تبیان، دستیار زندگی
هد  سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اجرای طرحی با نام گفتمان دینی سعی در پاسخ به شبهات دینی نسل جوان دارد.  سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی 500 نشست مشترک مابین نسل جوان و اساتید حو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان تبلیغات اسلامی به شبهات دینی پاسخ می دهد

سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اجرای طرحی با نام گفتمان دینی سعی در پاسخ به شبهات دینی نسل جوان دارد.

سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی 500 نشست مشترک مابین نسل جوان و اساتید حوزه و دانشگاه را در سطح مساجد، مدارس و دانشگاه های تبریز و 12 شهر استان به مرحله اجرا در می آورد.

این طرح که گفتمان دینی جوان نام دارد، با توجه به نیاز سنجی های انجام شده و ضرورت ایجاد آگاهی در بین نوجوانان و جوانان در موضوعات شبهات دینی، روابط دختر و پسر، علل دین گریزی، حجاب و شناخت هویت دینی جوان برگزار می شود.
سقف زمانی این جلسات از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ماه سالجاری و بر محور پرسش و پاسخ و ایجاد فضایی دوستانه و بحث و نقد می باشد که این شیوه مورد استقبال مخاطبین این طرح قرار گرفته است.
گفتنی است در طول سال 84 و در مناسبت های دینی بیش از 200 گفتمان دینی در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

حجت الاسلام رقیمی معاون دینی فرهنگی سازمان با تشریح روند فعالیت این طرح گفت: این گروه بیشتر در دانشگاه های استان اقدام به برگزاری نشست های مشترک دینی می کند و در مدت یک ماهی که این طرح فعالیت می کند، نتایج قابل قبولی حاصل شده است.
وی افزود: گروه های مختلفی از طلاب، روحانیون و افراد متخصص در امور دین به صورت غیرانتفاعی اقدام به تشکیل گروه هایی داده اند که هدف آنها پاسخ به شبهات دینی می باشد، و با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی از لحاظ اقتصادی هزینه بر هستند و از این جهت نیازمند کمک و یاری جدی هستند.

حجت الاسلام زاهدی حق، از اعضای اصلی گروه پاسخ به شبهات دینی نیز در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تشریح روند شکل گیری این تشکل و ابراز گله مندی از کافی نبودن امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه اظهار داشت: با وجود مراجعه مکرر به سازمان ها و ارگان های مرتبط با مسائل دینی کمتر توفیقی در جلب حمایت های مادی از این نهادها پیدا کرده ایم.
وی سطح فعالیت این گروه را با وجود کمبود شدید امکانات مطلوب ارزیابی می کند و می افزاید: با اینکه حتی از داشتن رایانه به اندازه کافی در مضیقه هستیم و دسترسی به اینترنت برایمان فعلا مقدور نیست، اما با این وجود چون از لحاظ نیروی متخصص انسانی در سطح قابل قبولی قرار داریم، توانسته ایم در پاسخ به سوالاتی که تاکنون مطرح شده است موفق عمل نمائیم.