تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آزادی موصل بلندترین گام در طول چند سال گذشته بحران تروریستی عراق بود» گفت که آمریکا و همپیمانان منطقه ای و اروپایی اش بزرگترین بازنده در آزادی موصل بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بروجردی: آمریکا بازنده اصلی آزادسازی موصل است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «آزادی موصل بلندترین گام در طول چند سال گذشته بحران تروریستی عراق بود» گفت که آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و اروپایی‌اش بزرگترین بازنده در آزادی موصل بودند.

پیشخوان خبر تبیان
بروجردی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، علاءالدین بروجردی با تبریک به ملت، دولت و ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی و آیت الله سیستانی که نقش کلیدی در تحولات داشتند، گفت: در این تحولات آمریکا و هم پیمانانش بازنده میدان بودند.

وی توضیح داد: طراحی آمریکا و همپیمانانش تجزیه عراق و بعد شکل گیری حکومت اسلامی عراق و شام یا همان داعش بود تا سیاست‌های آنها اجرایی شود. اما داعش به درک واصل شد و شکست خورد که شکست داعش به معنای شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

بروجردی ادامه داد: آمریکا هزاران نفر از داعشی ها را به نام درمان در بیمارستان‌هایش بستری کرده است که علیرغم تمامی کمک‌ها او و همپیمانان منطقه ای و اروپایی‌اش شکست جدی خوردند.

وی ابراز امیدواری کرد که داعش در سوریه نیز از مرحله تهدید تمامیت ارضی خارج شده و سوریه نیز جشن بزرگ پیروزی نهایی را برگزار کند. از این رو تحولات موصل از دو منظر پیروزی ملت عراق و شکست آمریکایی ها مهم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که آمریکایی ها با شکست در موصل به این نتیجه رسیدند که نمی توانند همانند گذشته توطئه‌های شوم خود را در منطقه انجام دهند.

بروجردی آزادی موصل را یک پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و توضیح داد: ما از روز اول در برابر پدیده شوم تروریستی ایستادگی کرده و برای کمک به ملت‌های عراق و سوریه جهت شکست تروریست‌ها اعلام موضع کردیم. به هیمن دلیل آزادی موصل تحولی بسیار مهم و غرور آفرین برای ایران محسوب  می‌شود.

وی در پایان و در جمع بندی گفت که آزادی موصل بلندترین گام در طول چند سال گذشته بحران تروریستی عراق است.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .