تبیان، دستیار زندگی

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت

بعضی وقت ها، خواسته یا ناخواسته، کاری می کنیم که اعتمادی که بر مبنای صداقت بین ما و همسرمان ایجاد شده، از بین می رود و ساختن دوباره ی این اعتماد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و همچنین زمان بر می شود. یکی از این اتفاقات، خیانت به
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب اعتماد همسر بعد از خیانت

بعضی وقت ها، خواسته یا ناخواسته، کاری می کنیم که اعتمادی که بر مبنای صداقت بین ما و همسرمان ایجاد شده، از بین می رود و ساختن دوباره ی این اعتماد کاری بسیار سخت و طاقت فرسا و همچنین زمان بر می شود. یکی از این اتفاقات، خیانت به همسر است. خیانت به همسر کاری بسیار ناشایست می باشد که می تواند کانون گرم و صمیمی یک خانواده را به مکانی سرد و دلگیر تبدیل کند. 

رومینا سادات تجاره، کارشناس ارشد مشاوره - بخش خانواده ایرانی تبیان
خیانت، اعتماد به همسر، رابطه ی عاطفی،خانواده، عشاق

رنجی که تمام وجودم را گرفت 

هنگامی که یک زن متوجه خیانت همسرش می شود، آشفتگی، سردرگمی، بی اعتماد به نفسی، گیجی، نا امیدی و کلی هیجانات منفی دیگر، به سراغش می آید. انگار یک رنجی بزرگ تمام وجودش را فرا می گیرد. اینجاست که آن اعتماد زیبایی که نسبت به همسرش داشته، از بین می رود و هرگونه بدبینی و سوء ظن و بی اعتمادی نسبت به همسرش پیدا می‌کند. 

اعتماد، مهم ترین رکن یک رابطه ی عاطفی 

یکی از مهم ترین ارکان یک رابطه عاطفی، اعتماد است. اگر زن و مرد اعتماد لازم و کافی را نسبت به صداقت و متعهد بودن

خیانت به همسر ناشایسته ترین اقدام همسران نسبت به یکدیگر است که باعث آشفتگی ارتباط بین آنها می شود

 یکدیگر به زندگی زناشویی شان به دست بیاورند، می‌توانند یک زندگی آرام و بی دردسر و بدون دلهره را با همدیگر داشته باشند، اما امان از روزی که این اعتماد از بین برود و چیزهایی از پشت پرده بیرون بیایند. 

اولویت کار، ایجاد فضای عاطفی امن

 

مهم ترین کار برای مردی که به همسرش خیانت کرده است، این است که با ایجاد فضای عاطفی امن، سعی کند میزان علاقه و دوست داشتن همسرش را به او نشان بدهد. اگر در این بحران گرفتار شده اید، سعی کنید محبتتان را به همسرتان بیشتر کنید. اولویت‌تان این باشد که همسرتان هر نوع نیاز عاطفی و محبتی را که نیاز دارد، برایش برآورده کنید. یکی از مسایلی که باعث می‌شود همسرتان شما را باور نداشته باشد این است که دست از محبت کردن او بر می دارید. پس میزان محبتتان را نسبت به قبل بیشتر نمایید. 

گوش شنوا، رمز و رازی آشکارا 

بعد از این که همسرتان متوجه خیانت شما شد، قطعا حرف هایی در سرش ایجاد می‌شود که تمایل دارد آنها را به شما بگوید. گوش شنوا داشته باشید و همچنین مسئولیت اشتباهی را که انجام داده اید بپذیرید، در این صورت نیز گامی را در جهت ساخت اعتماد دوباره همسرتان به خود، برداشته اید. 

توضیح بدهید و متعهد بشوید 

بعد از اینکه به حرفهای همسرتان گوش کردید و مسئولیت اشتباه بزرگ زندگیتان را پذیرفتید، حتما به همسرتان علتی که باعث شده است این اشتباه را انجام بدهید، توضیح بدهید و بعد به همسرتان تعهد بدهید که این اتفاق ناگوار، دیگر تکرار نخواهد شد. به همسرتان دلگرمی بدهید و او را نسبت به گفته خود مطمئن کنید. 

برنامه زمانی خود را به همسرتان بیان کنید

از راه هایی که می تواند به ایجاد اعتماد دوباره همسرتان به شما موثر باشد این است که زمان‌هایی در طول روز از محل کار خود به همسرتان زنگ بزنید. شما می توانید ساعت اتمام کارتان را به همسرتان بیان کنید و نزدیک زمان تعطیل شدنتان که شد دوباره از محل کار خود با همسرتان تماس بگیرید. بگذارید همسرتان نسبت به شما اعتماد لازم را به دست بیاورد. 

نیازهای خودتان هم مهم است

همانطور که شما باید به نیازها و احساسات همسرتان اهمیت بدهید، باید نیازهای خودتان را هم بشناسید و به همسرتان

مهم ترین کار برای مردی که به همسرش خیانت کرده است، این است که با ایجاد فضای عاطفی امن، سعی کند میزان علاقه و دوست داشتن همسرش را به او نشان بدهد

 بیان کنید تا بتواند آن ها را برآورده نماید. وقتی راحت حرف از نیازهایتان می‌زنید، همسرتان متوجه می‌شود که تنها کسی هست که می‌تواند نیاز شما را برآورده نماید و این بهترین حس را در او ایجاد می کند. 

پاسخگوی سوالات تکراری باشید 

ممکن است همسرتان بعد از خیانت شما، همیشه سوالات تکراری مبنی بر وجود فرد دومی در زندگیتان، بپرسد. سعی کنید همیشه با صبر و حوصله و بیان مثبت به همسرتان در این مورد پاسخ بدهید تا او هم اعتماد دوباره را به دست بیاورد. 

مهارت های لازم برای همسرداری را یاد بگیرید

اگر بتوانید زمان بگذارید و مهارت های برقراری ارتباط موثر با همسرتان را یاد بگیرید و آن را در رابطه با همسرتان به کار گیرید، با هم قدمی مهم در راستای اعتماد سازی همسرتان برداشته اید. نمونه ای از این مهارت ها عبارتند از:

1- مهارت های گوش دادن، صحبت کردن و گفت و گو را بشناسید. 

2- مهارت های حل تعارض را بشناسید. 

3- مهارت های ابراز نیاز و احساسات و برآورده کردن آن را بشناسید. 

4- مهارت کنترل خشم را بشناسید. 

5- 5 نیاز اساسی برای زندگی را بشناسید. (نیاز به بقا، تفریح، قدرت، آزادی ) 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.