تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه های علمیه گفت: باید ظرفیت های توسعه اقتصادی بسیار فراتر از وضعیت موجود در کشورهای اسلامی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قم بر همبستگی اسلامی فراتر از قوم و نژاد تأکید دارد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: باید ظرفیت‌های توسعه اقتصادی بسیار فراتر از وضعیت موجود در کشورهای اسلامی باشد.

بخش حوزه علمیه تبیان
اعرافی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیة‌الله اعرافی در دیدار رئیس مجلس پاکستان و هیئت همراه که در حرم حضرت مطهر حضرت معصومه‌ سلام‌الله‌علیها برگزار شد، به بیان اصول اسلام ناب و حقایق آن پرداخت و ابراز داشت: امروز قرائت تکفیری‌ها از اسلام موجب گریز جوامع بشری از آن می‌شود. آن‌چه که در قم و انقلاب اسلامی بر آن تأکید می‌شود، قرائتی است که در آن حقایق اسلام مورد توجه است و در عین حال تکفیر و تروریسم مذهبی طرد می‌شود و نسبت به مذهب‌ستیزی در آن فوق‌العاده حساسیت وجود دارد.

وی در ادامه برگزاری کنگره‌های تقریبی را از موارد نگاه وحدت‌گونه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در سال‌های اخیر کنگره‌های متعددی در ایران اسلامی و قم برگزار و تلاش‌های بسیاری شده تا هر گونه تکفیر، ترور و افراط‌گرایی مذهبی طرد و نهی شود؛ چرا‌که اصل انقلاب اسلامی و قم، هم‌گرایی مذهبی و روابط خوب میان کشور‌های اسلامی و شکل‌گیری وحدت اسلامی میان کشور‌های منطقه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که انقلاب اسلامی و قم بر هم‌بستگی جهان اسلام فراتر از مباحث قومی و نژادی تأکید می‌کند، افزود: در کشورهای مسلمان باید تمدن اسلامی بر بازار اقتصاد و بر اساس علم قوی و منسجم حرکت کند و روابط علمی در همه رشته‌ها هم‌چون زمینه‌های تعاملات و ارتباطات علمی توسعه یابد و نهایتاً باید ظرفیت‌های توسعه اقتصادی بسیار فراتر از وضعیت موجود در کشورهای اسلامی باشد.

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت کار در زبان‌های فارسی و اردو تصریح کرد: در جامعة‌المصطفی رشته زبان فارسی و اردو کار می‌شود و این اهتمام باید در مراکز علمی و دینی ما روزافزون شود و هم‌چنین مراکز اجتماعی سیاسی و علمی دو کشور می‌توانند به آن‌ها بپردازند.

دانش بهترین روش مقابله با فعالیت‌های تروریستی است

بر پایه همین گزارش، سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان هم در این دیدار دانش را بهترین روش برای مقابله با فعالیت‌های ضد‌اسلامی و تروریستی دانست و در ادامه به بیان اشتراکات اعتقادی ایران و پاکستان و اهمیت دو کشور در منطقه پرداخت و ابراز داشت: جامعه بین‌الملل نمی‌خواهد شاهد ایران و پاکستان قوی به‌عنوان کشور اسلامی در منطقه و جهان باشد، لذا اتحاد ما می‌تواند ناکامی غرب در زمینه اسلام‌هراسی را در پی داشته باشند.

وی در پایان ضمن با اهمیت خواندن مسئله کشمیر، گفت: متأسفانه مسئله کشمیر بین هند و پاکستان حل نشده و امیدواریم حل شود؛ چرا‌که مسلمانان کشمیر بیرحمانه در حملات نژادپرستانه کشته می‌شوند و امت اسلامی باید سعی کند در این زمینه در سازمان ملل در حل قضیه کشمیر کمک نماید.


منبع : روزنامه هفته نامه افق حوزه