تبیان، دستیار زندگی
همه ما برای زندگی بهتر و روابط با افراد جامعه نیاز داریم یک سری رفتارها را رعایت کنیم ما هم در این مطلب چند نکته را آورده ایم با این مطالب همراه باشید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

همه ما برای زندگی بهتر و روابط با افراد جامعه نیاز داریم یک سری رفتارها را رعایت کنیم ما هم در این مطلب چند نکته را آورده ایم با این مطالب همراه باشید.

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

تشکر کردن:

بعضی از آدم ها خیلی با ادب هستند  و از خوبی و لطف دیگران تشکر می کنند مثلا وقتی به نانوایی یا خرید می روند از نانوا یا فروشنده تشکر می کنند یا از غذاسس که مادرشان تهیه کرده تشکر می کنند .

ولی بر عکس این گروه بعضی ها هستند که هیچ وقت برای هیچ چیزی تشکر نمی کنند اگر دنیای محبت هم به آن ها بکنی فکر می کنند وظیفه شما بوده. گروه اول در نظر همه عزیز تر هستند و این محبت هست که محبت را زیاد می کند  و علاقه دوطرف را بیش تر. در این صورت شما در همه گروه دوستانه جای دارید و اطرافیان دوست دارند برای شما باز هم کار انجام دهند.

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

نیکی به پدر و مادر:

داشتن پدر و مارد موهبت بزرگی است ولی به طور کلی باید به بزرگ ترها و به ویژه افرادی که ما رابزرگ کرده اند احترام گذاشت. مادری که سال ها ما را بزگ کرده و شب های بسیاری را به خاطر ما بیدار مانده و همین طور پدرها که با کارکردن بسیار و راحتی ما و مادرمان زحمت بسیار می کشند. فرزندانی که به پدر و مار خود احترام نمی گذارند همین رفتار را در آینده فرزندان خودشان با آن ها می کنند.

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

صبوربودن در سختی ها:

بدون صبر، هیچ کس به موفقیت نمی رسد. آیا اگر یک کشاورز  زحمت نکشد به محصولی می رسد؟

یا یک دانشجو یا دانش آموز درس نخواند به موفقیت و نمرات عالی می رسد؟

قطعا جواب منفی است باید در سختی ها مقاوم بود  و اگر روزهایی زندگی بر وفق مراد نبود  ناشکری کرد. باید دانست زمستان هم تمام می شود و باز فصل زیبای بهار و خوشی فرا می رسد. هیچ شادی و آرامشی بدون رنج و سختی میسر نیست پس باید سعی کنیم تا در آزمون زندگی موفق باشیم.

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

کار و تلاش:

در هر خانواده ای  لا اقل یک نفر باید شغل داشته باشد یعنی سر کار برود و پول در بیاورد. اگر مردم کار نکنند نمی توانند خوراک و پوشاک تهیه کنند. اگر کارنکنند  نمی توانند برای فرزندانشان کیف و کفش وکتاب و دفتر بخرند.

پس کار برای همه آدم ها است. کار سوای پول در آوردن باعث پیشرفت کشور می شود مردم هر کشور رهر چه بیش تر تلاش و کار کنند کشوری زیبا تر و قوی تر و آباد تر دارند.

البته باید تا جایی که امکان داره درس را فراموش نکرد و بعد شغل مناسبی برای خود پیدا کرد. همه شغل ها در جامعه لازم است و همه شغل ها احترام خاص خود را دارد.

راهکارهایی برای زندگی بهتر- بخش اول

koodak@tebyan.com

تهیه: شهرزاد فراهانی- منبع: کتاب محمد مثل گل بود

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.