تبیان، دستیار زندگی
رس   مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با تقسیم فعالیت‌های این بنیاد به سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به تبیین و توضیح فعالیت‌های هر یک از این واحدها پرداخت. حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مسؤول بنیاد فره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس

مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با تقسیم فعالیت‌های این بنیاد به سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به تبیین و توضیح فعالیت‌های هر یک از این واحدها پرداخت.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)،  اظهار داشت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس، ششم اسفندماه 84، با حضور آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز افتتاح شد.
وی به تبیین فعالیت‌های سه‌گانه بنیاد در سطح استان فارس پرداخت و گفت: بخش آموزش تا کنون پنج دوره آموزشی برای مبلغان سازمان تبلیغات استان، دانشجویان منتخب استان(حوزه دانشجویی)، خواهران طلبه مکتب‌الزهرا (س) شیراز، سیصد نفر از دانش‌پژوهان مؤسسه آموزش عالی غدیر و صد و پنجاه نفر از فرهنگیان، دبیران و معلمان استان فارس برگزار کرده است.
حجت‌الاسلام كفیل كه خود فارغ‌التحصیل مرکز تخصصی مهدویت قم می‌باشد، درباره فعالیت‌های پژوهشی این مرکز فرهنگی خاطرنشان کرد: با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهدویت تاکنون دویست مقاله درباره فرهنگ انتظار و حضرت مهدی (عج) تنظیم شده است. راه‌اندازی سایت رایحه به نشانی www.rayehe.ir و تولید لوح فشرده «رایحه عشق»، حاوی بیش از پانصد مقاله به دو زبان عربی و فارسی جمع‌آوری شده از سایت‌های مرتبط با موضوع مهدویت از دیگر دست‌آوردهای بخش پژوهش است.
مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس از تدوین کتاب آموزشی « تنها راه»، شامل چهارده گفتار با موضوع شناخت امام زمان (عج) خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل با اشاره به فعالیت شش کارگروه در بخش پژوهشی این بنیاد اظهار داشت: کارگروه‌های حضرت مهدی (عج) در قرآن، امام مهدی (عج) در روایات، امام مهدی (عج) در ادعیه، فرقه‌های انحرافی، تدوین کتب آموزشی و دشمن‌شناسی، گروه‌های پنج نفره‌ای هستند که در محل مرکز تخصصی مهدویت شیراز زیر نظر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) به تحقیق و پژوهش می‌پردازند.
این فعال عرصه مهدویت، آخرین فعالیت‌های بخش فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس را شامل برگزاری بزرگداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز امامت و ولایت حضرت حجت (عج) اعلام کرد و گفت: در این روز شریف، فیلم نوستر آداموس و پیش‌گویی‌های آخرالزمان در دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز پخش و حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری، معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت آن را مورد نقد و بررسی قرار داد.
مسؤول بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان فارس تکثیر و پخش بیست هزار نسخه از جزوه‌های تبلیغاتی «بیعتی دوباره»، توسط شهرداری شیراز در محل برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان و مراکز مختلف فرهنگی و برپایی ده مراسم جشن در نقاط مختلف این استان با همكاری سازمان تبلیغات اسلامی را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی این بنیاد عنوان كرد.
وی مسؤولیت برگزاری همایش‌های مهدویت در دانشگاه‌های استان و ارایه مشاوره به کانون‌های دانشجویی را نمونه‌ای از فعالیت‌های بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برشمرد.
در پایان خاطرنشان می‌شود، علاقه‌مندان به برقراری ارتباط با این بنیاد می‌توانند، با شماره تلفن:2344257ـ0711 تماس بگیرند یا به نشانی شیراز ـ کد پستی 44493ـ 71346 مکاتبه نمایند.