تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام حسین دورودی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مبلغ ثابت تحت عنوان «طرح امین» با آموزش و پرورش همکاری دارند، گفت: این تعداد مبلغ در برابر ۱۰۵ هزار مدرسه ای که در کشور وجود دارد، بسیار کم است، ولی روند روبه رشد می باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون امور استان‌ها ستاد همکاری‌ حوزه‌ و آموزش و پرورش خبر داد:

فعالیت ۳ هزارو ۵۰۰ روحانی در مدارس امین سراسر کشور

حجت الاسلام حسین دورودی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مبلغ ثابت تحت عنوان «طرح امین» با آموزش و پرورش همکاری دارند، گفت: این تعداد مبلغ در برابر ۱۰۵ هزار مدرسه ای که در کشور وجود دارد، بسیار کم است، ولی روند روبه رشد می باشد.
فعالیت ۳ هزارو ۵۰۰ روحانی در مدارس امین سراسر کشور

حجت الاسلام حسین دورودی، در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش کاشان،  اظهار کرد: عرصه های مختلف همکاری حوزه و آموزش و پرورش در چهار عرصه، آموزش منابع انسانی، پژوهش، امور تربیتی و تولید منابع درسی است که از فعالیّت های مهم برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین تلقی می شود.

معاون امور استان ها ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت : درحال حاضر حدود 4 هزار روحانی در آموزش و پرورش  فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ مبلغ ثابت تحت عنوان «طرح امین» با آموزش و پرورش همکاری دارند، افزود: این تعداد مبلغ  در برابر 105 هزار مدرسه ای که در کشور داریم بسیار کم است، ولی این روند روبه رشد می باشد.

حجت الاسلام درودی با بیان اینکه درسال تحصیلی سال جاری بالغ بر17 هزار مبلغ با آموزش وپرورش مهمکاری خواهند کرد، گفت : البته این رقم در  مقایسه با نیاز آموزش و پرورش بسیار کم می باشد.

معاون امور استان ها ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش وپرورش با اشاره به اقدامات این ستاد در راستای آشنا سازی دانش آموزان با فضای حوزه، افزود: درسال تحصیلی جاری تلاش کردیم حدود 250 هزار دانش آموز را  با آموزش حوزه آشنا کنیم .

وی ادامه داد: به منظور توانمندسازی طلاب شاغل  در زمینه پژوهش حوزه تبلیغ دینی، تعداد ۱۰ عنوان پژوهش را به طلاب سطح سه و چهار که درحال پایان نامه نویسی هستند پیشنهاد و ارائه شده تا پژوهش هایی را انجام دهند.

حجت الاسلام درودی با بیان اینکه بالغ بر59 پژوهش درحوزه مباحث تربیت دینی را در سطح استانهای کشور در حال انجام داریم، گفت:  این آمارها در مقایسه با ابتدای شروع  فعالیت های ستاد همکاری ها نشان دهنده روبه رشد بودن و نهادینه شدن همکاری ها  است.

معاون امور استان ها ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از فعال شدن کمیته همکاری های شهرستان ها در سال جاری خبر داد و گفت: شهرستان هایی هم  که برنامه های خود را در شروع سال تحصیلی جدید منسجم کنند، نسبت به  تامین مبلغ، برنامه ریزی های لازم به عمل خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده بهتر از  ظرفیت ها و فرصت های تربیتی و آموزشی از مهمترین اهداف اعزام مبلغ به مدارس است و  امیدواریم با توسعه همکاری ها، در دوره جدید شاهد رفع نیازهای آموزش و پرورش باشیم.

حجت الاسلام درودی در پایان گفت: در خصوص تربیت دینی دانش آموزان، فعالیت های خوبی در کاشان انجام شده که می تواند به عنوان الگو در سطح استان اصفهان و کشور معرفی و اثرگذار باشد.

لزوم تربیت دینی دانش‌آموزان

مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز در این جلسه گفت: تعلیم و تربیت فعالیتی  گروهی، تدریجی و تعاملی است که به ویژه در دوره ابتدایی باید خانواده‌ها نیز توانمند باشند، زیرا در غیر این صورت آموزش های مدرسه خنثی خواهد شد.

محمود خدمتی افزود: عمده مسائلی که باید به آن توجه شود، دغدغه خاطر نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان است که نیازمند همکاری همه دستگاه های مرتبط در کنار آموزش و پرورش است.

به گفته وی، تربیت دینی، در جامعه، نیازمند یک شور درونی است و توسعه نشست‌ها و برنامه هایی با این موضوع ، فعالیت ارزشمندی است که باید این رویکرد را تقویت نماییم.

مدیر آموزش و پرورش کاشان افزود: آاین اداره در اجرای فعالیت های خود در مسیر ترویج فرهنگ دینی از حمایت های آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و سایر شخصیت های مذهبی در دانشگاه و حوزه علمیه استفاده کرده است.

اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی با مشارکت حوزه

محمد رضا حکیمیان، معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشان هم در این جلسه گفت: براساس برنامه سالانه، در سال تحصیلی 20 برنامه فرهنگی در مدارس این شهرستان اجرا شده که از جمله آنها، اقامه نماز جماعت با حضور امام جمعه کاشان در برخی مدارس بود.

وی افزود: اقامه نماز جماعت  در  210  مدرسه، اجرای طرح مبلغان امین با حضور 30 نفر از مبلغان دینی، طرح امیر بیان با هدف آموزش فنون مذاکره و ارتباطات اثربخش در 80 مدرسه از جمله برنامه های با هدف تربیت دینی است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کاشان خاطرنشان کرد: اجرای طرح شیرین تر از عسل، در روز هشتم محرم و طرح سفینه الحسین در روز یازدهم محرم با هدف معرفی فرهنگ عاشورا، جلسات مشاوره دینی و پاسخ به شبهات عقیدتی دانش آموزان نیز از دیگر برنامه های مدارس کاشان است.

حکیمیان اظهار کرد: تشکیل کانون های مهدویت، جشن رای اولی ها، جشنواره سراسری پرسش مهر، و طرح تلاوت حمد و سوره، برنامه های عصری با قرآن از دیگر برنامه هایی است که با مشارکت حوزه های علمیه در مدارس کاشان برگزار شد.

منبع: حوزه نیوز