تبیان، دستیار زندگی
آیا می دانستید که سرکه نارگیل هم وجود دارد و به همان اندازه سرکه سیب مفید است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرکه نارگیل و خواص بی شمار آن برای سلامت

آیا می‌دانستید که سرکه نارگیل هم وجود دارد و به همان اندازه سرکه سیب مفید است؟

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سرکه نارگیل

به گزارش readersdigest از جمله فواید این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرکه نارگیل از راه تخمیر به دست می‌آید و بنابراین منبع طبیعی پروبیوتیک ھا محسوب می‌شود. پروبیوتیک ھا باعث تعادل باکتری‌های خوب روده شده و به سلامتی ما کمک می‌کنند.

سرکه نارگیل منبع خوبی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. از جمله مواد مغذی مفید سرکه نارگیل می‌توان به این موارد اشاره کرد: پتاسیم (که تعادل الکترولیت‌های بدن رو حفظ کرده و فشارخون و فراوری قند رو کنترل می‌کند)، اسید آسکوربیک یا ویتامین C) که یک آنتی‌اکسیدان بسیار مهم است)، ویتامین‌های گروه B و به خصوص ویتامین B2 یا ریبوفلاوین (که یک ویتامین مهم و ضروری برای تولید انرژی در بدن و عملکرد درون سلولی و متابولیسم است).

سرکه نارگیل از راه تخمیر به دست می‌آید و بنابراین منبع طبیعی پروبیوتیک ھا محسوب می‌شود. پروبیوتیک ھا باعث تعادل باکتری‌های خوب روده شده و به سلامتی ما کمک می‌کنند

سرکه نارگیل حاوی اسیدآمینه‌هایی است که معمولاً در غذاهای گیاهی یافت نمی‌شوند. اسیدهای آمینه علاوه بر اهمیت کلیدی که در بسیاری از فعالیت‌های بدن دارند، نقش بسیار مهمی نیز در سلامتی سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند.

البته همیشه باید قبل از اینکه از سرکه نارگیل به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده کنید، با پزشک مشورت نمایید (مخصوصاً اگر از داروهای کاهنده فشارخون استفاده می‌کنید).

مانند سرکه سیب، سرکه نارگیل نیز اسیدی بوده و نمی‌توان آن رو به صورت خالص مصرف کرد زیرا ممکن است که به مری آسیب برساند. بنابراین بھتر است که آن رو با کمی خردل یا روغن مخلوط کرده و در سالاد بریزید یا آن رو با آب و عسل رقیق کنید و به عنوان نوشیدنی سم‌زدا در صبح بنوشید.


منبع: سلامانه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.