تبیان، دستیار زندگی
رد   خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریكا مبنی بر اینكه «اگر رژیم ایران راه فعلی خود را ادامه دهد، نتیجه‌ای جز پرداخت بهای سنگین در انتظارش نخواهد بود» گفت: ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آذربایجان، علامه هایی چون امینی ، طباطبایی و جعفری دارد

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریكا مبنی بر اینكه «اگر رژیم ایران راه فعلی خود را ادامه دهد، نتیجه‌ای جز پرداخت بهای سنگین در انتظارش نخواهد بود» گفت: ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و كشورشان حاضر است هر بهایی را بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در جمع نمازگزاران تهرانی در دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات رایس وزیر امور خارجه آمریكا، این اظهارات را تكراری و نخ‌نما شده دانست و یادآور شد: آنها در اظهارات خود سرگیجه گرفتند و نمی‌توانند با این ملت بزرگ چه باید بكنند.
وی با اشاره به این قسمت از اظهارات وزیر خارجه آمریكا مبنی بر اینكه «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای امنیت جهان و منطقه را به خطر خواهد انداخت» تصریح كرد: ما بارها گفته‌ایم كه در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیستیم. همچنین باید توجه داشت، سوال این است كه چه كسی امنیت جهان را به خطر انداخته است؟
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه دولت آمریكا در 50 سال اخیر به 25 كشور مستقل جهان حمله نظامی مستقیم و غیر مستقیم كرده است، گفت: اگر این ناامنی نیست، پس ناامنی چیست؟ كدام كشور در پرونده خود لكه ننگین حمله اتمی هیروشیما و ناكازاكی و كشتن بیش از صدها هزار نفر را دارد؛ جز آمریكا كشوری دیگر است؟
خاتمی خطاب به آمریكا و با بیان اینكه ناامنی ساز شما هستید، افزود: شما قصد داشتید در افغانستان امنیت ایجاد كنید، اما راننده‌های مست شما شهروندان افغانی را زیر می‌گیرند، یك نفر را می‌كشند و پنج نفر را زخمی می‌كنند و وقتی مردم اعتراض می‌كنند، شما با گلوله جواب می‌دهید و بیش از 30 نفر را می‌كشید و بیش از 60 نفر را هم زخمی می‌كنید. اگر این ناامنی نیست، پس ناامنی چیست؟
وی با اشاره به كشتار مردم در روستای الحدیثه عراق تصریح كرد: دولت آمریكا مهمترین خطر برای امنیت جهانی است و آن‌را همه دنیا می‌دانند.
خطیب نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران تهرانی كه با فریادهای الله اكبر و مرگ بر آمریكا از این اظهارتش حمایت می‌كردند، با اشاره به قسمتی دیگر از اضهارات وزیر خارجه آمریكا مبنی بر اینكه «اگر رژیم ایران راه فعلی خود را ادامه دهد، نتیجه‌ای جز پرداخت بهای سنگین در انتظارش نخواهد بود» تاكید كرد: ما می گوییم بهای سنگین چیست كه ما باید بپردازیم. اگر منظور تحریم اقتصادی است كه در طول 27 سال گذشته آن ‌را اعمال كردید. چه چیزی نصیب شما شد؟ اما ما از این تحریم و بحرانی كه شما درست كردید، فرصت ساختیم.
خاتمی افزود: اگر منظور از بهای سنگین، حمله نظامی است، شما هشت سال به ایران حمله نظامی داشتید. جنگ ما با عراق جنگ با قدرت‌های دنیا بوده است؛ مرغابی را از آب ترساندن كار احمقانه‌ای است.
وی خطاب به آمریكا و با بیان اینكه شما آمریكایی‌ها در حال حاضر بهای سنگین می‌پردازید، تصریح كرد: قربانی كردن فرزندان ملت‌تان در پای منافع دولتمردان، از جمله این بها است. همچنین روز به روز بر نفرت مردم نسبت به شما افزوده می شود.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه در آمریكای لاتین آدم‌های ضد آمریكایی در انتخابات رای می‌آورند، خاطر نشان كرد: شما در همه جا از جمله در عراق و فلسطین شكست خورده‌اید.
خاتمی با اشاره به نظرسنجی در آمریكا گفت: در این نظرسنجی محبوبیت بوش به 29 درصد رسیده است.
وی با اشاره به قسمتی دیگر از اظهارات وزیر خارجه آمریكا مبنی بر توقف فعالیت هسته‌ای ایران و مذاكره با تهران، با بیان اینكه آنها نیاز خود را به صورت امتیاز بیان می‌كنند، خاطرنشان كرد: 27 سال شما این آرزو را دارید و همچنان در این آرزو ناكام هستید.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: در 26 سال پیش وقتی جاسوسخانه آمریكا اشغال شد، همین حرف نامربوط را بیان كردید كه امام راحل فرمود الهی این رابطه قطع شود و آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند.
خاتمی با بیان اینكه آمریكایی‌ها در عرصه داخلی هم یك ناكامی را تجریه كردند، گفت: در پی تخلف آشكار یك روزنامه، آنها به تحریك قومیت‌ها پرداختند، ولی از آذربایجان فریاد رسای وفاداری به انقلاب را شنیدند.
وی با اشاره به وفاداری مردم آذربایجان به انقلاب اسلامی تصریح كرد: ما طی 50 سال اخیر از آذربایجان بزرگانی همچون علامه طباطبایی ، علامه جعفری و علامه امینی را داشتیم.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: آمریكایی‌ها پیوسته تحلیل‌های غلط دارند اما از این تحلیل‌های غلط خود درس عبرت نمی‌گیرند. قرنهاست كه ملیت و اقوام مختلف در ایران اسلامی در كنار هم زندگی می‌كنند.