تبیان، دستیار زندگی
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش متوسطه، علی زرافشان، درباره درجه بندی مدارس متوسطه اظهار کرد: در قالب طرح تعالی مدیریت، مدارس را درجه بندی می کنیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدارس «نشان استاندارد» می‌گیرند/ دبیرستان ها «درجه‌بندی» می‌شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیرا با سازمان استاندارد که مسئول برگزاری جایزه ملی کیفیت در ایران است رایزنی ها را انجام داده ایم، تا برای سال 96 مدارس، هم توسط سازمان استاندارد ارزیابی شوند و آن هایی که به مراحل نهایی راه می ‌یابند نشان‌ های ملی استاندارد را دریافت کنند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری

مدارس «نشان استاندارد» می‌گیرند/ دبیرستان ها «درجه‌بندی» می‌شوند

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش متوسطه، علی زرافشان، درباره درجه بندی مدارس متوسطه اظهار کرد: در قالب طرح تعالی مدیریت، مدارس را درجه‌بندی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال همه مدارس دوره اول و دوم متوسطه تحت پوشش قرار می ‌گیرند گفت: این مدارس بر حسب شاخص‌ های برنامه تعالی درجه بندی خواهند شد.

زرافشان در پاسخ به اینکه آیا مدارس درجه بالا از امتیازات ویژه ‌ای برخوردار خواهند شد یا خیر؟ عنوان کرد: در مدارسی که مجری برنامه تعالی هستند دفترچه‌هایی توزیع کردیم که در آن شاخص ها و ملاک‌ های عمل فرآیندهای موجود در مدرسه که شامل 9 فرآیند عمومی اعم از یاددهی- یادگیری، مشارکت اولیاء، نظام اداری مدرسه، عملکرد تحصیلی دانش آموزان و یک فرآیند خاص هنرستان‌ های فنی و حرفه‌ ای است را تعیین و همچنین امتیازات مربوط به هر شاخص را مشخص کردیم.

وی ادامه داد: بر مبنای این شاخص ‌ها مدارس مجری طرح باید در ابتدای شروع هر سال تحصیلی تا پایان سال برنامه‌ ای را ارائه و اعلام کنند که تا پایان سال بر اساس برنامه موجود  قصد دارند به چه شاخص‌ هایی دست پیدا کنند. آن ها در پایان سال یک خود ارزیابی انجام می دهند و ارزیابانی از سوی آموزش و پرورش نیز وضعیت مدرسه را بر اساس برنامه تعالی مورد بررسی قرار داده و امتیازات لازم را اعطا می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهایت مدارس ممتاز از سطح منطقه به استان و از استان به سطح کشوری راه پیدا می ‌کنند و مدارس برتر مورد تقدیر قرار می‌ گیرند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش