تبیان، دستیار زندگی
ید   آیت الله جوادی آملی در آستانه سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خواستار توجه بیشتر به خطبه حضرت زهرا(س) شد.   امام جمعه قم در خطبه های امروز نماز جمعه قم ،به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) ،به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خطبه حضرت زهرا را منتشر كنید

آیت الله جوادی آملی در آستانه سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خواستار توجه بیشتر به خطبه حضرت زهرا(س) شد.

امام جمعه قم در خطبه های امروز نماز جمعه قم ،به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه(س) ،به خطبه حضرت فاطمه سلام الله علیها اشاره كرد و گفت : این خطبه به ما می فهماند که همانطوری که حضرت علی (ع) خلیفه خداست، قرآن نیز خلیفه خدا می باشد. فاطمه هم منادی قرآن است هم منادی ولایت . فاطمه حجت خداست.
آیت الله جوادی آملی، با قرائت بخشی از این خطبه اظهار داشت : مسئله قدمت ماده قبل از آنكه در نهج البلاغه مطرح شود ، در خطبه حضرت فاطمه(س) حل شد . همین یك جمله این خطبه به یك هفته تدریس نیاز دارد.
وی همچنین نوشتن خطبه های حضرت فاطمه(س) با ترجمه روان، حفظ کردن آن توسط افرادی که دارای حافظه قوی هستند، قراردادن خطبه ها در دروس مدارس و تفسیر تطبیقی خطبه حضرت زهرا با خطبه های نهج البلاغه را از جمله برنامه های عملی در نشان دادن كفو بودن حضرت فاطمه (س) با امیر بیان حضرت علی علیه السلام دانست.
امام جمعه قم ، با اشاره به ایام شهادت صدیقه طاهره (س)افزود : حضرت فاظمه(س) برای فدك نرفته بود برای ولایت رفته بود و حضرت علی(ع) منتظر نتیجه نشسته بود . او از قرآن استدلال كرد . این جریان دیوار و مسمار بعد عاطفی دارد اما این كه می فرماید مگر ما از ملت دیگری هستیم كه ارث نمی بریم سوز عقلی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه باید با کسانی که در قالب حزب و تشکیلات به فکر جدایی و نفاق بین دولت و ملت هستند برخورد جدی شود، از حضور پرشور مردم و مسئولان در هفدهمین سالگرد رحلت امام خمینی تشکر نمود.
آیت الله جوادی آملی در ادامه به پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: همانطوری که رهبر انقلاب فرموده اند ایران از هرگونه مطالب معقول و به مصلحت نظام استقبال می کند و در مذاکره را بر روی آنها باز می کند اما در مورد آزادی، استفاده از فناوری هسته ای، پیشرفتهای علمی ، هیچ گونه مذاکره ای با آمریکایی ها ندارد.
وی با بیان این مطلب که آمریکایی ها با فتنه و کذب زندگی می كنند، یادآور شد: ادعای دروغین آمریکایی ها اینست که اجماع علیه ایران وجود دارد و داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای تهدیدی برای جهان است.