تبیان، دستیار زندگی
یک بررسی جدید نشان می دهد که کند کردن روند ظهور «ابرمیکروب های» مقاوم به آنتی بیوتیک ممکن است بیشتراز مقابله با مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها یا حذف مواد شیمایی آنتی میکروبیال از فراورده های خانگی مانند صابون و مواد آرایشی وابسته باشد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گرد و غبار خانگی به مقاومت آنتی  بیوتیکی ارتباط داده شدند

یک بررسی جدید نشان می دهد که کند کردن روند ظهور «ابرمیکروب های» مقاوم به آنتی بیوتیک ممکن است بیشتراز مقابله با مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها یا حذف مواد شیمایی آنتی میکروبیال از فراورده های خانگی مانند صابون و مواد آرایشی وابسته باشد.

گرد و غبار خانگی به مقاومت آنتی  بیوتیکی ارتباط داده شدند

به گزارش رویترز دکتر اریکا هارتمن، پژوهشگر در دانشگاه نورث وسترن در اوانستون در ایلینویز این کار ممکن است به بررسی بیشتری مواد شیمیایی ضدمیکروبی مانند تریکلوسان نیاز داشته باشد که در غبار خانگی یافت می شوند.

هارتمن که از هنگامی که پژوهشگر دانشگاه اورگن بود، در این بررسی شرکت داشته است، می گوید: «ما به یافتن راه های مسئولانه برای استفاده از مواد ضد میکروبی و آنتی بیوتیک ها نیاز داریم- چه در خانه، چه در کشاورزی و چه در پزشکی- تا به طور واقعی مشکل مقاومت به آنتی بیوتیک را حل کنیم.»

هارتمان و همکاران نمونه های غبار از داخل یک تاسیسات ورزشی و یک مرکز آموزشی رابطه میان مواد شیمیایی ضدمیکروبی و ژن های مقاومت به آنتی بیوتیک در میکروب ها را آنالیز کردند.

برای مثال، نمونه های غبار دارای مقدارهای بالاتر تریکلوسان میزان های بالاتر ژنی داشتند که در مقاومت باکتریایی به چند دارو دخیل است. با اینکه آنان فقط مقدارهای بسیار کم تریکلوسان- کمتر از مقدار آن در بسیاری فراورده های خانگی یافتند- به گفته این پژوهشگران این رابطه بیانگر آن است لازم است تحقیقات بیشتری درباره چگونگی تاثیر این مواد در ایجاد مقاومت به آنتی بیوتیک انجام شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا در ابتدای این ماه همه صابون های قطعه ای و برخی از فراورده های مصرفی حاوی تریکلوسان و سایر مواد شیمیایی ضدباکتریایی را ممنوع کرد. این ممنوعیت مواد ضد عفونی کنننده دست یا فراورده های ضدباکتریایی در بیمارستان ها را در بر نمی گیرد.

به گفته هارتمان، این ممنوعیت همچنین برای بسیار فراورده های دیگر حاوی این مواد شیمیایی شامل رنگ ها، خمیردندان، اسباب بازی بچه ها و ظروف آشپزخانه اعمال نمی شود.

منبع: همشهری آنلاین

مرکز یادگیری سایت تبیان،تنظیم: زینب شاه مرادی