تبیان، دستیار زندگی
هفته ای که پشت سر گذاشتیم با چند اتفاق پر سر و صدا همراه بود؛ از افتتاحیه اولین فیلم سینمایی مهران مدیری تا آشتی خانم بختیاری با تتلو و احتمال حضور سحر دولت شاهی در خندوانه.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرت نمایی مدیری دعوت پر سر و صدای رامبد

هفته ای که پشت سر گذاشتیم با چند اتفاق پر سر و صدا همراه بود؛ از افتتاحیه اولین فیلم سینمایی مهران مدیری تا آشتی خانم بختیاری با تتلو و احتمال حضور سحر دولت شاهی در خندوانه.

منیژه خسروی- بخش سینما و تلویزیون تبیان
مدیری جوان

قدرت نمایی هفته/ افتتاحیه شلوغ فیلم مدیری

مهران مدیری 50 ساله ، چند دهه است با سریال های كمدی اش محبویت فزاینده ای میان مردم كسب كرده ؛‌حضور 630 مهمان در رونمایی اولین ساخته سینمایی اش «ساعت 5 عصر» كه عمدتا چهره های شاخص هستند، نشان از وجاهت او نزد خواص دارد . غالب مهمان ها از چهرهای تراز هنری بودند؛‌حسین علیزاده،‌بهمن فرمان آرا ، همایون شجریان ،‌سالار عقیلی و ... غالب همكاران مدیری هم دعوتش را پذیرفته بودند؛رضا عطاران، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان، رویا تیموریان، مهتاب کرامتی،حسین پاکدل، عاطفه رضوی، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، بیتا فرهی، رامبد جوان، همایون ارشادی ، مجید مظفری و ... عادل فردوسی پور هم بود و علی انصاریان و رضا جاودانی و البته امیر جعفری، سیامك انصاری و آزاده صمدی بازیگران «ساعت 5 عصر».

پر سر و صدای هفته/جوان،دولت شاهی و خندوانه

رامبد جوان جمعه گذشته به صورت زنده با مخاطبانش گپ زد. از زمانی که برنامه خندوانه روی آنتن رفت، بخش مهمی از کامنت های اینستاگرام این برنامه به درخواست از رامبد جوان برای دعوت از سحر دولتشاهی بر می گشت. رامبد هیچ وقت راجع به این درخواست ها پاسخی نداد اما این بار مسئله فرق می کرد. از زمانی که گپ و گفت لایو رامبد و مخاطبان شروع شد، هر چند وقت یک بار اسمی از سحر دولتشاهی به میان می آمد تا اینکه جوان بدون حساسیت خاصی، خیلی جدی کامنتی که در این باره نوشته شده بود را خواند و گفت: «نوشته اند خانم دولتشاهی رو دعوت کنید؟ باشه چشم.»

آشتی هفته/بهنوش بختیاری و تتلو در یک قاب

کانال فارس پلاس برای جشن یک سالگی خود از فعالان فضای مجازی دعوت و از آن ها تقدیر کرد. حواشی حضور امیر مقصودلو (تتلو) در این مراسم چند روزی ادامه داشت. نکته جالب قرار گرفتن بهنوش بختیاری و این خواننده زیرزمینی در یک قاب بود؛ آن ها از چند سال پیش اختلافی علنی داشتند و اتفاقا چند ماه قبل بختیاری در برنامه «مردم گرام» بدون نام بردن، تتلو را متهم کرد. حالا آشتی برقرار شده!

اتفاق هفته/حجاب سوژه مشاعره شد

شبكه دو از به مناسبت هفته حجاب و عفاف برنامه ای تازه روی آنتن فرستاد كه موضوع آن مشاعره درباره حجاب بود. این برنامه «گلبرگ حجاب» نام دارد و اجرای آن را اسماعیل آذر بر عهده گرفته بود. اسماعیل آذر را پیش تر در قامت مجری مشاعره با موضوعات مختلف مثل مشاعره سلامت، مشاعره دانش آموزی و ... دیده بودیم. این بار شركت كننده ها باید شعرهایی درباره حجاب می خواندند. از این دست اتفاق ها باید بیشتر رخ بدهد.

اعلام هفته/ آخرین وضعیت فیلم های مساله دار

ابراهیم داروغه زاده مدیر اداره نظارت و ارزشیابی درباره آخرین وضعیت بررسی فیلم های توقیفی به ایسنا گفته که «آشغال های دوست داشتنی»،«عصبانی نیستم!»،«خانه دختر»و«خانه پدری» در آستانه رفع توقیف هستند ولی « رادتمند، بهاره تینا نازنین ». او درباره «کاناپه» و «رستاخیز» مسولانی خارج از وزارت ارشاد باید تصمیم گیری کنند.

