش ارتباطات تبیان
تظاهرات در مسکو علیه محدودیت اینترنت

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که با مجوز مقام‌های شهر مسکو برگزار شد، شعارهایی سر دادند شامل "نه به سانسور، نه به دیکتاتوری" و "مرگ بر دولت پلیسی".

عده‌ای از این معترضان یک شعار محبوب مربوط به تظاهرات مخالفان دولت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تکرار می‌کردند که با این مضمون بود: "روسیه بدون پوتین و سانسور".

پلیس روسیه اعلام کرد که حدود ۸۰۰ تن در این اعتراضات که به سازماندهی یک حزب اپوزیسیون به نام پارناس برگزار شد و شخصی به نام میخائیل کاسیانوف، نخست وزیر اسبق روسیه آن را رهبری می‌کرد، شرکت کردند.

مقام‌های روسیه متوجه شدند که اینترنت تبدیل به ابزاری برای بسیج عمومی شده و مردم را راهی خیابان‌ها می‌کند.

خبرگزاری فرانسه برآورد کرد که در این تظاهرات بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن شرکت کردند. یک وب‌سایت اطلاع‌رسانی مخالف دولت روسیه نیز گزارش داد که در این تظاهرات سه تن دستگیر شدند که یکی از آنها به دلیل توزیع اعلامیه‌های حمایت از آلکسی ناوالنی، رهبر مخالفان دولت روسیه بازداشت شد.

پاول راسودوف ۳۴ ساله، رهبر سابق کمپین "حزب دزد دریایی" در این تظاهرات گفت: محدودیت‌ها علیه اینترنت در سال ۲۰۱۱ که مخالفان تجمع‌های گسترده‌ای علیه پوتین در مسکو برگزار کردند، شروع شد.

راسودوف گفت: مقام‌های روسیه متوجه شدند که اینترنت تبدیل به ابزاری برای بسیج عمومی شده و مردم را راهی خیابان‌ها می‌کند.

لیود میلا توپورووا، یک تظاهرکننده دیگر نیز گفت: به این دلیل در این تجمع شرکت کرده چون آزادی مهمترین موضوع در زندگی است. روسیه در طی سال‌های اخیر اقدام به اعمال محدودیت در استفاده از اینترنت و فیلتر کردن وب‌سایت‌های مختلف به بهانه محتوای افراط گرایان کرده و تعداد هرچه بیشتری از افراد را به دلیل مطالبی که در اینترنت منتشر می‌کنند تحت تعقیب قرار داده است.

از اول ژانویه امسال شرکت‌های اینترنتی روسیه موظف شدند همه اطلاعات شخصی کل کاربرانشان را در مراکزی در روسیه ذخیره کنند و آنها را در صورت درخواست در اختیار مقام‌ها قرار دهند.


منبع: خبرگزاری ایسنا