تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شرایط حج امسال به گونه ای نیست که نیازی به تعطیل کردن آن باشد» از زائرین ایرانی خواست با برنامه ریزی مدیران نهایت همکاری را داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجاج ایرانی نهایت همکاری را با مدیران داشته باشند

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شرایط حج امسال به گونه‌ای نیست که نیازی به تعطیل کردن آن باشد» از زائرین ایرانی خواست با برنامه‌ریزی مدیران نهایت همکاری را داشته باشند.

بخش سیاست تبیان

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: حج مراسمی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم. یکی از وظایف حاکمیت فراهم کردن زمینه مناسب حضور منظم و هرساله مردم در این مراسم است. حتی اگر مردم از نظر اقتصادی در فقر باشند یکی از جاهایی که می‌شود از بیت المال هزینه کرد اعمال حج است.

وی افزود: در عین حال باید امنیت حج به نحوی تامین باشد که زائر بدون احساس خطر اعمالش را انجام دهد و به کشور برگردد و این وظیفه شخص زائر نیست بلکه وظیفه حاکمیت و دولت است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به پیگیری های مجلس در مورد برگزاری مراسم حج امسال اظهار داشت: ما به دنبال این بودیم که اطمینان خاطری از جهت تامین امنیت حج امسال برایمان فراهم شود که در همین راستا به نظر می رسد شرایط جدیدی پیش نیامده که اوضاع بدتر یا بهتر شده باشد.

پژمانفر یادآور شد: به نظر می‌رسد باید حساسیت، هوشیاری و دقت لازم برای اعزام زائران ایرانی به حج امسال وجود داشته باشد تا زائرین با بهترین شرایط اعزام شوند، اعمال حج را به جا بیاورند و به کشور بازگردند. البته زائرین هم باید نسبت به همراهی با برنامه ریزی مدیران نهایت همکاری را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه «شرایط حج امسال به گونه‌ای نیست که نیازی به تعطیل کردن آن باشد» اضافه کرد: من فکر می کنم امسال حج خوبی را پیش رو خواهیم داشت و برداشتم این است که نسبت به امنیت زائران اطمینان خاطر وجود دارد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .