تبیان، دستیار زندگی
طرز لباس پوشیدن شما ، صحبت کردن شما، حرکات صورت، راه رفتن، تن صدا ،نوع کفش پوشیدن و ... همه و همه بیانگر نکات فراوانی درباره شخصیت شماست. می گویند نباید ظاهر بین باشیم و از روی ظاهر افراد در مورد شخصیت آنها قضاوت ک
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این نشانه ها شخصیت افراد را بشناسید

طرز لباس پوشیدن شما ، صحبت کردن شما، حرکات صورت، راه رفتن، تن صدا ،نوع کفش پوشیدن و ... همه و همه بیانگر نکات فراوانی درباره شخصیت شماست. می‌‌گویند نباید ظاهر بین باشیم و از روی ظاهر افراد در مورد شخصیت آنها قضاوت کنیم اما تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که می توان 90 درصد شخصیت افراد را از روی ظاهر آنها حدس زد.

فرآوری: هدی پاک نهاد –بخش خانواده ایرانی تبیان
شخصیت شناسی، پوشیدن کفس، ظاهر بینی، ظاهر افراد، راه رفتن، عصبانیت، روانشناسی،پرخاشگری

هرچیزی که به شخص مربوط می شود،بیانگر بخشی از شخصیت اوست و با کسب اطلاعات اندکی درباره موضوعات مرتبط با روان شناسی،می توانید با همان چشم ها چیزهایی را ببینیدکه هرگز ندیده اید.البته همیشه این قضاوت ها صحیح از آب درنمی آیند اما بر اساس پژوهش های جدید انجام گرفته نشان می دهد که می توان حدود ۹۰ درصد شخصیت افراد مختلف را حدس زد آن هم فقط از روی کفش آنها. در این تحقیقات که توسط محققان دانشگاه کانزاس صورت گرفته از یک گروه بزرگ از داوطلبان خواسته شد از کفشی که معمولاً به پا می کنند عکس بگیرند. سپس ۶۳ نفر روی ۲۰۸ عکس گرفته شده و شخصیت صاحبان آنها مطالعه کردند. این بررسی ها نشان داد که مدل، قیمت، رنگ و وضعیت ظاهری کفش تا حدود ۹۰ درصد به شخصیت صاحب آن ارتباط مستقیم دارد و می توان سن، جنسیت، سطح درآمد و سطح سازگاری او را نمایان سازد.

آدم ها آگاهانه یا ناآگاهانه میل دارند کفشی را بپوشند که شخصیت آنها را نشان می دهد. به عنوان مثال افراد پر درآمد دوست دارند کفش های گرانقیمت به پا کنند و انسان های آرام ترجیح می دهند کفش‌هایی را انتخاب کنند که راحت به نظر نمی رسند

این محققان معتقدند آدم ها آگاهانه یا ناآگاهانه میل دارند کفشی را بپوشند که شخصیت آنها را نشان می دهد. به عنوان مثال افراد پر درآمد دوست دارند کفش های گرانقیمت به پا کنند و انسان های آرام ترجیح می دهند کفش‌هایی را انتخاب کنند که راحت به نظر نمی رسند.

اما علاوه بر نوع کفش افراد، نوع راه رفتن آنها هم می تواند شخصیت ذاتی آنها را نمایان کند. چطور؟

مثلِ ظاهر هر شخص، راه رفتن او هم منحصربه‌فرد است و با راه رفتن افراد دیگر فرق دارد. بعضی از آدم‌ها سریع را  می‌روند ولی بعضی دیگر دوست دارند آرام این کار را انجام بدهند. آیا می‌دانستید راه‌رفتن‌تان می‌تواند چیزهای زیادی را درباره‌ی شخصیت شما آشکار کند؟ ببینید طرز راه‌رفتن‌تان درباره‌ی اخلاق و شخصیت شما چه می‌گوید!

