تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در حوزه مهارتی نیروی ماهر وجود ندارد، از تغییر نام پژوهش سرایی برای مریم میر زاخانی خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تغییر نام یکی از پژوهش سراهای تهران به نام مریم میرزا خانی

مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در حوزه مهارتی نیروی ماهر وجود ندارد، از تغییر نام پژوهش سرایی برای مریم میر زاخانی خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تغییر نام یکی از پژوهش سراهای تهران به نام مریم میرزا خانی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ مراسم امضای تفاهم نامه بین آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان فضایی ایران برای ایجاد پژوهش سرا در حوزه هوا و فضا با حضور عبا سعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران، منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران، رضوی معاون مرکز ملی ایران و جمعی از مسئولان مربوطه عصر امروز در محل سازمان فضایی برگزار شد .

در این مراسم باقری با اشاره به اسناد بالا دستی در نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: باید در بحث تحصیل به اشتغال نیز توجه داشته باشیم و اکنون در سند تحول آموزش و پرورش که در واقع منشور تربیتی آموزش و پرورش و ملاک عمل محسوب شده توجه به رشته های مهارتی افزایش یافته است .

وی ادامه داد: در سراسر دنیا این بحث وجود دارد که در کنار مراکز علمی، هنرستان ها و دبیرستان هایی وجود داشته باشد .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: یکی از مشکلات کشورمان مسئله نیروی ماهر در کارها است، در کشور فارغ التحصیلان ر شته های مختلف وجود دارد اما نیروی ماهر و تکنسین نداریم که با کارهای بین بخشی این آموزش و پرورش و مراکز علمی می توان این نقیصه را برطرف کرد .

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی باید توان علمی برای کار و مهارت را داشته باشد، گفت: در آموزش و پرورش فارغ التحصیلان رشته های کارآمد بیکار نیستند، اما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شاهد افراد بیکار هستیم چرا که در هنرستان ها نیروی ماهر تربیت شده اما در رشته های دانشگاهی به بعد عملیاتی توجه نمی شود .

باقری با بیان اینکه پتانسیل خوبی در کشور و تهران برای پژوهش سراها داریم تصریح کرد: پژوهش سراها محدودیت مدارس را نداشته و می توانند عملکرد خوبی از خود نشان دهند .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: برای افرادی که تمایلی به حضور در هنر ستانها ندارند تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه در حوزه نانو فناوری و موا ردی از این قبیل پژوهش سراهایی در نظر گرفته شده است، گفت: تاسیس پژوهش سراهایی در حوزه هوا و فضا می تواند برای علاقه مندان به این عرصه کمک کننده باشد .

باقری همچنین از تغییر نام پژوهش سرای امید در منطقه 2 تهران به نام مرحوم مریم میر زاخانی خبر داد و گفت: این فرآیند فردا به طور رسمی انجام می شود .

توجه به کاربری آموزه های هوا و فضا برای دانش آموزان

منطقی در این مراسم با بیان اینکه باید در حوزه فضایی پیشرفت کنیم، گفت: در بخش هوایی عملکرد بهتری داشته و شبیه سازی هایی در این حوزه انجام دادیم .

وی افزود: پهباد های تجاری توسط تکنسین ها طراحی و ساخته می شوند که این مسئله بسیار ارزشمند است .

 رئیس مرکز ملی فضایی ایران گفت: در حال حاضر نیازمند افزایش کاربری در حوزه هوا و فضا و تلاش برای آموزش اینترنت اشیا به جامعه هستیم و 31 کاربری هوا و فضا در نظر گرفته شده است .

در ادامه مراسم رضوی با بیان اینکه باید کار عملیاتی در حوزه هوا و فضا انجام شود، گفت: اغلب دانشجویان بنا بر اسم وارد این رشته می شوند و شناخت چندانی از آن ندارد در حالیکه با آموزش در سطح پایین تر می توان آشنایی حدودی با این عرصه را برای دانش آموزان و دانشجویان آینده فراهم کرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش