تبیان، دستیار زندگی
تبدیل وسایل زندگی به ابزارک های هوشمند در ارتباط با هم و هوشمند سازی خانه یکی از فرایندهای پیچیده و دست و پاگیر است که با یک حسگر تازه، کاری آسان خواهد شد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسگری برای هوشمند کردن خانه

حسگری برای هوشمند کردن خانه

تبدیل وسایل زندگی به ابزارک های هوشمند در ارتباط با هم و هوشمندسازی خانه یکی از فرایندهای پیچیده و دست و پاگیر است که با یک حسگر تازه، کاری آسان خواهد شد.

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به  نقل از Wired، خانه های آینده محلی برای تجمع ابزارک های هوشمند هستند که از طریق اینترنت با یکدیگر و با شما در ارتباط خواهند بود و کارهای خانه را بر اساس دستورات و زمانبندی مناسب انجام می دهند اما رسیدن به این نقطه، کاری دشوار است. باید تمام لوازم خانه مجهز به کنترل کننده های هوشمند و مرتبط با اینترنت شوند و با یکدیگر در ارتباط قرار گیرند و در شبکه خانگی هم معرفی و شناخته شوند.

در کنفرانس «تعامل انسان و ماشین» که به همت نکسوس برگزار شد، از یک هاب جدید رونمایی شد که با اتصال به یک USB ساده روی دیوار خانه می تواند سیگنال های موجود در اتاق را بررسی و بلافاصله برای معرفی و ورود دستگاه های موجود به شبکه خانگی اقدام کند.

این حسگر توانایی تبدیل دستگاه های قدیمی به بخشی از شبکه خانه را دارد و این امکان را به مهندسان می دهد که فقط با یک  بار روشن کردن آن، تمامی اطلاعات لازم برای یکپارچه سازی لباسشویی تا نظافتچی توالت اتاق خواب را به شبکه خانه هوشمند به دست بیاورند. مهم ترین دستاورد این حسگر جدید این است که وقتی کنترلگر الکترونیکی هوشمند روی وسایل قدیمی خانه نصب می شود، به سادگی آنها را با هویت تازه شان وارد شبکه می کند.

مترجم: محمدرضا احمدی نیا

منبع: خبرگزاری آنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی