تبیان، دستیار زندگی
تا به حال چقدر برای شادبودن یا شادتر بودن پول خرج کرده اید؟ چقدر هزینه کرده اید تا با سفر رفتن، خرید کردن، انتخاب یک ماشین جدید، رفتن به یک رستوران لوکس و... خودتان یا اطرافیانتان را حخوشال کنید؟ نتیجه هم گرفته اید؟ قطعا جوابتان مثبت ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون پول هم شاد باشید!

تا به حال چقدر برای شادبودن یا شادتر بودن پول خرج کرده اید؟ چقدر هزینه کرده اید تا با سفر رفتن، خرید کردن، انتخاب یک ماشین جدید، رفتن به یک رستوران لوکس و... خودتان یا اطرافیانتان را خوشحال کنید؟ نتیجه هم گرفته اید؟ قطعا جوابتان مثبت است ولی تا کی می شود برای شادبودن به مادیات تکیه کرد؟ اصلا مگر قرار است همیشه شادبودن را بخریم؟

فرآوری: هدی پاک نهاد - بخش خانواده ایرانی تبیان
شاد بودن، زندگی، پول، احساس آرامش، بخشش، اندیشه مثبت، سلامتی، گردش ، طبیعت، مرخص

یعنی نمی شود‌ با تغییرات نسبتا کوچک و کم خرج لبخند به لب شد و احساس نشاط و آرامش کرد؟ این بار قصد داریم یک روش آسان، کم خرج و قابل دسترس را به شما معرفی کنیم تا شادبودن را بدون مادیات تجربه کنید. روشی که به پشتوانه تایید مطالعات بین المللی می تواند رنگ شادی را به زندگی مان بپاشد و روحیه مان را بهتر کند.

بیشتر بخشنده باشید!

داشتن رفتار مصالحه‌آمیز با دیگران می‌تواند به شما در درک و کاهش احساس نگرانی و ناتوانی کمک کند. بخشیدن خطای

داشتن رفتار مصالحه‌آمیز با دیگران می‌تواند به شما در درک و کاهش احساس نگرانی و ناتوانی کمک کند. بخشیدن خطای دیگران حتی می‌تواند تا ۲۵ درصد استرس‌هایتان را کاهش دهد

دیگران حتی می‌تواند تا ۲۵ درصد استرس‌هایتان را کاهش دهد.

بنابراین چطور به خود اجازه می ‌دهید که عصبانی شوید و به دیگران پرخاش کنید؟ سعی کنید رفتارهای خوب دیگران را به خاطر بیاورید و به درخواست عذرخواهی ‌شان توجه کنید. بنابراین اگر در فکرتان دچار تردید شدید تصمیم بگیرید او را ببخشید؛ با این کار به خود نیز هدیه‌ای بزرگ می‌ دهید؛ احساس شادی در زندگی!

افکار و اندیشه‌های مثبت داشته باشید

بعضی‌ها می ‌گویند اتفاقات خوب، برای بهترین‌ها می ‌افتد. اما بعضی دیگر می ‌گویند: بعضی از مردم قادرند بهترین چیزهایی که اتفاق می ‌افتد را برای خود پیش بیاورند.

این کلید خوشبختی است. اولین راه این است که افکارتان را روی کاغذ بیاورید. چراکه این رفتار خیلی زود برطبق عادت وارد زندگی ‌تان می شود. بدانید که هر انسانی برای ایجاد خوشبختی و شادی موردنظرش قدرتی قابل توجه دارد. او به آنچه دارد ارزش می‌ دهد نه به آنچه که از دست داده است.

سعی نکنید که خوشحالی را بخرید

اگر شما بخواهید از وضعیت مالی بد خود را نجات دهید پول خیلی به شما کمک می کند. اما تحقیقات نشان داده است، کسانی که در پی مادیات هستند نسبت به کسانی که مادی‌گرا نیستند، بیشتر احساس ناراحتی دارند و از خانواده، دوستان و حتی سلامتی ‌شان ناراضی هستند.

گردش در طبیعت را فراموش نکنید

هیچ دارویی به اندازه گردش در طبیعت شادی بخش و انرژی زا نیست. اگر می خواهید احساس بهتری داشته باشید هنگام بارش باران زیر آن بروید و اجازه دهید قطرات باران صورت شما را خیس کند. در ساحل دریا بدون کفش قدم بزنید. به باغ، رودخانه، کوه، جنگل و یا حتی پارک خارج از شهر بروید و نفس های عمیق بکشید. کافی بنشینید و به صدای پرندگان، امواج آب، نسیم باد و ریزش باران گوش بسپارید تا وجود تان پر از نشاط و انرژی شود. به تماشای پرواز پرندگان، جریان آب، گل ها، رقص برگ ها و حتی آسمان و ابرها و خورشید بنشینید و اجازه دهید روح تان با آرامش و زیبایی طبیعت ادغام شود.

بازی کم خرج ترین عامل شادی است

کم خرج ترین و در دسترس ترین عامل شادی حضور بچه ای در زندگی است. بازی کردن با بچه ها کاهنده استرس و شادی

تحقیقات نشان داده است، کسانی که در پی مادیات هستند نسبت به کسانی که مادی‌گرا نیستند، بیشتر احساس ناراحتی دارند و از خانواده، دوستان و حتی سلامتی ‌شان ناراضی هستند

آور است. مادامی که شما فکر نمی کنید بچه ها عامل مزاحمت و سروصدا هستند، آنها می توانند مایه اشتیاق، شادابی و انرژی باشند و عشق، صمیمیت و پاکی و درستی را به شما القاء کنند. اگر شما از داشتن بچه کوچک محروم هستید، به پارک بروید و حداقل بازی آنها را تماشا کنید.

یک روز به خودتان مرخصی بدهید

سعی کنید به یاد بیاورید آخرین بار کی مرخصی گرفته اید؟ اگر نمی توانید به یاد آورید، زمان آن رسیده تا به خودتان مرخصی بدهید. با دوستان تماس بگیرید و برای رفتن به سینما، نمایشگاه یا حتی نشستن دور هم قرار بگذارید. یک روز به خودتان اجازه بدهید کمی بیشتر بخوابید این حق را به خودتان بدهید تا یک فنجان شیر گرم یا یک لیوان آب میوه بدون هیچ نگرانی بخورید یا هر کار دیگری را که دوست دارید در آن روز، فقط برای خودتان انجام دهید.

منابع :هفته نامه زندگی مثبت / باشگاه خبرنگاران / خانواده جوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.