تبیان، دستیار زندگی
رهایی از افکار کهنه تنها مزیت بهداشت جسمی نیست. در واقع، بسته به نیاز مغز شما، یک دوش ساده می تواند خدمات زیادی به ذهن شما کند. در پژوهشی دیگر ثابت شد که شستشوی خود می تواند احساساتی چون دودلی را از ذهن انسان بیرون کند،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای فرار از افکار کهنه، دوش بگیرید

رهایی از افکار کهنه تنها مزیت بهداشت جسمی نیست. در واقع، بسته به نیاز مغز شما، یک دوش ساده می‌تواند خدمات زیادی به ذهن شما کند. در پژوهشی دیگر ثابت شد که شستشوی خود می‌تواند احساساتی چون دودلی را از ذهن انسان بیرون کند، و اعتماد به نفس وی را در هنگام تصمیم‌گیری افزایش دهد.

بخش خانواده ایرانی تبیان
دوش گرفتن، افکار، بهداشت جسمی ،،اعتماد به نفس

بهداشت شخصی به جز تمیز نگه داشتن جسم شما، مزایای دیگری نیز دارد؛ مثلا عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. اخیرا در یک پژوهش ثابت شده است که شستشوی بدن میتواند به تغییر خط فکری شما کمک کند.

نتیجه‌ی دیگر این تحقیق این بود که نظافت برای تغییر اهداف کوتاه مدت، نسبت به تنظیم اهداف بلند‌مدت، مناسب‌تر است. میخواهید نفعی دیگر از منافع دوش گرفتن را بدانید؟ با این کار میتوانید احساساتی چون احساس گناه و دودلی را از ذهن خود بیرون کنید.

تخته سیاه مغز را پاک کنید

طبق تحقیق یادشده، شستشوی خود می‌تواند انسان را از شر افکار کهنه برهاند و ذهن را آماده‌ی دریافت افکار تازه کند. در این تحقیق ، ابتدا، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در مورد سلامتی فکر کنند. سپس از برخی شرکت کنندگان خواسته شد تا دست‌های خود را بشویند و به باقی شرکت کنندگان یک دستمال داده شد بدون اینکه حق استفاده از آن را داشته باشند.

اخیرا در یک پژوهش ثابت شده است که شستشوی بدن میتواند به تغییر خط فکری شما کمک کند

در نهایت به همه‌ی شرکت کنندگان دو گزینه‌ی مربوط به سلامتی برای انتخاب داده شد. تمامی آنها باید بین یک تکه شکلات و یک تکه بیسکوییت یکی را انتخاب میکردند (ضرر بیسکوییت برای سلامتی کمتر از شکلات است)، و اکثر کسانی که شکلات را انتخاب کردند آنهایی بودند که دستهای خود را شسته بودند (چون عضوی از بدن خود را شسته بودند از فکر کردن به سلامتی فارغ شده بودند و شکلات را که برای سلامتی خطر بیشتری دارد انتخاب کرده بودند)، به علاوه مشخص شد که اعضای این گروه افکار دیگری غیر از سلامتی نیز در سر میپرورانند.

طبق گفته‌ی پژوهندگان این تحقیق، این موضوع نشان دهنده‌ی این است که حتی شستشوی ساده‌ی دست نیز میتواند افکار کهنه را از ذهن انسان بیرون کند، فارغ از اینکه این افکار مناسب اند یا نا مناسب.

این یعنی اگر با فکری آزاردهنده دست و پنجه نرم می‌کنید، چیزی که اضطراب زیادی به شما وارد می‌کند، یا خاطره‌ای منحوس سد فرآیند تصمیم‌گیری شما شده است، بهترین برنامه این است که دوش بگیرید. البته باید بدانید که این تحقیق تنها در بازه‌ی اهداف کوتاه مدت صورت گرفته است، و شامل اهداف بلند مدت نمیشود، اما ، پذیرفتن و عمل به این توصیه شما را در میان کسانی قرار میدهد که از" روش بین‌المللی تغییر در نحوه‌ی تفکر " استفاده می‌کنند.

رهایی از افکار کهنه تنها مزیت بهداشت جسمی نیست. در واقع، بسته به نیاز مغز شما، یک دوش ساده میتواند خدمات زیادی به ذهن شما کند. در پژوهشی دیگر ثابت شد که شستشوی خود میتواند احساساتی چون دودلی را از ذهن انسان بیرون کند، و اعتماد به نفس وی را در هنگام تصمیم‌گیری افزایش دهد.

شستشو میتواند اولین قدم در رسیدن به اعتماد به نفس بالا باشد، پژوهشگران دانشگاه تورنتو کانادا دریافتند که افرادی که وقت زیادی از دوش گرفتنشان نمیگذرد، نسبت به دیگر افراد، احتمال بیشتری دارد که درباره‌ی اطرافیانشان به تندی قضاوت کنند

عکس این یافته نیز صادق است و با عنوان " اثر مکبث " شناخته میشود، و به شستشو به عنوان عکس‌العملی فوری به احساس گناه اشاره میکند و در تحقیقی جداگانه به اثبات رسید که نظافت واقعا میتواند یک وجدان مغشوش را آرام کند.

و در آخر، شستشو میتواند اولین قدم در رسیدن به اعتماد به نفس بالا باشد، پژوهشگران دانشگاه تورنتو کانادا دریافتند که افرادی که وقت زیادی از دوش گرفتنشان نمیگذرد، نسبت به دیگر افراد، احتمال بیشتری دارد که درباره‌ی اطرافیانشان به تندی قضاوت کنند.

اساسا، چه بخواهید ذهنتان را به یک خط جدید فکری هدایت کنید یا فقط قصد افزایش روحیه خود را داشته باشید، یک دوش ساده برای شروع فرایند کافیست.


منبع : تابناک با تو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.