تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه، حوزه های علمیه کشور، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: امروز جایگاه حوزه های علمیه کشور یک جایگاه جهانی است و این از اهم مسائل است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی:

جایگاه حوزه‌های علمیه ایران یک جایگاه جهانی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه، حوزه‌های علمیه کشور، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: امروز جایگاه حوزه‌های علمیه کشور یک جایگاه جهانی است و این از اهم مسائل است.
جایگاه حوزه‌های علمیه ایران یک جایگاه جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز(17 تیرماه) در دیدار جمعی از ائمه جمعه و روحانیون سراسر استان با اشاره به جنایات متعدد استکبار جهانی در منطقه و جهان و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه، گفت: ظلم و وحشی گری هایی که استکبار جهانی به راه انداخته است، به دلیل دور بودن آنان از تعالیم انبیای الهی و ائمه معصوم(علیه السلام) است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و ظالمان عالم متاسفانه از واژه دین صرفا استفاده ابزاری می کنند، اظهارداشت: امروز آنچه به عنوان دین در دنیا مطرح می‌شود، صرفا بازی با الفاظ است، چراکه اصل مهم در تعالم دین خدا و تعلیمات همه انبیاء دعوت به عدل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تصدی تعلیمات دینی بر عهده حوزه‌های علمیه اهل بیت(علیه السلام) است، افزود: اگر یک روز اندیشه شهید مطهری در دنیا فراگیر شود، دنیا آرامش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه، حوزه‌های علمیه کشور، بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: امروز جایگاه حوزه‌های علمیه کشور یک جایگاه جهانی است و این از اهم مسائل است، این جایگاه شما طلاب و روحانیون را می رساند و مهمترین مسئله جهانی همین است.

وی با بیان اینکه امروز دنیا دیگر دهکده جهانی نیست، بلکه به دلیل پیشرفت ارتباطات، خانه جهانی است، گفت: کشورهای توسعه یافته بهترین نیروهای خود را در حوزه آموزش و پرورش می‌گذارند، این درحالی است که پرورش جز در مکتب انبیاء وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به ظلم های استکبار جهانی به خصوص انگلیس، به وسیله مزدوران داخلی خود، علیه حوزه های علمیه و روحانیون در کشور پیش از انقلاب، گفت: در دوران ننگین قاجار و بعد از آن رضاخان پلید حوزه‌های علمیه و علماء آسیب‌های فراوانی دیدند و آن کمبودها الان خود را نشان می‌دهد، هر چند که به برکت انقلاب تا حدودی این مشکلات حل شد، اما جنگ تحمیلی و ترورهای متعدد توسط منافقین، باعث شد تا بسیاری از علمای بزرگ ما از بین ما بروند.

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری و رهنمودها و پیگیری های ایشان باعث شده تا امروز شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های علمیه در کشور به وجود آید، اما باید بدانیم که اینها هنوز قانع کننده نیست، چراکه ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم، گفت: خراسان جنوبی نیز در بحث حوزه‌های علمیه، رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

منبع: حوزه نیوز