تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مطلب و برنامه ای از کتاب های درسی قرآن و دینی کسر نشده و اتفاق جدیدی نیفتاده است، گفت : دوران طلایی فعالیت های قرآنی در این دولت بوده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوران طلایی فعالیت های قرآنی در این دولت بوده است

دوران طلایی فعالیت های قرآنی

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ مطلب و برنامه ای از کتاب های درسی قرآن و دینی کسر نشده و اتفاق جدیدی نیفتاده است، گفت: دوران طلایی فعالیت های قرآنی در این دولت بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، محمدرضا مسیب زاده با تاکید بر فصل الخطاب بودن  فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمامی زمینه ها اظهارکرد: در دوره های پیش دبستانی ، مهدهای قرآنی و مقطع ابتدایی هیچ مطلبی حذف نشده و اینکه دانش آموز از بدو ورود به مدرسه تاپایان دوره متوسطه همواره با قرآن سر وکار دارد از افتخارات آموزش و پرورش است.

مسیب زاده با اشاره به اینکه متولیان امر در آموزش و پرورش خود عامل به امور مذهبی و فعالیت های دینی و قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: امکان ندارد در آموزش و پرورش شاهد بی توجهی به فعالیت های قرآنی باشیم.

وی با تاکید بر این نکته که اکنون فصل طلایی فعالیت های قرآنی در وزارت آموزش و پرورش است، به برخی فعالیت های قرآنی در سطح مدارس اشاره و اظهار کرد: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی پس از 20 سال وقفه، تولید و چاپ 63 عنوان کتاب ویژه فعالیت های فوق برنامه دانش آموزی و برگزاری سوگواره احلی من العسل با شرکت حدود 6 میلیون دانش آموز در سطح مدارس کشور با هدف بزرگداشت مقام حضرت قاسم بن الحسن، تنها بخشی از فعالیت ها و برنامه های قرآنی آموزش و پرورش در 4 سال اخیر بوده است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: پس از 37 سال تلاش، برگزاری مسابقات شکوفه های اوقاف به آموزش و پرورش واگذار شده است که این امر دلالت بر فعالیت های خوب این وزارتخانه دارد.

وی به برخی موفقیت های قرآنی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان نهاد قرآنی برتر سال 95 و در بخش هیات های مذهبی دستگاه برگزیده کشور و به عنوان دستگاه اول نماز کشور در ستاد اقامه نماز انتخاب شده است بنابراین طرح این مساله که فعالیت های قرآنی کاهش یافته، کم لطفی است.

مسیب زاده با اشاره به بخشی  از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار باشرکت کنندگان در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام که فرمودند؛کار برای قرآن تمام شدنی نیست،خیلی باید تلاش کنیم،خیلی باید کار کنیم، تصریح کرد: تاکنون کارهای بسیار خوبی در حوزه قرآن و نماز در سطح مدارس انجام شده اما کافی نیست و باید در آینده تلاش بیشتری  دراین زمینه شود

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی