تبیان، دستیار زندگی
ان  حجت‌الاسلام جلیلی در آخرین مطلب خود كه شنبه 6 خرداد در وبلاگش منتشر كرده به موضوع هالیوود و آخرالزمان پرداخته است.  آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ «از یك روحانی» متعلق به حجت الاسلام جلیلی «هالیوود و آخر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هالیوود و آخرالزمان

حجت‌الاسلام جلیلی در آخرین مطلب خود كه شنبه 6 خرداد در وبلاگش منتشر كرده به موضوع هالیوود و آخرالزمان پرداخته است.

آخرین مطلب منتشر شده در وبلاگ «از یك روحانی» متعلق به حجت الاسلام جلیلی «هالیوود و آخرالزمان» نام دارد. در بخش‌هایی از این نوشته این گونه می‌خوانیم:
یکی از عواملی که به زندگی انسان ها معنا و جهت می بخشد، امید به آینده روشن و سعادت و خوشبختی است.اعتقاد به مهدویت و ظهور حضرت حجت تاثیر بسیار شگرفی در زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی مردم دارد که نمود آن را به خوبی می توان در بین خانواده های مذهبی مشاهده کرد.
شیعیان به انگیزه های مختلف انتظار ظهور مهدی موعود را می کشند. یکی به انگیزه گرفتن حقش از ظالم،یکی به امید رسیدن به لطف و عنایت حضرت،دیگری برای گرفتن نیم نگاهی از یوسف زهرا، و...تا دردهای روحی و جسمی اش را در سایه سار عنایتش درمان کند.همه این ها بسته به نوع انگیزه، امید و نشاط خاصی به زندگی انسان ها می بخشد.
اما امت هایی هم هستند که با این عقیده بیگانه اند و یا به دلایل مختلف، این حقیقت را از زندگی خود خط زده اند.
با نگاهی به پرونده کاری سینمای هالیوود، به وضوح می توان به این نکته پی برد که آنچه در این سینما روح و جان مخاطب را با خود درگیر می کند تسلط کامل ماشین و کامپیوتر بر انسان و خط خوردن احساس و عاطفه از زندگی انسان ها است.
در این سینما همه چیز در یک کلمه خلاصه می شود: من و فقط من.
 در این سینما هر کس باید به فکر خودش باشد. دیگران در این جهت اهمیتی ندارند. اصلا آینده ای غیر از این وجود ندارد. اصولا این فرهنگ با عشق بیگانه است. نه تنها عشق متعالی بلکه عشق زمینی. رابطه بین همسران از هم پاشیده است و فرزندان به مراکز شبانه روزی سپرده می شوند. زن و مرد با کمال احترام، هر کدام برای خود کار می کنند. غالب نقش های اول این سینما، خودشان ورشکسته خانوادگی هستند. همسران خود را از دست داده و یا جدا شده اند.
اینها همه یک علت دارد و آن هم این که آنچه کمپانی های حامی هالیوود می خواهند این است که شما عاشق کارتان باشید و درآمدی که برای آن شرکت ها به ارمغان می آورید. همسر و فرزند و در کلّ درگیری عاطفی شما راندمان کارتان را پایین می آورد (البته به خیال این ها).
اینجا شما باید عاشق یک چیز باشید آن هم کار و شغل و آینده شخصی تان است. دیگران هم در این مسیر به هر میزان برای رسیدن به هدفتان مفید باشند مورد توجه قرار می گیرند و الا...
و این چنین می شود که بیماری های مختلف روحی روانی و اخلاقی بروز می کند. در کشورهای صنعتی درصد بسیار بالایی از مردم با قرص خواب به خواب می روند.
در این فرهنگ فرزندان، مزاحم مادران و پدران هستند.(نگاه کنید به آمار مادران انگلیسی که فرزندان مزاحم خود را به قتل می رسانند. بنگرید به آمار قتل هایی که فامیل های درجه یک به خاطر رسیدن به ارث مرتکب می شوند...)

وبلاگ «از یك روحانی» از طریق این نشانی قابل دسترسی است:
http://jalily.parsiblog.com