تبیان، دستیار زندگی
به همت مدیریت مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، کتاب «فرهنگ حجره نشینی» منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «فرهنگ حجره‌نشینی» منتشر شد

به همت مدیریت مطالعات و برنامه‌ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه، کتاب «فرهنگ حجره‌نشینی» منتشر شد.
کتاب «فرهنگ حجره‌نشینی» منتشر شد

حجت‌الاسلام کاظم علی‌محمدی با اشاره به اهمیت و جایگاه حجره در تحصیل و تربیت طلبه و نیز ماندگاری آثار، برکات و خاطرات دوران حجره‌نشینی، افزود:حجره‌نشینی فصلی از دفتر زندگی طلبگی است که با خاطر‌ه‌های بسیار تلخ و شیرینی که هرگز تکرار نخواهند شد، همراه است. حجره‌نشینی، توأم با فرصت‌های ناب و آموزنده برای طلبه‌ها و زمانی برای آموختن، یاد دادن و رشد کردن است. بدین جهت لازم است نکته‌هایی از آداب، اخلاق و معنویت برای طلاب جوان یادآوری شود.

مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت خاطر نشان کرد: این کتاب دارای پنج فصل است: انتخاب حجره و حجره‌نشینی، مدیریت حجره، رعایت بهداشت و تمیزی در حجره، رعایت آداب و اخلاق در حجره و معنویت در حجره. وی مطالعه این کتاب ارزشمند را به طلاب جوانی که در مدارس علمیه مشغول تحصیل هستند، توصیه نمود.

لازم به ذکر است: اثر حاضر به همت حجت‌الاسلام مهدی محمدی صیفار تألیف و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در خرداد سال 1396منتشر شده است.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب‌ ارزشمند می توانند جهت تهیه به فروشگاه انتشارات مرکز مدیریت حوزه‌ واقع در مدرسه علمیه دارالشفاء و نیز میدان روح الله مراجعه یا با شماره‌های 37735547 -  37748383 – 025 تماس حاصل نمایند

منبع: حوزه نیوز