تبیان، دستیار زندگی
بهناز جعفری، بهناز جعفری خبرنگاران، نشست خبری سریال زیر پای مادر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال بهناز جعفری

یک گزارش درباره اتفاق های عجیبی که در نشست خبری سریال «زیر پای مادر» رخ داد.

بهناز جعفری

ماجرا چه بود؟

روز چهارشنبه عوامل سریال «زیر پای مادر» نشست خبری برگزار کردند. قرار بود عوامل سریال بیایند مقابل خبرنگاران بنشینند و به سوالها جواب دهند. تا یک ساعت اول با وجود اینکه سعید نعمت‌الله، فیلمنامه نویس سریال و دو تا از بازیگران هنوز نرسیده بودند همه چیز طبیعی پیش رفت. سوالات مطرح شد و جلسه شکل معمولش را پیش گرفت. یک ساعت بعد از شروع جلسه بهنازجعفری وارد سالن شد و کنار دست عوامل نشست. هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته، بدون اینکه دلیل خاصی وجود داشته باشد، یک مرتبه جعفری شروع کرد راجع به تنبلی خبرنگاران و بی‌سوادی‌شان بلند بلند صحبت کرده و به یکی از حاضران انگ «خمار بودن» زد. خبرنگاران تا چند دقیقه اول حرفی نزدند و فقط با تعجب نگاه کردند اما او دست بردار نبود. تا اینکه یک نفر از داخل جمعیت در پاسخ به این حرف جعفری که سوالهای خبرنگاران سطحی است، گفت شما دیر آمدید ما سوالهای جدی‌مان را مطرح کردیم. یکنفر دیگر هم گفت که خبرنگاران باعث شدند شما بهناز جعفری شوید و دعوا بالا گرفت تا اینکه نهایتا جعفری جلسه را ترک کرد.

بهم زدن بازی

این اولین بار نیست که خبرنگاران مورد هجمه و پرخاشگری بازیگران قرار می‌گیرند. بعد از مانی حقیقی، لیلا حاتمی و لیلا اوتادی، حالا اسم بهناز جعفری هم در فهرست بازیگرانی که به خبرنگاران انگ بی‌سوادی می‌زنند ثبت شد. نمی‌خواهیم از از خبرنگاران دفاع کنیم و بگوییم سوالاتشان ضعف ندارد، همه‌شان خوبند، باسوادند و سوالاتی عمیق مطرح می‌کنند. طبیعتا اینطور نیست. بین خبرنگاران هم خوب و بد وجود دارد و باسواد و بی‌سواد اما آنطور که شنیده‌ایم با وجود اینکه به دلیل بی‌نظمی رخ داده در دعوت از مهمانها، تعداد زیادی افراد غیرخبرنگار هم در جمع حضور داشتند اما سوال اشتباه یا سطح پایینی از طرف آنها مطرح نشده. به نظر می‌رسد دعوا و جنجال خانم بازیگر بیشتر از اینکه نشانه اعتراض باشد، به یک جور بهم زدن بازی شباهت دارد. درواقع بهناز جعفری در مواجهه با انتقادات، به جای اینکه سعه صدر به خرج دهد بازی را بهم زده است. البته باز هم امیدواریم این پرخاشگری، صرفا به حال بد این بازیگر و اثر داروهایی که مصرف کرده مرتبط باشد و به زودی عذرخواهی کند.

جنجال بی‌مورد خانم بازیگر

از روز چهارشنبه که فیلم کوتاه برخورد بهناز جعفری با خبرنگاران منتشر شده، خیلی سعی کردیم ماجرا را طور دیگری ببینیم. مثلا فکر کنیم که شاید واقعا خبرنگارها سوالات بی‌اساسی پرسیده‌اند، شاید حرف و جنجالی قبل از این ویدئو در گرفته و ما از آن بی‌خبریم یا شاید واقعا حال بهناز جعفری خوب نبوده و به خاطر اثر داروهایی که مصرف می‌کند چنین جنجالی راه انداخته اما هیچ جوره به جوابی نرسیدیم. اگر فرض کنیم سطح سوالات از سطح توقعات جعفری پایینتر بوده، باز هم این بازیگر حق چنین رفتاری را نداشته. او می‌توانست خیلی آرام عذر بخواهد و بگوید که سوالات بسیار سطح پایین است و جلسه را ترک کند. جالب اینجاست که جعفری دقیقا سر سوالی برآشفته شده و این جنجال را راه انداخته که اصلا سطحی و نازل نبوده. خبرنگار راجع به مشابهت دیالوگها به آثار کیمیایی پرسیده. این مسئله هم که دیالوگ نویسی سعید نعمت‌الله فیک آثار کیمیایی است، کاملا مشهود است. در ضمن این سوال اصلا ربطی به این بازیگر نداشته.

واکنش عجیب رامبد جوان

از روز چهارشنبه و بعد از این درگیری و جنجال، خیلی از بازیگران به دفاع از بهناز جعفری، پستهایی در صفحه اینستاگرامشان منتشر کرده‌اند اما در این بین، واکنش رامبد جوان واقعا عجیب است. او گفته به عنوان کسی که در ارتباط با خبرنگاران قرار می‌گیرد اصلا بدش نمی‌اید گاهی اوقات چیزهای درشت و ناخوشایندی ارائه دهد که باعث سوزش بعضی از جاهای حساس آن عزیزان شود... خیلی خوب هم می‌تواند چنین کاری را بکند اما نمیکند و ... بله این حرفها را رامبد جوان زده؛ همان مجری سرحال و متولی فرهنگی که هرشب راجع به خوبی و مهربانی با دیگران حرف می‌زند و مردم را تشویق می‌کند که عصبانی نشوند و در همه حال لبخند بزنند. یکی نیست بگوید آقای جوان! شما اصلا می‌دانید قضیه از چه قرار بوده و بعد با چنین لفظی به خبرنگاران می‌تازید؟ لطفا دیگر جلوی خودتان را نگیرید و همین کاری که معتقدید دلتان میخواهد انجام دهید را انجام دهید تا همه با روی دیگر شما هم آشنا شوند.

چرا نشست برگزار شد؟

عوامل «زیر پای مادر» درست در شرایطی که حجم انتقادها نسبت به سریال بالا رفته و از همه جهت تحت فشار قرار گرفته‌اند، تصمیم می‌گیرند از رسانه‌ها دعوت کنند تا در یک نشست کوچک و جمع و جور شرکت کنند؛ نشستی که از قضا سعید نعمت‌الله به عنوان نویسنده و هدف اصلی تمام انتقادها در آن حضور ندارد و بازیگرانش، با یک ساعت تاخیر می‌رسند. حالا در این شرایط، انتقادهایی به سریال مطرح می‌شود که گویا باب طبع عوامل نیست. اینجاست که کاسه صبر یکی از آنها لبریز می‌شود و آتش‌اش دامن خبرنگاران را می‌گیرد. حالا معلوم نیست اصلا چرا باید برای یک سریال درحال پخش، نشست برگزار کرد؟ چرا عوامل هیچ کدامشان به موقع در نشست حاضر نمی‌شوند و چرا خبرنگاران نباید انتقاد کنند؟ به نظر می‌رسد عوامل سریال انتظار داشته‌اند که خبرنگاران صرفا بیایند، کارت هدیه‌هایشان را بگیرند، افطارشان را بخورند و بعد هم از سریال تعریف و تمجید کنند. حالا که غیر از این اتفاق افتاده، چنین جنجالی به راه انداخته‌اند.


منبع: هفت صبح