به یقین می‌توان گفت هر آدمی منحصربه‌فرد و به‌ نوبه‌ی خود متفاوت است. ممکن است این تفاوت در ظاهر، نگرش، نوع مُد، علایق… و حتی طرز راه‌رفتن آدم‌ها باشد. بله، طرز راه رفتن هر آدمی متفاوت است که این می‌تواند به شناسایی شخصیت افراد کمک کند. جالب‌ آن‌که، راه‌رفتن‌تان می‌تواند چیزهای زیادی درباره‌ی شما بگوید، و حتی می‌تواند اطلاعات زیادی را درمورد حس‌وحال‌تان آشکار کند. حالا ببینید نحوی راه رفتن چه چیزی را درباره‌ی شخصیت شما عیان می‌سازد.

۱. طرز راه‌رفتنِ سریع

بدیهی است، آدم‌هایی که سریع راه می‌روند افرادی هستند که می‌خواهند سریع به محلی برسند. علاوه بر آن، کسانی که سریع راه می‌روند آدم‌هایی هستند که انرژی زیادی دارند و عموما زبر‌ و زرنگ هستند. می‌توان آنها را افرادی مصمم و شجاع به حساب‌آورد که ابدا نق نمی‌زنند. همچنین آنها از آدم‌های دیگر انتظار دارند همراهی‌شان کنند. این افراد اگر کسی را همراهی کنند، اغلب راهنما می‌شوند و به جای آن‌که کنار همراهان راه بروند، جلوی آنها حرکت می‌کنند.

۲. طرز راه‌رفتنِ آهسته

افرادی که آهسته راه می‌روند یا گام‌های کوتاه برمی‌دارند در دسته‌ی آدم‌های آرام قرار می‌گیرند. آدم‌هایی که آهسته راه

تحقیقات نشان می‌دهد نوع راه رفتن افراد می‌تواند نگرش‌های شاخصی درباره میزان پرخاشگری آنها به دست بدهد

می‌روند بیش‌تر مستعد آسیب‌پذیری از حوادث و سوء‌رفتارها هستند. این افراد شب‌ها که راه می‌روند، نباید دست‌های‌شان را ضربدری روی سینه‌ بگذارند. این حالت نشانگر آسیب‌پذیری و ترس است و همیشه توجه سوءاستفاده‌گران را نسبت به آنها جلب خواهد کرد.

۳. طرز راه رفتن کوبشی

آدم‌هایی که هنگام راه رفتن پای‌شان را روی زمین می‌کوبند، مضطرب، عصبانی یا آشفته هستند. پا کوبیدن ممکن است کمی بچگانه باشد، ولی به‌هرجهت بعضی از آدم‌ها نمی‌توانند این کار را نکنند.

رابطه بین راه رفتن و میزان پرخاشگری

تحقیقات نشان می‌دهد نوع راه رفتن افراد می‌تواند نگرش‌های شاخصی درباره میزان پرخاشگری آنها به دست بدهد. در این تحقیق مشخص شد که تحرک بیش از اندازه بخش بالایی یا پایینی بدن به نوعی نشان‌دهنده پرخاشگری است. وقتی فرد راه می‌رود، بدن به طور طبیعی کمی خم شده و می‌چرخد، یعنی وقتی با پای چپ قدم به جلو می‌گذارد، سمت چپ لگن با همان پا به سمت جلو رفته و شانه چپ بدن به طور طبیعی به سمت عقب می‌رود و شانه راست برای حفظ تعادل به سمت جلو می‌رود. پیاده‌روی پرخاشگرانه نوعی راه رفتن است که در آن میزان چرخش یا پیچش به کرات رخ می‌دهد.

اغلب افراد از این مسئله آ‌گاهند که بین شق و رق راه رفتن و روان‌شناسی ارتباط نزدیکی وجود دارد. با این حال، تحقیقات شواهد تجربی‌ای در این زمینه به دست داده تا این قضیه را تأیید کند که شخصیت افراد به نحوی در راه رفتن آنها مشخص می‌شود.


منابع : شاپرک امروز / افکار نیوز / الو دکتر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.