تبیان، دستیار زندگی
مسابقات لیگ جهانی والیبال با امنیت کامل در ایران برگزار شد تا باردیگر اقتدار کشورمان به رخ کشیده شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ جهانی والیبال؛ اوج امنیت در ایران

مسابقات لیگ جهانی والیبال با امنیت کامل در ایران برگزار شد تا باردیگر اقتدار کشورمان به رخ کشیده شود.

بهمن اسدی -بخش ورزشی تبیان
لیگ جهانی والیبال؛ اوج امنیت در ایران

این مسابقات با حضور چهار قدرت بزرگ والیبال جهان در حالی برگزار شد که میزبانی تیم های صربستان، بلژیک و آرژانتین بر عهده ما بود. رقابت هایی که دو پیروزی دلچسب و یک شکست برای تیم ملی والیبال ایران بر جای گذاشت.

درست دو روز پیش از شروع این پیکارهای مهم جهانی تهران شاهد یک حرکت تروریستی تلخ بود که با شهادت 17 شهروند همراه بود. این اتفاق باعث شد تا شائبه هایی در خصوص تامین امنیت محل برگزاری بازی ها ایجاد شود. حضور پرتعداد تماشاگران و توجه فراوانی که به برگزاری این لیگ در سطح جهان می شود بهترین فرصت برای سوء استفاده تبلیغاتی دشمنان کشورمان بود.

بدون تردید هر حادثه کوچکی در این مسابقات می توانست گزکی به دست کشورهایی بدهد که خود حامی تروریسم هستند . در این شرایط اما اقتدار امنیتی ایران با برگزاری بدون مشکل این مسابقات سندی زرین در کارنامه نیروهای امنیتی ایران تلقی شد.

چهار قدرت برتر والیبال جهان در حالی در تهران به میدان رفتند که با سکوهای پر و شور و اشتیاق تماشاگران ایرانی روبرو بودند. این گرما و حرارت قطعا وقتی رقم می خورد که کوچکترین نگرانی وجود نداشت.

تیم ملی ایران در بازی اول مقابل تیم شگفتی ساز بلژیک به یک برد شیرین رسید. شاگردان کولاکوویچ اگرچه در بازی دوم به صربستان باختند اما در بازی آخر خود بر تیم آرژانتین که توسط خولیو ولاسکو هدایت می شد غلبه کردند تا شبی به یادمانی برای هواداران پرتعداد خود رقم بزنند.

ورزشگاه آزادی طی سه میزبان والیبال بود و پس از آن میعادگاه عاشقان فوتبال هم شد تا دیدار حساس ایران با ازبکستان را میزبانی کند. این دیدار نیز از جمله حساس ترین بازی ها در سطح جهان بود. دیداری که تماشاگران پرحرارت ایرانی را به تعداد زیاد به ورزشگاه کشاند.

برگزاری این مسابقات حساس آن هم در شرایطی که بیم حملات کور تروریست ها وجود داشت نمره قبولی برای نیروهای امنیتی ایران در سطح جهان بود.

فراموش نکنیم که کشورعربستان سعودی با ادعایی کذب از انجام بازی در ایران طفره می رود و با لابی و تزریق پول توانسته تا ای اف سی و فیفا را با خود هم نظر کند.

فراموش نکنیم که در هنگام مسابقات مهم مثل المپیک و بازی های آسیایی نیز نام ایران در شرایطی می درخشد که چنین کشورهایی همچنان امیدوارند با ورزشکاران تابعیت عوض کرده به چند مقام زودگذر برسند.

اگرچه در نکاه اول آنها خود را در این کار موفق می بینند اما قطعا ذهن های بیدار در سراسر جهان با مشاهده آنچه طی روزهای اخیر در ایران گذشته از خود می پرسند که دلیل این مخالفت ها چیزی فراتر از واقعیات موجود است.

متاسفانه برخی مجامع تصمیم گیرنده جهانی در برخورد با کشورهای مختلف رفتاری متفاوت دارند. آنها مماشات را برای کسب دلارهای نفتی پیشه کار خود می کنند.

اگر روزگاری این باور در جهان وجود نداشت امروزه و با افشاگری در سطوح مختلف از جمله در فیفا و ای اف سی برهمگان روشن است که به خاطر یه مشت دلار چه تصمیمات زشت و دور از اصول گرفته می شود.

خوشبختانه در عرصه ورزش که توسط رسانه های مختلف پوشش داده می شود در روزهای اخیر نمایش جالبی از حقانیت کشورمان در امنیت مسابقات رقم خورد. در کنار آن ملی پوشان فوتبال کشور حامی تروریست در بازی با استرالیا سطح پایین فرهنگی خود را به رخ جهانیان کشیدند. وقتی فوتبالیست ها ملی پوش در یک حرکت ورزشی در خصوص تقبیح تروریسم حاضر نمی شود و فدراسیون متبوعه اعلام می دارد چنین اقدامی در فرهنگ آن کشور وجود ندارد می توان حدس زد که چنین اتفاقی در جهان چه بازخوردی در بر خواهد داشت.

اینک آنچه درورزش در حال رقم خوردن است گویای واقعیات بسیاری است. ایران سربلند در رشته های مختلف ورزشی خودنمایی می کند و کشورهای مدعی در غرب آسیا با وجود هزینه های کلان جایگاهی در دنیا ندارند.

در مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال در سطح قاره کهن ایران پیشتاز گروه خود است و این در حالی است که کشورهای عربستان، امارات، بحرین و حتی قطر زیر سایه رقبا هستند.

در والیبال برای کشورهای حاشیه خلیج فارس که اوضاع بدتر است. آنها حتی نمی توانند خواب حضور در چنین رقابت هایی را ببینند. اوج ادعای کشورهایی مثل عربستان سعودی و امارات در لیگ باشگاه های آسیا که آن هم با هزینه های گزاف و استخدام بازیکنان خارجی رقم می خورد. اتفاقی که امیدواریم با حمایت از باشگاه های ایرانی رنگ دیگری به خود بگیرد.

فراموش نکنیم که در هنگام مسابقات مهم مثل المپیک و بازی های آسیایی نیز نام ایران در شرایطی می درخشد که چنین کشورهایی همچنان امیدوارند با ورزشکاران تابعیت عوض کرده به چند مقام زودگذر برسند.

تنها با مرور همین بخش است که می توان تفاوت آشکار استعداد های درخشان را در ایران دید و خارج از بحث های نژادی و قومی جوابی دندان شکن به کسانی داد که چشم دیدن موفقیت ایران و ایرانی را ندارند.

آنچه طی روزهای اخیر در ورزش رقم خورد؛ در کنار اقتدار امنیتی سربازان گمنام ایران زمین نشان داد که نعمات بزرگی نصیبمان شده که باید قدر آن را دانست. اگرچه نارسایی هایی نیز وجود دارد اما فراموش نکنیم که با همت بلند و اتحاد می توان این مشکلات را پشت سر بگذاریم تا شاهد آرامش، موفقیت و سلامت جامعه خود باشیم.