تبیان، دستیار زندگی
شد   پنجمین شماره ماه‌نامه « امتداد »، با موضوع سالگرد شهادت رییس دانشکده گویان در امریکای جنوبی منتشر شد.   در آخرین شماره ماه‌نامه «امتداد»، یادداشت‌های یک شهید زنده در باره وظیفه امروز ما در ع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجمین شماره ماه‌نامه «امتداد» منتشر شد

پنجمین شماره ماه‌نامه « امتداد »، با موضوع سالگرد شهادت رییس دانشکده گویان در امریکای جنوبی منتشر شد.

در آخرین شماره ماه‌نامه «امتداد»، یادداشت‌های یک شهید زنده در باره وظیفه امروز ما در عرصه‌های مختلف به چشم می‌خورد. در بخشی از این نوشته با عنوان «تا کجا باید رفت؟» آمده است: تشکیل یک حکومت دینی کامل که هنوز تا آن فاصله بسیاری داریم، هیچ‌گاه هدف این رزمندگان نبود، بلکه ایشان به دنبال شکل‌دهی حکومت بزرگ جهان اسلام و ایجاد انقلاب اسلامی در اقصا نقاط جهان بودند.
بخش دیگر این نشریه به معرفی جنایتکار جنگی، ژنرال ماهر عبدالرشید به قلم مرتضی سرهنگی از صاحبان قلم عرصه دفاع مقدس اختصاص دارد.
در صفحه حماسه‌نگار، دو نویسنده و هنرمند قدیمی دفاع مقدس؛ مرتضی سرهنگی و هدایت‌الله بهبودی به خوانندگان معرفی می‌شوند.
زهره شریعتی در بخش خاکریز خودی که به مبارزات اسلام‌گرایان جهان با کفر و استکبار اختصاص دارد، به معرفی شهید حجت‌الاسلام محمدحسن ابراهیمی، رئیس دانشکده گویان امریکای جنوبی و فعالیت‌های وی در عرصه‌های فرهنگی پرداخته است.
کمک‌های مردمی، ستونی است که در آن خوانندگان مجله مطالب و نوشته‌های خود را می‌گنجانند.
صفحه معراج، شامل اشعار و دست‌نوشته‌های ادبی درباره شهید، فرهنگ شهادت و مطلب خواندنی دیگر این نشریه است.
در پنجمین شماره ماهنامه امتداد، گزارشی از پشت صحنه حضور رهبر معظم انقلاب در دهلاویه منعکس شده است. در قسمتی از آن می‌خوانیم: بچه‌های خادم همه می‌دویدند، حتی بعضی‌ها کفش‌هایشان را درآورده بودند تا روی خاک‌های نرم و باتلاقی منطقه راحت‌تر کار کنند! نه، بگذار راستش را بگویم، می‌خواستند از محلی که خودرو حامل آقا عبور می‌کند، پابرهنه بروند و هم کار کنند، هم زیارت.
همچنین گزارش بازدید وابستگان نظامی 23 کشور خارجی در ایران، از مناطق جنگی بخش دیگری از این ماهنامه است. در این بازدید درجه‌دارانی از کشورهای ژاپن، چین، کره‌شمالی، روسیه، گرجستان، ارمنستان، فرانسه، ایتالیا و اوکراین حضور داشتند.
معرفی سایت‌ها و کتاب‌های دفاع مقدس، نگاهی به زندگی شهید رنتیسی و گفت‌وگو با حجت‌الاسلام فاکر، درباره شهید مرتضی مطهری (ره) از بخش‌های دیگر این ماه‌نامه است.
پنجمین شماره ماه‌نامه راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس ویژه اردیبهشت ماه 85 در 48 صفحه به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی پایگاه اینرنتی www.emtedad.ir مراجعه کنند.