دیالوگ های هفته

 پرویز پرستویی / ایسنا / 27 تیر: (به بهانه سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی ) خسرو برایم بسیار مهم بود. شاید تنها در دو کار «شکار» و «روانی» را با هم همکاری داشتیم اما بیشتر از خود کار رفاقت کردیم. قبل از ورودم به عرصه بازیگری به دیدن تئاترهای حرفه ای می‌رفتم و شیفته بازی خسرو بودم و صدای دلنشین او همچنان در گوشم طنین‌انداز است. او از جان گذشته بود و تمام وجودش را برای بازیگری هزینه می‌کرد و مطمئنم که همیشه کنار ما هست. همین طور که الان با گذشت ۹ سال همچنان وقتی صدایش را می‌شنویم و نامش می‌آید فکر می‌کنیم در کنار ما حضور دارد.

 هنگامه قاضیانی/ برنامه من وشما / 23 تیر: قرار بود در فیلم «درباره الی...» با اصغر فرهادی همکاری کنم . حرف های مقدماتی هم زدیم ، اما ماجراهایی پیش آمد که در نهایت این اتفاق نیفتاد. همان موقع دلیل این ماجرا را متوجه نشدم ، اما بعدها یعنی چند سال بعد از آقای محمود رضوی تهیه کننده فیلم شنیدم که گفتند دلیل اینکه این همکاری شکل نگرفت این بود که به ما گفتند ، شما نقش دو بازی نمی کنید. این حرف درحالی از زبان من نقل شده بود که من در هیچ جایی  عنوان نکرده بودم که هیچ وقت نقش دو بازی نمی کنم. در حالیکه اگر نقش دو خوب پیشنهاد شود قبول می کنم .

محمد رضا گلزار/ فیلم نیوز / 22 تیر:راجع به مضمون و ساختار فیلم « مادر قلب اتمی» حرفی نمی زنم، اما راجع به بازی خودم در این فیلم باید بگویم که من این کاراکتر را خودم خلقش کردم. یعنی مخاطب نمی تواند بگوید که این شخصیت شبیه کدام کاراکتر در کدام فیلم است. من امضای خودم را پای این نقش انداختم و همه چیزش متعلق به خودم است، چون روی تک تک حرکات این شخصیت در همه پلان ها فکر کردم. در هر حال مادر قلب اتمی فیلمی بود که این امکان را در اختیار من گذاشته بود که بتوانم وجه دیگری از بازی خودم را بروز بدهم و شخصیت تازه ای بسازم.

فاطمه معتمدآریا/ ایسنا/ 24 تیر: حقیقتا باید خدا را شکر کرد که جوان‌ها و مردم به جای آنکه در پارک‌ها به دنبال مواد مخدر باشند از قبل بلیت تئاتر رزرو می‌کنند و این یک حرکت بزرگ در تئاترشهر است چون مدت‌ها بود نمایشی این چنین تماشاگران را به یک سالن تئاتر نکشانده بود. نمی‌خواهم بگویم «اعتراف» کامل و بعنوان یک اجرای حرفه‌ای بی نقص است  ولی همین کاری که الان انجام شده ، ارزشمند است و مهمترین ویژگی‌اش این است که شهاب حسینی برای تماشاگر خود ارزش قائل است؛ با این ارزش‌گذاری‌ای خود آقای حسینی هم از آن درس می‌گیرد و متوجه می‌شود تئاتر دارای قواعدی متفاوت از سینما است، یعنی هم او و هم تماشاگر تئاتر با هم یاد می‌گیرند یک اثر بهتر درست کنند و به نظرم این اتفاق خوبی است.

مرضیه بروند/ جام جم/ 25 تیر: شخصیت فرهنگی و هنری داود رشیدی و شخصیت خویشاوندی که با ما داشتند،‌ در هم آمیخته بود. در خانواده هر چند به عنوان داماد بزرگ رابطه بسیار صمیمانه‌ای با ایشان داشتیم، اما همیشه از دانش، آگاهی و نگاه زیبایی که به جهان هستی و جامعه داشتند استفاده می‌کردیم. نسبت به وطن‌اش و ایران حساس و به فرهنگمان بسیار دلبسته بود. اعتقاداتی داشت که هیچ‌وقت از آنها سوءاستفاده نکرد و آنها را به رخ نکشید و نخواست که از آنها بهره‌برداری شخصی کند. آقای رشیدی حق بزرگی به گردن جامعه فرهنگی و هنری ما دارد.

مجید قناد/ ایسنا/26 تیر: تلویزیون باید اجازه بدهد تا برنامه‌سازان ما تا جایی که احساس کنند به جایی لطمه‌ نمی‌خورد، بازتر حرف بزنند و در برخی مباحث آموزشی فراتر پیش بروند. رسانه مثل یک معلم است و می‌تواند با حضور کارشناسان به خوبی بچه‌ها را آموزش دهد. به راحتی می‌توان با بچه‌هایی که در مسابقات تلویزیونی شرکت می‌کنند، فراتر از این مسائل حرف زد اما برخی اوقات فکر می‌کنیم این عیب است و نباید به این مسائل پرداخت. به همین دلیل بارها و بارها در برنامه‌های تلویزیونی حاشیه‌هایی از این قبیل پیش آمده است که مجری تلویزیون به دلیل ترس از حاشیه‌های پیش‌آمده نتوانسته است مسائل را موشکافانه و با احتیاط جمع کند.