تبیان، دستیار زندگی
دانش آشتیانی در بازدید از نمایشگاه قرآن از پیوند ایجاد شده بین قرآن و مردم و نقش موثر نمایشگاه قرآن ابراز خوشحالی کردو افزود:وجود چنین نمایشگاه هایی باعث پیوند هرچه بیشتر مردم و قرآن می شود و به نظر می رسد نمایشگاه قرآن در این راستا بسیار موفق عمل کرده اس
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از نمایشگاه قرآن:

وجود نمایشگاه قرآن باعث پیوند هرچه بیشتر مردم و قرآن می شود

دانش آشتیانی در بازدید از نمایشگاه قرآن از پیوند ایجاد شده بین قرآن و مردم و نقش موثر نمایشگاه قرآن ابراز خوشحالی کردو افزود:وجود چنین نمایشگاه هایی باعث پیوند هرچه بیشتر مردم و قرآن می شود و به نظر می رسد نمایشگاه قرآن در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

دانش آشتیانی

دانش آشتیانی ضمن بازدید از غرفه های بخش آموزش و پرورش در خصوص ارزیابی بیست و پنجمین دوره برگزاری نمایشگاه گفت: من هرسال در نمایشگاه حضور داشته ام و امسال اولین سالی است که به عنوان وزیر حضور دارم و بسیار خوشحال هستم که کارهای بسیار خوبی در این دوره ارائه شده است،هم از نظر محتوا و هم از نظر اینکه برای سنین مختلف محتواهای خاص خود را در نظر گرفته اند.

او در خصوص تلفیق قران با هنر اضافه کرد: خوشبختانه تلفیق هنر و قرآن در این دوره از نمایشگاه بسیار پر رنگ است و به وضوح می بینیم که هنرهایی مانند کاردستی،پرده خوانی،قصه گویی و این گونه هنرهای زیبا به بهترین شیوه به قرآن پیوند داده شده است و مطمئنا اثر گذاری بسیار بالایی در یاد گیری و انس کودکان و نوجوانان با قرآن ایجاد خواهد کرد.

وی حول پیشنهاداتی در خصوص حضور بیشتر قشر جوانان و نوجوان در این دوره اذعان داشت: باید تبلیغات نمایشگاه بیشتر شود و سعی شود که قسمت هایی از همین فعالیت های نمایشگاه در تلویزیون و شبکه های مختلف ارائه شود که بچه ها تصویری را که دارند این تصویر نباشد که نمایشگاهی است که فقط به ارائه کتاب پرداخته است و ببینند که می توانند در این مکان فعالیت داشته و کاری انجام دهند.

دانش آشتیانی درباره پیشرفت نمایشگاه نسبت به سال های گذشته خاطر نشان کرد: سال به سال تنوعی که برای برنامه های نمایشگاه در نظر گرفته می شود بهتر می شود و این پیشرفت را به وضوح در غرفه ها و استقبال مردم می شود مشاهده کرد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه های غرفه های آموزش و پرورش نیز اضافه کرد: در بحث آموزش و پرورش نیز هر ساله شاهد گسترش برنامه ها هستیم و این روند پیشرفت را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که سال های آینده هم توسعه بیشتری پیدا کند و هم جمعیت بیشتری را به خود اختصاص دهد.

وی در خصوص افزایش بودجه کتاب های قرآنی در سال ٩٦ و ارتباط این بودجه ها با آموزش و پرورش نیز یادآور شد: روال بودجه ها هرسال براساس فعالیت هایی که در خود آموزش و پرورش در ارتباط با قران است بودجه ای اختصاص داده می شود و ما با توجه به اهمیتی که برای بخش قرآن داریم و نقشی که انس با قرآن در تربیت و رشد بچه ها دارد در ابعاد مختلف اهتمام بیشتری نسبت به تامین بودجه بخش قرآنی خواهیم داشت که بتوانند اهداف و برنامه هایی را که دارند اجرا کنند و این افزایش بودجه به طور ١٠٠% در حوزه آموزش و پرورش افزایش پیدا نکرده است.

او در پایان از پیوند ایجاد شده بین قرآن و مردم و نقش موثر نمایشگاه قرآن ابراز خوشحالی کردو افزود:وجود چنین نمایشگاه هایی باعث پیوند هرچه بیشتر مردم و قرآن می شود و به نظر می رسد نمایشگاه قرآن در این راستا بسیار موفق عمل کرده است.