تبیان، دستیار زندگی
شت آیت الله امینی در خطبه های این هفته قم با اشاره به نامه احمدی نژاد به بوش گفت: این نامه بسیار حساس بود امیدوارم نامه ناصحانه و مخلصانه در دل سنگ بوش اثر كند   آیت الله امینی تقوی را بهترین توشه انسان قلمداد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه احمدی نژاد بدون شك در دل جوامع بین المللی و مردم دنیا اثر خود را خواهد گذاشت

آیت الله امینی در خطبه های این هفته قم با اشاره به نامه احمدی نژاد به بوش گفت: این نامه بسیار حساس بود امیدوارم نامه ناصحانه و مخلصانه در دل سنگ بوش اثر كند

آیت الله امینی تقوی را بهترین توشه انسان قلمداد كرد و گفت: انسان برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید در هر شغلی كه دارد تقوی را رعایت كرده و آن در گفتار، رفتار و عمل خود نشان دهد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه یكی از مشكلات جوانان را امر ازدواج دانست و افزود: دولت، جوانان و پدر و مادر هر یك به تنهایی نمی توانند این مشكل را حل كنند و باید یك نهاد مردمی، دولتی در جامعه ایجاد شده تا مشكلات جوانان را با جدیت دنبال كند.

وی در ادامه احیا وقف و فعالیت های خیرین را برای حل مشكلات جوانان را لازم و ضروری عنوان كرد و خاطر نشان كرد: مردم ایران طبیعتاعامل خیر هستند چرا كه مساجد، مدارس، امامزاده ها كه امروزه وجود دارد توسط خیرین ساخته شده است پس فرهنگ ارزشمند وقف كه ریشه دینی و مذهبی دارد در بین مردم پررنگ است و باید قدر آن را دانست.

خطیب جمعه قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام''ص'' دادن صدقه جاری، علم مفید برای جامعه و تربیت فرزند صالح را از اعمال جاودانه دانست و افزودك اگر فردی این سه عمل را انجام دهد تا سالیانی كه در آن فعالیت می شود ثواب آن بره فرد مذكور بر می گردد و باعث تاسف است كه امروزه این فرهنگ رایج سابق كمرنگ شده است.

آیت الله امینی از خیرین خواست برای حل مشكلات ازدواج جوانان، جهزیه، امكانات و سالن كه مراسم ازدواج در آن صورت می گیرد را ساخته و وقف كنند و همچنین احیا فرهنگ وقف برای ازدواج جوانان را در این زمینه آگاه كنند چرا كه اگر مشكلات جوانان حل نشود دشمنان به راحتی آن ها را منحرف خواهند كرد.

نائب رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: بانوان ایران همه اهل حجاب هستند و ایران تنها كشوری است كه بی حجابی در آن وجود ندارد و آن به بركت انقلاب اسلامی است و دشمنان با هر وسیله تبلیغی و تهاجم فرهنگی درصد ترویج بی حجابی هستند و نمونه بارز آن ترویج بد حجابی است كه الان جامعه دوچار آن شده است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: افراد بد حجاب درك درستی از دین ندارند چرا كه دین دارند ولی توجیه نشدند و مسولان باید در این زمینه فكری كنند و این زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به وعده های دكتر احمدی نژاد قبل از ریاست جمهوری به مردم آن هم حفظ ارزش های اسلامی و مقابله با بی ارزشی گفت: ولی با اینكه حدود یك سال از عمر دولت می گذارد چرا فكری در مورد بد حجابی كه روز به روز گسترش پیدا می كند انجام نمی دهد.

آیت الله امینی خطاب به دولت گفت: باید یك فعالیت فرهنگی درست صورت گیرد و آن هم از ادارات و ارگان های دولتی و دانشگاه آغاز شود و جلوی بد حجابی ها گرفته شود چون دشمنان از طریق ماهواره، اینترنت در صدد ترویج بی حجابی در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه ارزشمند دكتر احمدی نژاد به بوش افزود: این نامه بسیار حساس بود امیدوارم نامه ناصحانه و مخلصانه در دل سنگ بوش اثر كند و سران استكبار با این عمل به خود آینده و دست از جنایب برداردند هر چند اگر هم در آنها اثر نكند در دل جوامع بین المللی و مردم دنیا اثر خود را خواهد گذاشت.

وی در ادامه گفت: هر چند مشكلات برای دست یابی به فناوری هسته ای زیاد بود ولی دانشمندان جوان به آن رسیدند و دشمنان از آن ناراحت و در تلاش منحرف كردن جوانان هستند.