تبیان، دستیار زندگی
درحالی که بیش از دو سال از تجاوز عربستان به حاکمیت سرزمینی یمن می گذرد، شمار زیادی از کاربران فعال در فضای مجازی، هشتگ اعتراضی «818 روز تجاوز عربستان به یمن» را در شبکه جهانی توییتر فعال کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشم کاربران فضای مجازی از «818 روز تجاوز عربستان به یمن»

درحالی که بیش از دو سال از تجاوز عربستان به حاکمیت سرزمینی یمن می‌گذرد، شمار زیادی از کاربران فعال در فضای مجازی، هشتگ اعتراضی «818 روز تجاوز عربستان به یمن» را در شبکه جهانی توییتر فعال کرده‌اند.

بخش ارتباطات تبیان
هشتگ خشم کاربران به تجاوز عربستان به یمن

به گزارش تبیان ، روزنامه جام جم در یادداشتی نوشت: شمار زیادی از کاربران شبکه جهانی توییتر با این حرکت اعتراضی، ضمن محکومیت تجاوز رژیم سعودی به حاکمیت سرزمینی یمن، خواستار توجه افکار عمومی منطقه و جهان به عمق جنایات عربستان در یمن شده‌اند.

در همین خصوص، سازمان بهداشت جهانی بتازگی اعلام کرد شمار قربانیان وبا در یمن به بیش از900 نفر رسیده است.

عربستان سعودی همراه با آمریکا و چند کشورعربی از 6 فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت کرده‌اند. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه‌ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر و آوارگی میلیون‌ها نفر و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است.

در همین رابطه مدیر اجرایی دیدبان حقوق بشر در صفحه شخصی خود در توییتر با انتقاد از حمایت‌های واشنگتن از سعودی، تاکید کرد آمریکا باید حمایت‌های خود از سعودی را متوقف کند. کنت راث افزود: ترامپ که مدعی مبارزه با قطحی و گرسنگی است، باید از توقف فروش سلاح به سعودی شروع کند. وی تاکید کرد: بدون تردید سلاح‌های آمریکایی که در دست سعودی‌ها قرار می‌گیرد، عامل گرسنگی شهروندان یمنی است.

سازمان بهداشت جهانی بتازگی اعلام کرد شمار قربانیان وبا در یمن به بیش از900 نفر رسیده است.

سناتورهای آمریکایی طرحی را که به منظور جلوگیری از فروش 109 میلیارد دلار سلاح و تجهیزات پیشرفته به سعودی به صحن سنای این کشور آمده بود، با 53 رای مخالف در مقابل 47 رای موافق رد کردند.

در خبری دیگر، سازمان حامیان حقوق و آزادی و تشکل مدنی توسعه و آزادی یمن موارد نقض حقوق بشر در استان‌های جنوبی این کشور و زندانی کردن افراد در بازداشتگاه‌های مخفیانه توسط اشغالگران اماراتی و شبه‌نظامیان وابسته به آن را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، سازمان و تشکل مذکور روز شنبه با صدور بیانیه‌های جداگانه تاکید کرد در گزارش‌های محلی و بین‌المللی درباره موارد نقض حقوق بشر از جمله گزارش‌های دیدبان حقوق بشر آمده است که امارات ضمن اداره این بازداشتگاه‌ها برخی زندانیان را به خارج از یمن ازجمله پایگاه اریتره منتقل کرده است. در این بیانیه‌ها آمده است: همچنین شبه‌نظامیان اماراتی با استفاده از اعمال زور شدید اقدام به حمله، بازداشت ظالمانه مردان و جوانان و حتی کودکان کرده و ده‌ها نفر را در زندان‌های مخفیانه خود نگهداری کرده‌اند. این بیانیه افزود: اقدامات غیرانسانی امارات مغایر با قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوده و جنایات این کشورعلاوه بر جنایات عربستان طی سه سال گذشته در یمن فصل جدیدی از مصائب مردم یمن را رقم زده است.

منبع: روزنامه جام جم