تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مدارس ومراکز غیر دولتی گفت: با توجه به دایمی شدن قانون و رسمیت پیدا کردن مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ، کلیه فعالیت های مراکزآموزشی غیردولتی سایر دستگاه ها نیز باید در چارچوب قانون صورت گیرد..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت مراکز آموزشی غیر دولتی باید در چارچوب قانون صورت گیرد

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: با توجه به دایمی شدن قانون و رسمیت پیدا کردن مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، کلیه فعالیت های مراکز آموزشی غیر دولتی سایر دستگاه ها نیز باید در چارچوب قانون صورت گیرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

فعالیت مراکز آموزشی غیر دولتی باید در چارچوب قانون صورت گیرد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وتوسعه مشارکت های مردمی، حسن مسعودی صبح امروز در نشست مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی که با هدف انتخاب اعضای مراکز شورای موسسان کشوری برگزار گردید اظهارکرد: در قانون مشخص شده است که نماینده مراکز غیر دولتی به پیشنهاد شورای هماهنگی موسسان و تصویب شورای نظارت مرکزی می تواند در شورای سیاست گذاری نظارت و برنامه ریزی شرکت كند. در مرحله اول نماینده مراکز غیر دولتی در استان، توسط موسسان مراکز غیر دولتی انتخاب شده است و هم اینک انتخابات موسسان مراکز کشوری صورت می گیرد .

وی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه مجمع عمومی شورای هماهنگی موسسان افزود: نمایندگان منتخب این شورا باید افرادی باشند که علاوه بر آشنایی و تسلط کافی به قوانین و مقررات ، فرصت کافی برای پیگیری مصوبات و برنامه های مطرح شده در شورای سیاستگزاری ، برنامه ریزی و نظارت مرکزی را داشته باشند.

مسعودی اظهارکرد: منتخبان موسسان بایستی به همراه سایر موسسان منتخب، برای افزایش کیفیت مراکز غیر دولتی اقدام نمایند و با تشکیل کار گروه های مختلف و تخصصی بعد نظارتی را تقویت نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات این شورا باید برنامه محور باشد افزود: موسسان منتخب در زمان 4 ساله نمایندگی خود، با پیشنهاد برنامه های مختلف باید به اعتلای فعالیت مراکز کمک کنند، البته تقویت بنیه علمی مراکز و استفاده از نیروهای زبده و متخصص وآموزش دیده نیز نقش موثری در افزایش اقبال عمومی به این مراکز و رشد و توسعه آنان دارد .

مسعودی افزود: مطابق قانون و به منظور افزایش بنیه علمی و تخصصی با کسب مهارت های فنی و حرفه ای دانش آموزان، مراکز آموزشی تاسیس می گردد. لذا مدارس برای ارائه برنامه های فوق برنامه خود باید سعی کنند از ظرفیت مراکز آموزشی مجاز استفاده نمایند تا بدین وسیله از فعالیت مراکز غیر مجاز جلوگیری گردد .

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش