تبیان، دستیار زندگی
منابع سیاسی یمنی اعلام کردند، نماینده سازمان ملل در امور یمن دور جدید مذاکرات خود با طرف های یمنی را با هدف توافق بر سر طرح عقب نشینی جنبش مردمی انصارالله از بندر الحدیده کلید زده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ولد شیخ احمد دور جدید مذاکرات در یمن را کلید زد

منابع سیاسی یمنی اعلام کردند، نماینده سازمان ملل در امور یمن دور جدید مذاکرات خود با طرف‌های یمنی را با هدف توافق بر سر طرح عقب‌نشینی جنبش‌ مردمی انصارالله از بندر الحدیده کلید زده است.

پیشخوان خبر تبیان
ولد شیخ احمد

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سایت الوطن العربی نوشت: منابع سیاسی یمن در این راستا افزودند، اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده سازمان ملل در امور یمن با رهبران احزاب حامی دولت مستعفی این کشور، حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین، نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی و سفیران کشورهای ناظر بر صلح یمن دیدار می‌کند تا به عنوان اولین گام در راستای مذاکرات صلح فراگیر جهت قانع کردن انصارالله به خروج از بندر الحدیده باشد.

بنا به گفته این منابع، ولد شیخ احمد پس از اعلام حمایت ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن از طرح وی برای حل بحران تاکید کرده، با انصارالله جهت حل این بحران تماس‌هایی برقرار خواهد کرد.

طرح او برای حل بحران شامل عقب نشینی انصارالله از بندر الحدیده، پرداخت حقوق کارمندان و بازگشایی فرودگاه صنعاء است.

این منابع تصریح کردند: این اقدام سازمان ملل همزمان با درخواست دولت مستعفی یمن از این سازمان، شورای امنیت و جامعه بین‌الملل مبنی بر اتخاذ اقدامات بازدارنده علیه ایران است.

همچنین منابع میدانی از کشته شدن اسامه مدانی از فرماندهان انصارالله در حمله ائتلاف عربی در نزدیکی نجران خبر دادند.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .