تبیان، دستیار زندگی
وی   دبیر مسابقه حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی از شرکت گسترده طلاب خارجی در این مسابقات خبر داد و گفت: نتایج مسابقات حکمت علوی اواسط مرادماه، همزمان با میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) اعلام می شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور گسترده طلاب غیر ایرانی در مسابقات حکمت علوی

دبیر مسابقه حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی از شرکت گسترده طلاب خارجی در این مسابقات خبر داد و گفت: نتایج مسابقات حکمت علوی اواسط مرادماه، همزمان با میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) اعلام می شود.

حجت الاسلام ابراهیم برارپور، دبیر مسابقات حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی،  به تشریح ابعاد مختلف این مسابقه پرداخت و اعلام کرد: نتایج این دوره از مسابقات که با استقبال خوبی رو به رو شده است، اواسط مرادماه همزمان با میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) اعلام می شود.
وی به ارایه گزارشی از اولین دوره مسابقات حکمت علوی پرداخت و گفت: در راستای رفع غبار مظلومیت از کتاب شریف نهج‌البلاغه، مسابقه حکمت علوی به همت اداره فوق برنامه و با حمایت معاونت فرهنگی و اداره کل فرهنگی مرکز جهانی علوم اسلامی برگزار شد و توانست با موضوعات متنوع، تعداد قابل توجهی از طلاب فرهیخته مرکز جهانی را متوجه خود نماید.
دبیر مسابقات حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی درباره سیر طراحی و اجرای این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در دی و آذر ماه سال گذشته با همفکری کارشناسان اداره فوق برنامه و مدیر کل فرهنگی مرکز جهانی آغاز شد و بعد از دو ماه بررسی، تهیه منابع، تعیین ردیف بودجه و طراحی جامع از اهداف و سیاست ها در اول بهمن ماه سال قبل به اطلاع طلاب خارجی رسید و مراحل فعالیت های تبلیغی آن آغاز شد و در سی ام فروردین 85 هم مهلت ارسال آثار به پایان رسید.
حجت الاسلام برارپور به توصیف بخش های مختلف این مسابقات پرداخت و تصریح کرد: این مسابقات در بخش مطالعاتی، ادبی و نگارشی، هنری و طراحی سایت و وبلاگ نویسی برگزار شد که در بخش مطالعاتی هشتصد نفر از طلاب خارجی در این برنامه شرکت کردند.
وی درباره شرکت کنندگان بخش ادبی و نگارشی گفت: در قسمت مقاله و پایان نامه، چهل اثر با موضوعات مختلف ارایه شده است و در بخش ترجمه هم 55 ترجمه از خطبه متقین نهج البلاغه به زبان های فارسی، دری، فرانسوی، آذری، چینی، ترکی استانبولی، سواحلی، انگلیسی، ملایو، اندونزیایی و اردو به این دفتر رسیده است.
دبیر مسابقات حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی در ادامه از تحویل یازده اثر شعر و نه اثر روزنامه دیواری خبر داد و ابراز کرد: در بخش هنری، 23 اثر خوشنویسی و چهار اثر در زمینه طراحی و نقاشی به دفتر مسابقات ارسال شده است.
حجت الاسلام برارپور به بخش طراحی سایت و وبلاگ نویسی این مسابقات اشاره کرد و از دریافت سیزده اثر در این زمینه خبرداد.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات حکمت علوی ویژه طلاب خارجی با همکاری مدرسه عالی امام خمینی (ره)، مدرسه عالی فقه و معارف اسلامی، مدرسه تخصصی فقه و اصول، مدرسه زبان و معارف اسلامی، مدرسه بنت الهدی و جامعه الزهرا(س) برگزار شده است.