تبیان، دستیار زندگی
یکی از اعضای هیئت مدیره نهاد هسته ای کره جنوبی که اخیراً در موافقت با توقف ساخت دو راکتور هسته ای در این کشور رای داده بود اعلام کرد که این نهاد با توقف ساخت این راکتورها مخالف است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخالفت نهاد هسته‌ای کره‌جنوبی با توقف ساخت دو راکتور هسته‌ای

یکی از اعضای هیئت مدیره نهاد هسته‌ای کره‌جنوبی که اخیراً در موافقت با توقف ساخت دو راکتور هسته‌ای در این کشور رای داده بود اعلام کرد که این نهاد با توقف ساخت این راکتورها مخالف است.

بخش سیاست تبیان

مخالفت نهاد هسته‌ای کره‌جنوبی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ چو سانگ جین، استاد دانشگاه علوم انرژی کیونگ سانگ و از اعضای غیردائمی هیئت مدیره شرکت هسته‌ای کره (KHNP) اعلام کرد که اعضای این نهاد به اتفاق آرا با توقف ساخت راکتورهای 6 و 5 شین کوری مخالف هستند. این در حالی است که هفته گذشته این هیئت با تصمیم توقف ساخت راکتورها به طور موقتی در منطقه اولسان واقع در 414  کیلومتری جنوب شرق آسیا موافقت کرده بود.

هم‌اکنون ساخت این راکتورها به مدت 3 ماه متوقف شده است و قرار است هیئت مدیره KNHP یک نشست را برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت نهایی این راکتورها برگزار کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ماه گذشته مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد انرژی‌های پاک تجدیدپذیر را جایگزین انرژی هسته‌ای کند.

او گفت که ساخت همه راکتورهای جدید در این کشور متوقف خواهد شد و همه راکتورهایی که عمر فعالیت‌ آنها به پایان رسیده است برای همیشه خاموش خواهد شد. این در حالی است که این سیاست باعث بروز نگرانی‌های جدی و سوالاتی در مورد احتمال کمبود برق کافی و افزایش قیمت‌های انرژی شده است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .